غزه، سنگ محک حق و باطل

اصلانی گفت: مردم غزه با تأسی از قرآن و آیات مقاومت حرکت خود را شکل می‌دهند و دنیا را متوجه نظم نوین دیگری می‌کنند که برپایه ایستادگی در برابر ظلم شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه زنان و خانواده خبرگزاری شبستان: مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) تهران در یازدهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که روز (چهارشنبه) ۲۸ شهریور به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با آغاز عملیات طوفان الاقصی، یک ادبیات مقاومت و پایداری ایجاد شد.
 
وی در این باره توضیح داد: ما شاهد مقاومت و پایداری مردم غزه هستیم که خود نشانی از یک تربیت دینی و قرآنی است. مردم غزه با تأسی از قرآن و آیات مقاومت، حرکت خود را شکل می‌دهند و دنیا را متوجه نظم نوین دیگری می‌کنند که برپایه ایستادگی در برابر ظلم شکل می‌گیرد. نتیجه این تربیت مقاومت محور آن است که آنها توانسته‌اند دنیا را به حرکت درآورند.
 
اصلانی افزود: قبل از طوفان الاقصی، نگاه به فلسطین و مظلومیت مردم آن در روزمرگی‌ها گم شده بود و استمرار حمایت از فلسطین گاه از سوی مردم جهان مورد کوتاهی قرار می‌گرفت؛ اما بعد از طوفان الاقصی و ایستادگی مردم غزه، ادبیات مقاومت محور ایجاد شد. ادبیاتی که به دنیا نشان داد، می‌توان در برابر ظلم و جنایت ایستادگی کرد و کوتاه نیامد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: در واقع مردم غزه، سنگ محکی شدند برای همه ملت‌ها که آنها در کدام سمت تاریخ می‌ایستند. آیا در طرف درست تاریخ می‌ایستند که حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت است و یا در طرف جبهه باطل که جنایتکارانه این صحنه را مدیریت می‌کنند؟  

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) همچنین به ایفای نقش دوگانه برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد که آنها در لفظ از غزه حمایت می‌کنند؛ اما در عمل حامی کفر هستند و کمک‌های آنها به رژیم کودک‌کش ادامه دارد.
 
وی در این باره توضیح داد: این دوگانگی، تاریخ را به قضاوت می‌نشاند که این قضاوت تاریخ شامل همه گروه‌ها، افراد و جوامع می‌شود. چه آن‌هایی که مزورانه عمل می‌کنند؛ اما در باطن همچنان در جبهه باطل ایستاده‌اند و چه آنهایی که در جبهه حق حضور دارند، کشته می‌شوند، شکنجه می‌شوند، تحقیر می‌شوند و از حقوق اجتماعی محروم هستند اما همچنان برای مردم غزه ایستادگی می‌کنند مانند دانشجویان کشورهای مختلف غربی، اروپایی و آمریکایی و اساتید دانشگاه‌ها که به فرموده مقام معظم رهبری در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.
 
اصلانی در ادامه سخنان خود به جریان دیگری که مزورانه عمل می‌کند، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهایی که نام کشورهای اسلامی را با خود حمل می‌کنند را می‌بینیم که در این جبهه مذبذبانه ایستادند و علی‌رغم مشخص بودن صحنه همچنان براساس منافع خود و یا ترس و وحشتی که از آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی دارند، همچنان این کمک‌رسانی را به باند تبهکار صهیونیستی ادامه می‌دهند.
 
وی افزود: اما مردم و آزاداندیشان این سه جبهه را شناسایی کردند و دیدند کسانی که در این سه جبهه حضور داشتند، چگونه خود را در معرض قضاوت تاریخ قرار می‌دهند.

همچنین، سعاد اسمر نصرالله، در این وبینار اظهار کرد: ما و شما در جای جای زمین و در هر کشوری ایمان داریم که مقاومت حقی است که گرفته شده و جهاد، مسیری به سوی خداوند است که آن را بر یاران خاص خود واجب گردانیده است.
 
رئیس امور بانوان جنبش امل لبنان تصریح کرد: هر بار که می‌خواهیم از شهدا سخن بگوییم، کلمات گم شده و زبان‌ها عاجز می‌شوند. کدام کلمات می‌خواهند از "شهید" سخن بگویند که آنها دنیا را سه طلاقه کرده و در مسیر حق گام برداشته اند و هدف‌شان رسیدن به خداوند، رضایت و بهشت اوست.
 
این بانوی لبنانی افزود: شاید شهادت شهید اسماعیل هنیه تاکیدی بر این سخن امام موسی صدر باشد که گفت: مسئله فلسطین، یک امر مقدس است و در دل امور مربوط به کرامت و حقوق بشر قرار دارد.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزه عادلانه فلسطین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و بستن سفارت اسرائیل و اعلام نخستین سفارت فلسطین در جهان گفت: این موضع همچنان با حمایت نامحدود جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای(حفظه الله) از همه جنبش‌های آزادسازی و مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین ادامه دارد.
 
سعاد اسمر گفت: امروز اندیشه مقاومت، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است و محور مقاومت از فلسطین تا لبنان و سوریه و یمن و عراق و تا حامی اکبر خود یعنی جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: ما در جنوب لبنان یکی پس از دیگری شهدای خود را تقدیم می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای حمایت از فلسطین و آرمان عادلانه آن فروگذار نکردیم.
 
این بانوی لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما این روزها در آستانه سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر قرار داریم. او کسی بود که مسئله فلسطین را در اندیشه و قلب خود همراه داشت و آن را یک اصل در میثاق جنبش امل می‌دانست.
 
وی افزود: ما بر همراهی خود با حامل امانت امام موسی صدر یعنی دولت رئیس نبیه بری تاکید کرده و سخن او که گفت حمایت ما از فلسطین بخشی از نبرد ما  برضد ظلم و اشغالگری است را تکرار می‌کنیم.
 
رئیس امور بانوان جنبش امل لبنان خاطرنشان کرد: سعی برای آزادسازی فلسطین، تلاش برای آزادسازی همه مقدسات اسلامی و مسیحی و تلاش برای آزادسازی انسان است؛ چرا که قدس، مرکز درگیری است و فلسطین، قبله نماز و ایمان ماست.
 
وی ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه یکی از کسانی بود که با خداوند عهد بست و به شهادت رسید. او خود و فرزندان خود  را فدای دفاع از فلسطین کرد.

کد خبر 1781827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha