استان اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید

حال و هوای این روزهای استان اصفهان، نشان از مهر دارد و آغاز سال تحصیلی که منشا هم‌افزایی و انسجام است را  نوید می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بوی مهر، ماه و مدرسه شهرها را گرفته و کوچه و خیابان‌ها رنگ بوی کلاس درس دارند و همه در قالب‌های مختلف در تکاپوی این روزها هستند.

پایان سال و آغاز سال جدید حال و هوای خاص خود را دارد و این روزها هم در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همچنین تکاپو و جریانی در سراسر استان اصفهان ایجاد شده که در بازار، خیابان و کوچه ها دیده می‌شود.

این حال و هوا ریشه در روزهای سال تحصیلی دارد که خانواده ها تحصیل فرزندان خود را اهمیت می‌دهند و به دنبال خرید کتاب، دفتر و کیف هستند و فروشگاه‌ها هم ظرفیت خود را در این عرصه فعال کرده‌اند.

تبلیغات شهری هم رویکرد مدرسه به خود گرفته و آنچنان نقش آفرینی می کند که انگار سال جدید قرار هست شروع شود گرچه سال جدید تحصیلی است.

استان اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید

یک میلیون دانش آموز راهی مدرسه

جمعیت قابل توجهی درگیر تکاپوی این روزها هستند که افراد و حرفه های مختلف را نیز در این جریان فعال کرده اند و می تواند از گستردگی دامنه آغاز سال تحصیلی خبرداد.

بالغ بر یک میلیون دانش آموز در استان اصفهان راهی مدرسه خواهند شد که نشان از فراگیری جمعیت حدود یک میلیون خانواده در این خصوص حکایت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یک میلیون دانش آموز راهی مدرسه می‌شوند، گفت: این دانش آموزان در پنج هزار مدرسه تحصیل خواهند کرد.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه ۸۰ هزار معلم در امر تحصیل همکاری دارند، افزود: دستگاه‌های اداری و خدماتی همراه با آموزش و پرورش در امر تحصیل همکاری دارند که حمل و نقل عمومی از جمله آن است.

وی ادامه داد: تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای تحصیل آماده شده تا دانش آموزان بدون دغدغه ادامه تحصیل بدهند و در یک محیط شاداب رشد علمی داشته باشند.

استان اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید

افتتاح ۹۰ مدرسه جدید در استان اصفهان

هر سال تعدادی مدرسه جدید وارد چرخه آموزشی می شوند که امسال نیز در آغازین روزهای سال تحصیلی ۹۰ فضای جدید آموزشی وارد عرصه می شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اصفهان در این خصوص گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۰ باب مدرسه جدید در این استان افتتاح می شود.

ناصر فتحی با بیان اینکه خیرین در این پروژه ها سهیم هستند، افزود: بدون کمک افراد خیرخواه و خانواده دانش آموزان توسعه فضای آموزشی با این سرعت امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: احداث آموزشگاه توسط خیرین انجام می شود و تجهیز آن توسط مدارس صورت می گیرد که در حال حاضر ۵۳۰ پروژه خیر ساز فعال است.

فتحی به زیباسازی فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای این اقدام در اختیار تعدادی از مدارس مورد نیاز اختصاص یافت.

استان اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید

تبلور همکاری برای تحصیل دانش آموزان

سال تحصیلی یک حرکت ویژه دانش آموزان و آموزش و پرورش نیست بلکه نهادهای مختلف در این پروژه مهم نقش دارند که از جمله آن پلیس، اصناف، شهرداری ها، دهیاری ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و دستگاه های خدمات رسان است.

خیرین که در حوزه های مختلف از جمله مدرسه سازی، تجهیز فضای آموزشی، مراسمات فرهنگی و رفع نیاز دانش آموزان همکاری می کنند همه، جلوه ای از مشارکت و همکاری عمومی برای سال تحصیلی محسوب می‌شود.

استان اصفهان در آستانه سال تحصیلی جدید

کد خبر 1781817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha