عمده فعالیت های بنیاد مهدویت در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: عمده کارهای این بنیاد در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، گفت: آنچه که به عنوان کمبود احساس می‌شود، این است که چه بسا در زمینه گزینش‌ها به ویژه در حوزه معلمان به این موضوع توجه جدی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسن کاشی» در نشست شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید سخنان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه بویراحمد، اظهار کرد: اگر قرار باشد که نظام به سمت هدف غایی و آرمانی خود حرکت کند، به طور طبیعی اساس کار این است که در کل نظام اداری، حکومت و دولت این اتفاق بیفتد.

معاون نظارت و هماهنگی امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور گفت: شاید تنها اقدام موثری که در این زمینه تقریباً بنیاد مهدویت پیشتاز بوده، این بوده که یک سال قبل سند ملی توسعه مهدویت و انتظار که همه ظرفیت‌های نظام را در دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به خدمت بگیرد، به همت حوزه‌های علمیه، بنیاد مهدویت و فعالان این حوزه به سفارش بنیاد و با ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شد که این سند تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: خود بنیاد یک موسسه فرهنگی غیردولتی است که از سال ۱۳۷۹ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت است.

کاشی ادامه داد: به عنوان یک مجموعه مردمی با درک حساسیت‌هایی که در این نشست مطرح شد، در یکی دو سال اخیر سند تدوین و به شهید آیت الله رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد و تولیت آن به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و دبیرخانه آن به مسجد مقدس جمکران واگذار شد.

این مسئول بنیاد مهدویت افزود: در این موضوع ما اعتراض کردیم که کارکرد مسجد مقدس جمکران کارکرد اجرایی در سطح کشور نیست که حجت الاسلام خسروپناه این موضوع را پذیرفتند و در آن سند بحث پشتیبانی مالی، استفاده از ظرفیت‌های نظام رسمی کشور مثل آموزش و پرورش، دانشگاه و امثال آن تمام و کمال دیده شده است.

وی بیان کرد: اگر این سند عملیاتی و ابلاغ شود، می‌توان از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد، ضمن اینکه چهار هدف اعلام شده هر یک از این اهداف اعلام شده ذیل آن راهبردهایی آمده از جمله استفاده از نظام رسمی ظرفیت آموزش و پرورش.

کاشی یادآور شد: اما این دغدغه‌ای که در زمینه کتب درسی مطرح شد، به زعم کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت قم تیمی نشستند و از ابتدا تا انتهای کتب درسی آموزش و پرورش را که چه میزان به موضوع مهدویت توجه صورت گرفته به صورت کمی و کیفی بررسی کردند.

معاون نظارت و هماهنگی امور استان‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور افزود: طبق گزارشی که آنها تهیه کردند، آنچه را که باید در حوزه مهدویت متناسب با سن و ظرفیت تحصیلی کودکان و نوجوانان گفته شود، در کتب درسی به حد کفایت آمده است.

وی با اشاره به اینکه عمده کارهای این بنیاد در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، گفت: آنچه که به عنوان کمبود احساس می‌شود، این است که چه بسا در زمینه گزینش‌ها به ویژه در حوزه معلمان به این موضوع توجه جدی صورت نمی‌گیرد و ما در موضوعات دیگر این مسائل را داریم.

کد خبر 1781627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha