درس اخلاق برای نوجوانان مسجدی با بیانی ساده

نوجوانان مسجد مسلم ابن عقیل(ع) در جلسات جدید اخلاق مسجد، که از ماه قبل شروع شده، موضوعات اخلاقی را با مثال‌هایی ملموس و داستان های کوتاه و قابل فهم، براساس سرفصل‌های کتاب «خلاق عملی» آیت‌ا... مهدوی‌کنی(ره) تجربه می کنند.

خبرگزاری شبستان مشهد | نوجوانان مسجد مسلم ابن عقیل(ع) در محله مسلم مشهد مدتی است که تجربه متفاوت و جدیدی از ارائه در کلاس های اخلاق را برای روایت موضوعات سنگین وبعضا دور از ذهن و درک نوجوانان دهه هشتادی را شاهد هستند.

بچه های مسجدی در هیئت انصارالمسلم که همین چند روز پیش با حضور در موکب و ایستگاه پذیرایی از زائرین پیاده امام هشتم(ع) در مهان نوازی و مهربانی سنگ تمام گذشته بودند، حالا در آخرین روزهای تابستان، پس از یک دوره با نشاط و  شرکت در کلاس های اوقات فراغت و اردوهای تفریحی و ورزشی در تعطیلات تابستانه، هر شب جمعه برای حضور در یک دورهمی خاص در مسجد  لحظه شماری می کنند.

در این دورهمی که از ماه قبل شروع شده و استقبال از آن نشان میدهد توانسته جای خود را در میان بچه های محل پیدا کند موضوعات اخلاقی با مثال‌هایی ملموس و داستان های کوتاه و قابل فهم، براساس سرفصل‌های کتاب «خلاق عملی» که یکی از آثار عالم و فقیه کشورمان، آیت‌ا... مهدوی‌کنی(ره) است بیان می شود.

این کتابی که خلاصه‌‏ای است از کتاب ««نقطه‏‌های آغاز در اخلاق عملی» ایشان، دربردارنده مباحث و منازل و مراحلی از سیر و سلوک اخلاقی بر مبنای کتاب و سنّت نبوی‏(صلی الله علیه وآله) که توسط آیت اللَّه مهدوی کنی به عنوان درس‌‏های عملی و اخلاقی برای طلاب و دانشجویان ایراد شده است. از اهمّ موضوعات اخلاقی و درس‏‌های عملی این کتاب می‌توان به خودشناسی و خداشناسی، جرایم و آفات زبان (غیبت، تهمت، سخن‏‌چینی، دروغ، سخریه)، توبه و استغفار، ادای فرایض و التزام عمل به نوافل، اخلاص در نیّت وعبادت، خدمت به مردم، توکّل، حسن سلوک، صله رحم، گشاده‌‏رویی، وفای به عهد، زهد وقناعت و… اشاره نمود که حالا بچه های محله مسلم با بیانی ساده آن را فهم میکنند.

همچنین، نوجونان انصارالمسلم، در این هیات، که از اوایل سال گذشته(۱۴۰۲) تاسیس شده، شب های جمعه پای کلام حجت‌الاسلام و المسلمین حسینیان که از استادان تربیت‌محور حوزه است و علیرضا فاتحی که امامت مسجد و فرماندهی پایگاه بسیج مسجد را برعهده دارد می نشینند.

کد خبر 1781875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha