دوره رشد دختران حاج قاسم در زنجان آغاز به کار کرد

به گفته کریمی، دوره رشد دختران حاج قاسم ویژه دختران ۱۵ تا ۲۰ سال با هدف توانمندسازی دختران در محورهای بینشی و دانشی، مهارتی، معرفتی و فعالیتی در زنجان آغاز به کار کرد.

معصومه کریمی، مدیر بنیاد ملی نوجوانان دختر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان از آغاز به کار دوره رشد دختران حاج قاسم با حضور دختران نوجوان و جوان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد و گفت: این دوره آغاز ماجرای توانمندسازی دختران در هار محور بینشی و دانشی، مهارتی، معرفتی و فعالیتی است.

وی با یادآوری اینکه دوره مذکور ویژه دختران ۱۵ تا ۲۰ سال است، ادامه داد : تقویت و حمایت از دانش آموزان موثر و نخبه و راهبری و حضور میدانی آنان در محلات و شهرهای زنجان از اهداف این دوره آموزشی است.

مدیر بنیاد ملی نوجوانان دختر استان زنجان خاطر نشان کرد : همدلی، وحدت و ولایت مداری از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود که امروز دختران حاج قاسم به عنوان کنشگران اجتماعی باید در سطح کشور نقش آفرینی کنند.

کریمی با یادآوری اینکه دوره یکساله رشد دختران حاج قاسم به صورت مجازی در دو بخش ۳ ماهه مقدماتی و ۹ ماهه عالی تقسیم می شود، گفت: دختران در این دوره هم کتاب می خوانند، هم آشپزی می کنند، هم فیلم و مستند می بینند و هم قرآن و نهج البلاغه می خوانند. این فقط بخشی از ماجراهای دوره جذاب و چالشی رشد دختران حاج قاسم است.

وی کنشگری را عنصر مهم در این طرح برشمرد و گفت: دختران بر اساس میزان فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگی دارند، دغدغه مندی‌ها و نوع کنشگری در جامعه در این طرح شرکت می‌کنند و با روحیات خود و سایر موارد آشنا می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه تربیت فرماندهان میدان از دختران نوجوان از اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: نوجوان در این طرح با معضلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آشنا می‌شوند و خوشان برای حل آن‌ها راهکار ارائه می‌دهند و سپس وارد دوره‌هایی شوند که در چند سال آینده در مناصبی که می‌گیرند بتوانند بهترین باشند.

کد خبر 1781665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha