درخشش گروه سرود موعود مشهد در جشنواره سرود فجر

گروه سرود موعود مشهد با سرود «صحن آسمان» در بخش آئینی جشنواره سرود فجر موفق به کسب رتبه اول شد.

هادی قربانپور، مدیر کانون فرهنگی هنری انگیزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد از افتخارآفرینی دوباره گروه سرود این کانون در مسابقات ملی خبرداد.

وی با اشاره به تلاش بچه های گروه و همچنین مربیان آنها برای دستیابی به این موفقیت و قدردانی از آنها گفت: گروه سرود موعود کانون فرهنگی هنری انگیزه که با حضور ۴۰ نفر از بچه های مسجد حجت ابن الحسن العسکری (عج) در حال فعالیت است، امسال نیز موفق شد با شرکت در جشنواره ملی سرود فجر، رتبه برگزیده (اول) در بخش آئینی را به  خود اختصاص دهد.

قربانپور ادامه داد: سرپرست این گروه سرود آقای مهدی منصوریان و مربی فنی گروه آقای حسین صیادی هستند که انصافا در این مدت انرژی فوق العاده ای را برای آمادگی بچه ها برای اجرا گذاشتند و الحمدالله شاهد به ثمر نشستن این زحمات هم بودیم.

درخشش گروه سرود موعود مشهد در جشنواره سرود فجر

وی در خصوص مشخصات این سرود گفت: عنوان اثری که به عنوان برگزیده معرفی شده با نام «صحن آسمان» و با موضوع امام رضا علیه السلام است و شاعر آن استاد قاسم رفیعا هستند و آهنگسازی آن را نیز حسین صیادی بر عهده داشته و استاد کیوان علائی حسینی نیز تنظیم کننده آهنگ بوده اند.

وی در خصوص دیگر افتخارات این کانون نیز گفت: کانون فرهنگی انگیزه از ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده و  تاکنون در جشنواره ها و مسابقات زیاد به موفقیت دست یافته و حایز رتبه های برتر شده است. از جمله در سال ۸۹ موفق به کسب رتبه اول کشوری در جشنواره آواها و نغمه های آسمانی، کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری انگیزه ادامه داد: کسب ۲رتبه اول کشوری در جشنواره سردار آسمانی، کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰؛ کسب رتبه سوم کشوری در جشنواره رضوی گلستان ۱۴۰۲؛ کسب رتبه اول کشوری در جشنواره بسوی قدس یزد ۱۴۰۲؛ رتبه برگزیده استان و راه یابی به مرحله کشوری جشنواره فجر تهران ۱۴۰۳  از دیگر موفقیت های بچه های گروه سرود موعود است.

درخشش گروه سرود موعود مشهد در جشنواره سرود فجر

وی همچنین اجرا ی سرود در مناسبت های مختلف در سطح شهر و به خصوص در برنامه های تلویزیونی مانند برنامه های «ایران ما» و «ایران سرود» را از دیگر افتخارات این گروه مسجدی دانست و افزود: فعالیت های حوزه سرود ما در کانون تخصصی هنرهای آوایی موعود انجام می شود و تاکنون آثار متعددی از جمله «غریبانه»؛ «خورشید عالَم» و «صحن آسمان» را تولید و منتشر کرده است.

کد خبر 1781727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha