استقبال گسترده مردم لبنان در اهدای خون به مجروحان انفجار پیجری

به دنبال درخواست اهدای خون برای مجروحان از بلندگوهای مساجد و شبکه های اجتماعی، مردم در مناطق مختلف لبنان برای اهدای خون در مراکز خون صف بستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، به دنبال انفجار وسایل ارتباطی حزب الله لبنان وشهادت ۹ نفر و زخمی شدن حدود دو هزار نفر، درخواست اهدای خون برای مجروحان از طریق مناره‌های مساجد و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و ورودی‌های جاده‌های منتهی به بیمارستان‌ها شاهد حضور گسترده مردم برای اهدای خون بود.

در بزرگراه هادی نصرالله در حومه جنوبی چادرهایی با نظارت پرستاران و امدادگران برپا شد و شهروندان برای اهدای خون و ارسال آن به بیمارستان های محل مداوای مجروحان به سمت آنها رفتند.

صدها جوان در مرکز صلیب سرخ شهرستان نبطیه گرد هم آمدند و منتظر نوبت اهدای خون در این مرکز بودند.

جاده منتهی به بیمارستان دولتی نبیه بری نیز شاهد ترافیکی به طول یک کیلومتر بود و اورژانس مملو از مجروحان و اهداکنندگان خون بود.

بیمارستان مردمی نجده نبطیه و مرکز بهداشت اسلامی نبطیه نیز شاهد ازدحام اهداکنندگان خون بودند.

همچنین، آمبولانس های وابسته به انجمن ها و صلیب سرخ صیدا با توجه به اینکه تعداد مجروحان بیش از ظرفیت آنها بود، برای انتقال مجروحان بیمارستان های نبطیه به بیمارستان های صیدا تلاش کردند.

مناطق جبیل و شمال بیروت نیز  شاهد کمپین های اهدای خون بود و امام جماعت شهر جبیل، شیخ احمد غسان اللقیس با ارسال پیامی به برادران، خانواده، اقوام و دوستان در جبیل و منطقه جبیل کبرای اهدای خون فراخوان داد.

با توجه به شرایط بحرانی بهداشتی و نیاز فوری به کمک در همه زمینه‌ها، کمک به تیم‌های پزشکی و امدادی، در نتیجه تجاوزات وحشیانه به مردم ما در جنوب و بقاع و حومه جنوبی بیروت، دکتر محمد کرکی، مدیرکل صندوق تامین اجتماعی کشور در بیانیه‌ای از پزشکان ناظر صندوق به‌ویژه جراحان خواست در نزدیک‌ترین بیمارستان یا مرکز درمانی، اقدام به ارائه خدمات کنند.

وی همچنین از همگان خواست تا برای پشت سر گذاشتن این روزهای سخت در کنار هم باشیم و برای مجروحان شفای عاجل و برای شهدا رحمت و آرامش ابدی آرزو کرد.

کد خبر 1781630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha