محکومیت بین‌المللی حمله اسرائیل به لبنان؛ از سازمان ملل تا مصر

کشورها و سازمان‌های مختلف جهان علاوه بر مقامات لبنانی و گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین این جنایت کثیف رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت ۱۱ لبنانی و زخمی شدن چهار هزار نفر شده است، محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، بین الملل: به دنبال انفجار سیستم های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی سیم در تعدادی از مناطق لبنان و شهادت ۱۱ لبنانی و زخمی شدن چهار هزار نفرکه وضعیت ۴۰۰ نفر آنها وخیم است، کشورها و سازمان‌های مختلف جهان علاوه بر مقامات لبنانی و گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین این جنایت کثیف رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

آمریکا

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری بدون محکوم کردن حمله پیجری امروز(سه شنبه ۲۷ شهریور) در لبنان مدعی شد که این حمله به واشنگتن اطلاع داده نشده است و کاخ سفید در این حمله نقشی نداشته است و درحال جمع آوری اطلاعات درباره این حمله است.

میلر گفت: درحال حاضر گزارشی عمومی برای ارایه ندارد و درحال جمع آوری اطلاعات به همان روشی است که روزنامه نگاران در سراسر جهان انجام می دهند تا حقایق درباره وقایع جمع اوری شود.

وی افزود: هیچ ارزیابی درباره هویت مسئول انفجارهای تجهیزات ارتباطی در لبنان نداریم و غیرنظامیان هدف مشروع هیچ عملیاتی نیستند.

در همین پنتاگون اعلام کرد: تغییری در وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پس از انفجار دستگاه های ارتباطی سیار در لبنان وجود ندارد.

سازمان ملل

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل پس از انفجار صدها پیجر متعلق به حزب الله، گفت: تحولات در لبنان با توجه به شرایط بسیار ناپایدار و نگران کننده است.

دوجاریک از آسیب دیدن غیرنظامیان در جریان این حمله تروریستی ابراز تاسف کرد و دوباره تاکید کرد که باید از افزایش تنش در منطقه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: پیگیری تحولات توسط سازمان ملل ادامه دارد و درحال حاضر اطلاعات دقیق‌تری نسبت به اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌ها در دسترس سازمان ملل نیست.

یمن

انصارالله یمن در بیانیه ای این حمله امنیتی اسرائیل به لبنان را محکوم و اعلام کرد: مقاومت می تواند دشمن صهیونیستی را بازدارد و پاسخ محکم بدهد.

عبدالسلام، سخنگوی انصار الله این حمله اسرائیل به لبنان را که غیرنظامیان را هدف قرار داد، محکوم کرد و با خانواده شهدا در مقاومت اسلامی تسلیت و همدری کرد و گفت: این جنایت نقض حاکمیت لبنان است.

سخنگوی یمن گفت: لبنان توانایی رویارویی با همه چالش‌ها را دارد و لبنان مقاومت قوی دارد که می تواند دشمن صهیونیستی را بازدارد و نتیجه هرگونه تشدید تنش علیه لبنان، هزینه سنگینی خواهد داشت.

عراق

گردان‌های حزب الله عراق در باینیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی هزینه چندبرابری را در نتیجه این جنایت که محیط مقاومت مدنی در لبنان را هدف قرار داد، خواهد پرداخت.

حزب الله عراق افزود: خستگی رژیم صهیوینستی در مقابل مقاومت لبنان، منجر به هدف قرار دادن لبنانی‌ها در این کشور شده است.

دراین بیانیه آمده است: این جنایت علیه لبنانی‌ها باعث افزایش بسیج مقاومت و خشم مردم شد و برادران حزب الله را قدرتمندتر از گذشته می کند.

حزب الله عراق اعلام کرد: ما تمام توان خود را در اختیار برادران لبنانی قرار می دهیم و کاملا آماده هستیم تا با آنها تا آخر پیش برویم.

پس از این انفجار، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور داد تا کادرهای پزشکی عراق و گروه‌های اورژانس به لبنان برای ارایه کمک فوری به مجروحان این حمله سایبری اعزام شوند.

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق گقت: دولت عراق تحولات امنیتی جدی که در لبنان حادث شد و حمله سایبری رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده است، دنبال می کند.

وی افزود: این حوادث درکنار تهدیدها و حملات مستمر دیگر رژیم صهیونیستی، تهدید برای راه اندازی جنگ گسترده در لبنان است که این مسایل دخالت فوری بین المللی را به منظور جلوگیری از گسترش دایره جنگ که از ماه‌ها پیش ساکنان غزه و کرانه باختری و جنوب لبنان را هدف قرار داده است، می طلبد.

وزیر بهداشت عراق در تماس با همتای لبنانی خود برای اطلاع از نیارهای تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های لبنان، گفت: آماده سازی اولین محموله کمک های پزشکی برای ارسال به لبنان را تکمیل کرده ایم

وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: بیمارستان‌های عراق آماده پذیرایی از مجروحان لبنانی هستند.

اردن

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز در تماس تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، توصیه‌ها و دستورهای ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن را برای ارایه هرگونه کمک پزشکی که بخش پزشکی اردن برای درمان هزاران غیرنظامی لبنانی آسیب شده در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ان نیاز دارند، منتقل کرد.

وی تاکید کرد: اردن این حمله تروریستی را محکوم می کند و مخالف هرگونه اقدامی است که امنیت و ثبات لبنان و سلامت شهروندان آن را تهدید می کند.

الصفدی اعلام کرد: اردن در کنار امنیت و حاکمیت و ثبات لبنان ایستاده است و با ملت و دولت برادر لبنان همبستگی دارد.

این وزیر اردنی بر ضرورت توقف تشدید تنش های خطرناک که منطقه شاهد آن است، با توقف فوری حملات اسرانیل به غزه و کرانه و التزام به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

میقاتی از ملک عبدالله برای مواضع حمایت گرانه اش از ملت و دولت و امنیت و ثبات لبنان تشکر کرد.

سوریه

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای، حمله خونین صهیونیستی رژیم صهیونیستی به مردم لبنان را محکوم و اعلام کرد: این جنایت خونبار جدید که اسرائیل در حق غیرنظامیان لبنان مرتکب شد، انعکاس تمایل آن در گسترش دایره جنگ و عطش به ریختن خون بیشتر است.

در این بیانیه آمده است: سوریه همبستگی محکوم خود با ملت برادر لبنان و حمایت از حق آنها برای دفاع از خود را اعلام کرد.

سوریه تاکید کرد: بر توانایی لبنان برای مقابله با این حملات کثیف صهیونیستی اعتماد دارد.

وزارت خارجه سوریه از همه کشورها و ملتها خواست تا این تجاوز گناهکارانه را به صراحت محکوم کنند.

دکتر حسن محمد الغباش وزیر بهداشت در دولت موقت در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود دکتر فراس الابیض آمادگی کامل سوریه برای ارائه هر گونه کمک به شهروندان لبنانی را، چه از طریق پذیرفتن مجروحان در بیمارستان های سوریه و ارائه درمان های لازم و یا با اعزام تیم های پزشکی برای ارائه کمک اعلام کرد.

وزیر الغباش به همتای لبنانی خود تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که تعداد تلفات تجاوز سایبری رژیم صهیونیستی که دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم «پیجر» را هدف قرار داد به ۱۱ شهید و ۴۰۰۰ زخمی از جمله ۴۰۰ مجروح وخیم رسیده است.

اسعد حردان، رییس حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه از ملی گرایان اجتماعی در مناطق مختلف خواست برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و تاکید کرد: حمله بزدلانه صهیونیست‌ها بدون مجازات نخواهد ماند و دشمن تاوان جنایت های خود در حق ملت لبنان خواهد پرداخت.

مصر

بدر احمد عبدالعاطی، وزیر امور خارجه امروز  در تماس تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، همبستگی خود به عنوان نماینده رئیس جمهور و ملت مصر را با لبنان اعلام کرد.

عبدالعاطی توصیه‌های عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر را برای حمایت از لبنان که در شرایط سختی به سرمی برد، به نجیب میقاتی ابلاغ کرد.

میقاتی نیز از رئیس جمهوری مصر به دلیل حمایت و ایستادگی مستمر در کنار لبنان تشکر کرد.

کد خبر 1781632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha