آزار و اذیت هندوها و برافراشتن پرچم فلسطین در جشن میلاد پیامبر(ص)

مسلمانان هندوستان جشن‌های را به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار کردند و در این جشن‌ها پرچم فلسطین را برافراشتند که این مسئله با خشم هندوها و آزار و اذیت مسلمانان روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، فعالان و وبلاگ نویسان  فیلم‌ها و تصاویری از بخشی از جشن‌های مسلمانان در هند به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و فعالیت‌ها و برنامه‌ها به همین مناسبت را منتشر کردند که در آنها برافراشتن پرچم فلسطین نشان داده می‌شود.

مسلمانان هند با برافراشتن پرچم فلسطین در جشن‌های خود بر ادامه حمایت و همبستگی و پشتیبانی از ساکنان غزه تاکید کردند.

این فیلم‌ها و تصاویر تعداد زیادی از مسلمانان هند را برای بزرگ‌داشت میلاد پیامبر(ص) در اجتماعات عمومی نشان می دهد که به توزیع شیرینی بین عابران و شرکت کنندگان در این جشن‌ها اقدام می‌کنند.

فیلم‌های مصور، گروهی از جوانان را نشان می دهد که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می آورند و عبارت «زنده باد فلسطین» را سرمی دهند. این مسئله موجی از خشم هندوها را دربرداشت و خواستار دستگیری حاملان پرچم فلسطین شدند.

رسانههای هندی گزارش دادند: هندوها در مقابل پاسگاه‌های پلیس تظاهرات کردند و خواستار دستگیری فوری کسانی شدند که پرچم فلسطین را برافراشتند.

حساب رسمی پلیس جانبوراعلام کرد: پنج نفر به اتهام برافراشتن پرچم فلسطین دستگیر شدند.

در این حساب رسمی آمده است: متهمان به دلیل سردادن و انتشار شعارهای «زنده باد فلسطین» که خشم مذهبی بین اقشار مختلف را برانگیخت، بازداشت شدند.

وسیم اکرم تیاجی، روزنامه نگار هندی در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: کدام ماده از قانون مجازات هند است که بر اساس آن گفتن «زنده باد فلسطین» جرم محسوب می شود؟ لطفا توضیح دهید.

وبلاگ نویسان اعلام کردند: مسلمانان در برخی ایالت ها از ترس اقدامات سرکوبگرانه مقامات که با تشویق حزب حاکم بهارتیا انجام می شود و منجر به تخریب بسیاری از خانه‌های مسلمانان و دستگیری آنها شده است، نتوانستند برای برگزاری جشن‌ها بیرون بروند.

مسلمانان در جشن‌ها در منطقه مندساور شاهد محدودیت‌ها و آزار و اذیت اعمال شده از سوی هندوها بودنئ، همچنین صحنه‌های منتشر شده نشان می‌داد که هندوها با مسلمانان در جشن درگیر شدند و رسانه‌ها به نقل از سازمان‌های هندو نوشتند که مسلمانان کسانی بودند که شروع به پرتاب سنگ به معبد هندو کردند.

کد خبر 1781902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha