صهیونیست‌ها در انفجار پیجرها همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند

سید حسن نصرالله درباره حوادث اخیر گفت: دشمن صهیونیستی در این عملیات از تمامی ضوابط، قوانین و خطوط قرمز عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز(۲۹ پنجشنبه شهریور ۱۴۰۳) با تبریک اعیاد میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، تسلیت به خانواده شهدای حادثه اخیر لبنان و تشکر و قدردانی از کادر درمانی ، درباره حوادث اخیر گفت: آنچه در این دو روز اتفاق افتاد نیاز به گفتار و ارزیابی و اعلام موضع دارد.

نصرالله با تشکر به اهدا کنندگان خون به قربانیان و کسانی تمایل خود را برای اهدای عضو به زخمی‌های این حادثه، ادامه داد:یکی از برکات این خون‌ها و فداکاری ها این است که حماسه بزرگ انسانی را شاهد بودیم که مدت هاست شاهد آن نبوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: از همه کشورهایی که برای حمایت اعلام آمادگی کردند و از همه کشورهای جهان و نیروهای محور مقاومت که این جنایت شنیع را محکوم کردند، تشکر می‌کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در این عملیات دشمن صهیونیستی از تمامی ضوابط، قوانین و خطوط قرمز عبور کرد.

نصرالله افزود: دشمن از ابزار غیرنظامی مورد استفاده اقشار مختلف جامعه بهره برد و روز چهارشنبه نیز با منفجر کردن دستگاه‌های بی‌سیم بدون توجه به مکان حمل این وسایل، این کار را انجام داد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: برخی بمب‌گذاری‌ها در بیمارستان‌ها، بازارها، جاده‌های عمومی، خانه‌ها و مکان‌هایی که غیرنظامیان در آن حضور داشتند، رخ داد.

وی افزود: زمانی که دشمن صهیونیستی دستگاه‌های پیجر را منفجر کرد، به عمد در یک دقیقه چهار هزار انسان را می کشد.

نصرالله تاکید کرد: در طول دو روز و در یک دقیقه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، دشمن می خواست در دو دقیقه دستکم پنج هزار انسان را بکشد.

نصرالله گفت: آنچه در این دو روز اتفاق افتاد جنایت نسل کشی، تجاوز بزرگ به لبنان، مردم ، حاکمیت و امنیت آن و جنایات جنگی یا اعلان جنگ است.

 سید نصرالله  گفت: به لطف خداوند، تلاش خالصانه انسانی، عزم بالا، غیرت و حضور گسترده گروه‌های مختلف ملت ما، بخش بزرگی از اهداف حمله خنثی شدد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در مورد جزئیات انفجارخا به یک نتیجه تقریبا قطعی رسیده ایم، اما منتظر تایید آن هستیم.

وی ادامه داد: ضربه‌ای بزرگ امنیتی و انسانی خوردیم که حداقل در تاریخ لبنان بی‌سابقه بود، شاید در تاریخ درگیری با دشمن بی‌سابقه نباشد و در دنیا نیز از این نوع بی سابقه نباشد.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: سه شنبه و چهارشنبه آزمون بزرگی برای ما بود و انشاالله بتوانیم این آزمون را با عزت پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: این ضربه بزرگ و شدید ما را پایین نیاورد و نخواهد آورد. ما قوی‌تر، مصمم‌تر، متعهدتر و در غلبه بر همه خطرات توانمندتر خواهیم شد.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: این واقعیت که دشمن با اتکا به غرب از توانمندی تکنولوژی برخوردار است غیرقابل انکار است؛ اما با تمام اطمینان می‌گویم این ضربه قوی ما را از مسیر خود متوقف نمی‌کند بلکه ما قدرت‌مندتر در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

نصرالله تاکید کرد: معاون رئیس ستاد ارتش صهیونیستی گفت که اوضاع در جبهه شمال یک شکست تاریخی برای اسرائیل است.

وی اظهار داشت : جبهبه لبنان یک جبهه فشار و قوی است و یکی از مهم‌ترین برگه‌های مذاکره که مقاومت فلسطین امروز برای تحقق اهداف و آتش بس دراختیار دارد، است.  دشمن تلاش دارد جبهه لبنان را متوقف کند و برای این کار از ارعاب و فشار بسیار استفاده کرد.

نصرالله گفت: همه تلاش‌های دشمن ناکام ماند و سایر مقاومت بر موضع خود پافشاری کردند، بنابراین دشمن به این روش که بالاترین درجه جنایت است، متوسل شد.

وی تاکید کرد: پیام‌هایی دریافت کردیم که هدفشان از این حمله متوقف کردن جنگ در جبهه لبنان بود و اگر متوقف نشدند، ما بیشتر داریم. جواب این است که به نام شهدا و زخمی ها و همه مردم صبور و وفادار به نتانیاهو و گالانت و دشمن می گوییم تازمانی که حمله به غزه متوقف نشود، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان توضیح داد: منطقه هر چه فداکاری، پیامد، عواقب و افق داشته باشد، مقاومت در لبنان از حمایت و کمک به مردم غزه دست بر نخواهد داشت و این اولین پاسخ است. یکی از اهداف دشمن نیز ضربه زدن به محیط زیست است که دشمن را خسته کرده و دچار فرسایش کرده و فریاد می زد که مقاومت بس است.

صرالله گفت: اظهارات خود مجروحان بیانگر روحیه، صبر و عزم زیاد آنها برای بازگشت به میدان است و این پاسخی دیگر به دشمن است. ساختار مقاومت نه متزلزل است و نه شکست می خورد. ساختار ما مستحکم و اراده ما قوی است و دشمن بداند که ان شاء الله آنچه رخ داد به قدرت و دوام و استحکام ما می افزاید.

دبیرکل حزب الله گفت: ما در 8 اکتبر این چالش را پذیرفتیم و امروز نیز آن را می پذیریم و به نتانیاهو و دشمن می گویم: شما نمی توانید مردم شمال را به شمال برگردانید و هر کاری می خواهید بکنید.

وی گفت: اگر می خواهید شهرک نشینان را برگردانید، تنها راه توقف حمله به غزه است. فرمانده احمق منطقه شمال پیشنهاد ایجاد کمربند امنیتی را مطرح کرد و امیدواریم که آنها وارد خاک لبنان شوند. آنچه را که دشمن تهدید می داند، ما آن را فرصتی تاریخی می دانیم و به آن امیدواریم.

نصرالله افزود: کاری که انجام خواهید داد، آوارگان شمال را افزایش می دهد و فرصت بازگشت آنها را از بین می برد. شکی نیست که حمله ای که صورت گرفت، حمله ای بزرگ و بی سابقه است که از جایی که انتظار دارند و از جایی که انتظار ندارند، با حساب سخت و قصاص عادلانه مواجه خواهد شد. رهبری احمقانه و خودشیفته و بی پروای دشمن، این رژیم را به سمت سقوط می کشاند.

کد خبر 1781905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha