ابتکار یک کانون مسجدی برای استعدادیابی فرهنگی هنری

باغچقی با اشاره به مشکلات فعالیت فرهنگی هنری در گلستان‌شهر بجنورد، از شناسایی، پرورش و بهره‌گیری از استعداد نخبگان محله در طرح منزل به منزل در زمینه آموزش قرآن، نقاشی و ... خبر داد.

سهیلا باغچقی، مدیر کانون فرهنگی‌هنری گلستان بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به محرومیت منطقه و قبول تصدی مدیریت این کانون مسجدی در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به این مهم که در سه سال گذشته از سوی کانون فرهنگی‌هنری کلاسی برگزار نشده ، برای شناسایی استعدادهای منطقه منزل به منزل ورود کرده و با شناسایی استعدادها و نخبگان محله، از آنها برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دعوت به عمل آمد.
وی با اشاره به فاصله ۱۰ کیلومتری شهرک گلستان (گلستان‌شهر) تا بجنورد، یادآور شد: به علت بُعد مسافت تا بجنورد برای برگزاری کلاس‌های مختلف با مشکل مواجه بودیم به همین دلیل این مشکل با شناسایی نخبگان و استعدادهای محله تا حدودی مرتفع شد و توانستیم از حافظان ۳ تا ۵ جزء قرآن شناسایی شده برای برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن بهره بگیریم و این مربیان در کنار آموزش به بچه‌ها و ۲۵ خانم خانه‌دار کانون فرهنگی‌هنری، خود نیز آموزش می‌بینند.

استعدادیابی مسجدیِ منزل به منزل در گلستان‌شهر

 راه اندازی هیأت هفتگی
وی از برگزاری کلاس‌های مداحی برای بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد هیأت هفتگی راه‌اندازی و بچه‌های مسجد مداحی را فراگیرند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیأت هفتگی از مهرماه در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.
وی برگزاری کلاس‌های تقویتی، آموزشی در قالب طرح «مسجد کانون نشاط۲» را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: هزینه هر ترم کلاس زبان در شهر بجنورد بالغ بر ۷۰۰ هزار تومان است در حالی‌که در کانون فرهنگی‌هنری گلستان از شرکت کنندگان یکصدهزارتومان برای کلاس زبان دریافت می شود و از مددجان بهزیستی و امداد نیز هزینه دریافت نشده است.
مدیر کانون فرهنگی‌هنری گلستان بجنورد با اشاره به حضور بیش از ۵۰ نفر در کلاس زبان یادآور شد: بچه‌هایی که در کلاس تقویتی و ... شرکت می‌کنند با ارتباط‌گیری صحیح و مناسب جذب کلاس‌های قرآن و کانون فرهنگی هنری می‌شوند.

استعدادیابی مسجدیِ منزل به منزل در گلستان‌شهر

شناسایی نخبگان محله
چراغچقی به شناسایی مربی نقاشی از نخبگان محله اشاره کرد و گفت: کلاس نقاشی با موضوع ادب، احترام به خانواده، واقعه عاشورا و ...برای بیش از ۲۵ نفر برگزار شد.
 وی با بیان اینکه در مسجد فضایی برای کانون فرهنگی‌هنری نداشتیم، افزود: با معارفه امام جماعت جدید در زمینه این مشکل پیگیری انجام و قرار شد ورودی و خروجی راهروی مسجد درب نصب شده و به عنوان کانون فرهنگی هنری ساماندهی شود.
چراقچی با اشاره به ضعیف بودن رسانه مسجد، گفت: باید رسانه برای مسجد و کانون فرهنگی هنری گلستان قوی باشد و در این راستا کلاس‌های تولید محتوا برگزار شد و در حال حاضر تعدادی از جوانان مسجد در ساخت کلیپ، پوستر و ...ما را همراهی می‌کنند.
وی با اشاره به سپردن مسئولیت‌های مختلف به جوانان و نوجوانان گفت: در حال حاضر مسئول برنامه‌ریزی کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، کلاس قرآن، بازدید از کتابخانه داخل شهر و ... همگی به عهده جوانان و نوجوانان و بچه‌های مسجد است.

استعدادیابی مسجدیِ منزل به منزل در گلستان‌شهر

استعدادیابی مسجدیِ منزل به منزل در گلستان‌شهر

استعدادیابی مسجدیِ منزل به منزل در گلستان‌شهر

کد خبر 1781749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha