لزوم استفاده مساجد از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مساجد باید از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات استفاده کرده و در این زمینه قوت بگیرند تا تحولی در مجموعه کارهای ارکان مسجد، خصوصا ائمه جماعت، صورت گیرد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، در جلسه کمیته فناوری اطلاعات این مرکز، ضمن تبریک هفته وحدت، هدف نهایی انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: تحلیل این واژه‌ها که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، می‌تواند راه را به ما نشان دهد.

وی معنای «تمدن» را پیشرفت همه‌جانبه و جامع در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و... دانست و گفت: علت اینکه این تمدن به‌عنوان ادعا مطرح شده این است که اسلام دین کاملی است و در همه عرصه‌ها برای پیشرفت حرف دارد و ما نیز باید بتوانیم در بخش‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت، اقتصاد و دیگر امور اسلامی نمی‌تواند رونوشتی از غرب و شرق باشد، گفت: طبق آیه «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیراً» (فرقان، ۵۲) حق تبعیت از کافران را نداریم و باید با آن‌ها با محوریت قرآن مبارزه کنیم که جهاد کبیر به این معنا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع همچنین معنای «نوین» را استفاده از ابزارهای روز دانست و گفت: برای حرکت به‌سمت هدف نهایی الزاما باید نسبت به تکنولوژی و فناوری اطلاعات توجه ویژه صورت گیرد تا بتوان با این فناوری، جامعیت دین اسلام را تبلیغ کرد و اسلام جایگاه خود را در جهان پیدا کند.

وی فناوری اطلاعات را به‌عنوان اولویت اول همه ابزارها عنوان کرد و گفت: هرچیزی ابزاری دارد و باید از ابزار نوین فناوری اطلاعات استفاده کنیم؛ زیرا فناوری اطلاعات صرفا نقش پشتیبانی را ندارد بلکه جزو کارهای اصلی است.

 رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: حلقه‌های میانی جامعه که پیش‌برنده جامعه به‌سوی اهداف هستند مثل ائمه جماعات، باید با فناوری اطلاعات آشنا باشند و فرصت‌ها و تهدیدهای آن را بشناسند، بتوانند کامل از این ابزارها استفاده کنند و در راستای اهداف انقلاب اسلامی آن‌ها را به‌کارگیری کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم مجموعه امور مساجد در این زمینه قوت گیرد و تحولی در مجموعه کارهای ارکان مسجد خصوصا ائمه جماعت، صورت گیرد.

کد خبر 1781617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha