برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته وقف/ ۲۰ درصد رقبات موقوفات گلستان سند ندارند

حجت الاسلام مهدیان گفت: همزمان با هفته وقف، ۲۰۰ برنامه متنوع در بخش های فرهنگی، اجتماعی، افتتاحیه، رونمایی، تجلیل از یاوران و اصحاب وقف در گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام حسین مهدیان امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور) در نشست خبری هفته وقف گفت: نقش خبر و خبرنگار در تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد وقف های جدید و هدفمند شدن نیات واقفین در وقف های جدید موثر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به آغاز هفته وقف از روز (جمعه ۳۰ شهریور) همزمان با روز وقف، افزود: در این هفته ۲۰۰ برنامه متنوع در بخش های فرهنگی، اجتماعی، افتتاحیه، رونمایی، تجلیل از یاوران و اصحاب وقف برگزار می شود.

وی ادامه داد: مجموعه اوقاف یک مجموعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که در حوزه های مختلف مشکلات روز جامعه می تواند نقش آفرینی کند.

وجود ۵۹۰۰ موقوفه در گلستان

حجت الاسلام مهدیان گفت: در مجموعه اوقاف پنج هزار و ۹۰۰ موقوفه با ۷۳ هزار ۵۷۷ رقبه در سراسر استان در قالب های مختلف به صورت متصرفی و غیر متصرفی در حال مدیریت است.

وی افزود: ۱۲۴ بقعه متبرکه و امامزاده واجد التعظیم در مجموعه استان وجود دارد که با ظرفیت ها و اقتضائات خود مشغول فعالیت های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: مجموعه فرهنگی اوقاف گلستان یکی از مجموعه های فاخر استان است که برنامه های مختلفی را در مناسبت های سال برگزار می کند.
 

برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته وقف/ 20 درصد رقبات موقوفات گلستان سند ندارند

 

ثبت ۳۶ وقف جدید در یکسال گذشته

وی از ثبت ۳۶ وقف جدید در یکسال گذشته در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۰ وقف انتفاعی و ۶ وقف منفعتی بوده است.

حجت الاسلام مهدیان خاطرنشان کرد: برگزاری طرح شمیم خدمت یکی از فعالیت های انجام شده در طول سال است که در سه حوزه توانمندسازی و آموزش، ایجاد اشتغال و بازارچه های خیریه فعالیت می کنند.

توزیع ۳۰ هزار قلم نوشت افزار در طرح مهر تحصیلی

وی با اشاره به طرح مهر تحصیلی، گفت: به همین مناسبت ۸۰۰ بسته لوازم التحریر شامل ۳۰ هزار قلم نوشت افزار با هزینه یک میلیون تومان برای هر بسته در استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، برپایی موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام اربعین حسینی در مرز مهران را از دیگر فعالیت های اوقاف استان برشمرد و افزود: همچنین همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) ۱۰ موکب میقات الرضا با عنوان «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» در مسیر زائران پیاده حرم امام رضا(ع) برپا شد.

وی گفت: یکی از برنامه های خوب اوقاف در بقاع متبرکه در یکسال گذشته، حضور ۲۶۳ مبلغ متخصص بومی و اعزامی در حوزه های مورد نیاز جامعه در بقاع متبرکه بود که به زائران بقاع متبرکه خدمات رسانی کردند.

۱۶ بقعه متبرکه میزبان طرح قرار دوازدهم هستند

حجت الاسلام مهدیان، اجرای طرح قرار دوازدهم را یکی دیگر از برنامه های اوقاف بیان کرد و افزود: ۱۶ بقعه در استان در طول سال با نام حضرت مهدی(عج) در قالب مهدی یاوران و استفاده از ظرفیت خیرین، نسبت به تهیه اقلام خانواده های کمتر برخوردار اقدام می کنند.

وی گفت: برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی به رنگ خدا در مناطق محروم گرگان و گنبدکاووس از اقدامات دیگر اوقاف استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به فعالیت های سازمان اوقاف در جهت رفع بسیاری از احتیاجات جامعه در حوزه معاونت بهره وری و اقتصادی، افزود: پرورش دام سبک نژاد رومن، برداشت بیش از پنج هزار تن محصولات باغی در باغ میرسعدالله بزرگترین باغ موقوفه، ساخت ۶ پروژه مسکونی خرد و اجرای چهار پروژه بوم گردی در گرگان از فعالیت های این حوزه است.

سند دار شدن ۵۶۵۱ رقبه در استان

وی گفت: در حوزه عمرانی نیز ساختمان حوزه علمیه سعدیه رامیان در بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع، در حوزه تکمیل و مرمت ۵۲ پروژه با مساحت ۱۴ هزار مترمربع با هزینه پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دستور کار است، در حوزه تعمیر و نگهداری موقوفات ۶ پروژه با مساحت ۲ هزار مترمربع با اعتبار سه میلیارد تومان و در حوزه بازسازی و احداث موقوفات پنج پروژه در قالب هفت هزار و ۵۰۵ مترمربع با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال اجرا است.

حجت الاسلام مهدیان از تعیین تکلیف چهار هزار و ۸۸۰ رقبه در یکسال گذشته خبر داد و افزود: یکی از وظایف مجموعه اوقاف برای تثبیت موقوفات، اخذ سند مالکیت موقوفات است.

وی گفت: در این مدت پنج هزار و ۶۵۱ رقبه موقوفات از ۲۳۱ موقوفه استان دارای سند مالکیت شده است و ۲۰ درصد از رقبات و موقوفات استان سند ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهارداشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم اوقاف از فعالیت های حوزه قرآنی اوقاف بود که مرحله شهرستانی در شرق و غرب استان برگزار و مرحله استانی در امامزاده عبدالله(ع) گرگان با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

کد خبر 1781793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha