بسترسازی کانون‌های مساجد برای وحدت راهبردی مسلمانان

آیت‌الله عبدالرضا پورذهبی با اشاره به فعالیت کانون‌ها در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می توانند در بسترسازی وحدت راهبردی مسلمانان موثر باشند.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌عمومی ستاد هماهنگی‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت‌الله عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و رئیس شورای راهبری اهل‌سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به نقش مساجد در استحکام وحدت مسلمانان گفت: مسجد به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران یک سنگر اسلامی است و اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم تمام مسلمانان چه شیعه و چه اهل‌سنت از این کانون برای برگزاری اجتماعات، رشد و هم‌افزایی بهره می‌برند.

وی افزود: این هم‌افزایی بین مساجد شیعه و اهل‌سنت وجود دارد و برای مثال اهل‌سنت برخی برنامه‌های خودشان را در مساجد شیعیان برگزار می‌کنند و برعکس آن هم وجود دارد. این مسئله یک جامعیت و وحدت راهبردی را نیز ایجاد می‌کند.

آیت‌الله پورذهبی با تأکید ضرورت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بین شیعیان و اهل‌سنت، بیان کرد: برای هم‌افزایی بیشتر و رسیدن به این امر راهبردی یعنی وحدت، نیاز است که نشست‌های مشترک و مؤثری برگزار شود تا شیعیان و اهل‌سنت در ایران شناخت بیشتری از همدیگر پیدا می‌کنند و در مواردی مانند کارهای جهادی نیز به‌صورت مشترک فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی را پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای امر وحدت، خاطرنشان کرد: کانون‌ها چه در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و چه در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌توانند پیشتاز و فعال در ایجاد بسترهای همکاری بین شیعیان و اهل‌سنت باشند و این موضوع در حال حاضر اجرا می‌شود.

کد خبر 1781635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha