ولادت حضرت محمد(ص) پایان گزاره‌های غیرتوحیدی در عالم بود

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه ولادت پیامبر اسلام(ص) پایان گزاره های غیرتوحیدی در عالم و نهادینه شدن گزاره توحید ناب در دنیا بود، گفت: شاهکار و هنر بزرگ پیامبر اسلام(ص) این بود که خرده هویت ها را کنار هم گداشت و هویت کلان اسلامی را ایجاد کرد.

حجت الاسلام کاظم لطفیان-دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: وجود مطهر پیامبر اسلام(ص) با آمدنشان بساط اختلافات را در جامعه بشری جمع کردند. 

وی با بیان اینکه ولادت پیامبر اسلام(ص) پایان گزاره های غیرتوحیدی در عالم و نهادینه شدن گزاره توحید ناب در دنیا بود، افزود: بنابراین توحید فصل مهمی برای ایجاد انس و الفت در میان یک جامعه است. 

*نیاز جامعه به اجتماع حول محور پیامبر گرامی اسلام(ص)

حجت الاسلام لطفیان در خصوص شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: شخصیت ایشان آنقدر سرشار از خیر و برکت بود که این وجود نازنین، خود عنصر دیگری برای گردهمایی بود و جذابیت شخصیت پیامبر(ص) زمینه را برای گردهمایی مردم حول محور ایشان و اندیشه ناب توحیدی مهیا می کرد. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور عنوان کرد: هر آنچه که از گذشته تاریخ، خوبان عالم ارائه داده بودند، وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) این خوبی ها و زیبایی ها را یک جا در معرض دید امت اسلامی قرار داده بود. 

وی ادامه داد: بنابراین جامعیت وجود مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص) در حوزه نظری و عملی، زمینه ساز اجتماع امت بود. 

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه امروز جامعه نیاز به اجتماع حول محور پیامبر گرامی اسلام(ص) دارد، افزود: این موضوع از سفارشات مقام معظم رهبری است و اگر امت اسلامی حول محور پیامبر اکرم(ص) اجتماع شوند بسیاری از مشکلات امت اسلامی حل خواهد شد. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه گفت: ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) پایان غم امت اسلامی است و گزاره های جذاب و زیبا به میدان می آید و برای هر انسان پاک فطرتی جذابیت های خاص خود را دارد.

وی اظهار داشت: آمدن پیامبر(ص) همزمان شدن با گشوده شدن درب های غیب به سوی امت اسلامی و مردم است و پیامبر اکرم(ص) هدایت را فراگرفت و مردم را به آن فراخواند و نعمت فراموش شده را به امت یادآوری کرد. 

*وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) منشا خیرات بر امت اسلامی 

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه هر چه خیرات بر امت اسلامی و جامعه بشری سرازیر می شود منشا آن وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) است، افزود: شاهکار و هنر بزرگ پیامبر اسلام(ص) این بود که خرده هویت های سرزمین حجاز را کنار هم گذاشت و هویت کلان اسلامی را ایجاد کرد. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه گفت: در حوزه اعتقادات و باورهای اسلامی، وجود مبارک پیامبر(ص) اعتقادات مردم را به سمت صراط مستقیم و مسیر الهی و معنوی تغییر داد. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) ضلالت و جهالت را از امت اسلامی دور ساخت، افزود: پیامبر اکرم(ص) هم بینش و هم روش مردم را اصلاح فرمود و مقام معظم رهبری نیز بر روی این دو نکته تاکید دارند که هویت هایی که به هر دلیلی از تاریخ و غیره نشات می گیرند محترم باشند اما ذیل عنوان هویت اسلامی قرار بگیرند. 

حجت الاسلام لطفیان در ادامه اظهار کرد: امت اسلامی در برگیرنده مذاهب اسلامی است و انسان ضمن پایبندی به معارف مذهب،خودش را ذیل امت اسلامی تعریف کند و هویت های قومی با احترام کنار گذاشته شود.

*امامین انقلاب، یکی از ارکان حفظ وحدت در جمهوری اسلامی

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه مهم ترین مسئله هفته وحدت امسال بحث درد و رنج ملت مظلوم، بی دفاع و مقتدر فلسطین است، افزود: موضوعی که امروز رنج امت اسلامی را زیاد می کند، ظلم و جنایتی است که توسط اقلیت رژیم صهیونیستی بر امت اسلامی روا داشته می شود و همگان نظاره گر این جنایت هستند و برخی نیز کمک می کنند تا این جنایت بدتر اتفاق بیافتد. 

وی در ادامه عنوان داشت: جمهوری اسلامی در عرصه عمل ثابت کرده است هر جا که پرچم استکبارستیزی بر افراشته شود از آن حمایت می کند و امام راحل، مسئله کلمه توحید را معرفی کردند و کلمه وحدت جزو کلمات پرتکرار مقام معظم رهبری است. 

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: یکی از ارکان حفظ وحدت در جمهوری اسلامی، امامین انقلاب بودند و اساس رهبری جمهوری اسلامی هم منادی و هم محور وحدت امت اسلامی است و ضربه ای که امروز جمهوری اسلامی امروز می خورد به خاطر پایبندی به این گزاره مهم یعنی وحدت امت اسلامی است. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی از این مسیر نه پشیمان است و نه عقب خواهد نشست و قطعا جمهوری اسلامی تنها کشوری است که برای وحدت، انسجام و همبستگی امت اسلامی پرداخته است و در آینده نیز همین مسیر مستحکم را دنبال خواهد کرد.

*وحدت امت اسلامی، مهم ترین موضوع جهت مقابله با استکبار جهانی

وی با بیان اینکه در حوزه وحدت، دو گزاره داریم، افزود: یکی وحدت داخلی است که شیرازه یک جامعه به انسجام و وحدت آن بستگی دارد و وحدت داخلی زمینه ساز پیشرفت کشور است و کشوری که در آن اختلاف و دو دستگی و جنگ داخلی باشد قطعا پیشرفت نمی کند. 

حجت الاسلام لطفیان در ادامه گفت: ما با دشمنان قسم خورده رو به رو هستیم و تنها گذاره ای که می تواند در برابر دشمن بیرونی و استکبار جهانی باشد، مسئله وحدت امت اسلامی است و اگر امت اسلامی متحد باشد فلسطین امروز سیلی صهیونیست ها را نخواهد خورد. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور عنوان کرد: دولت جدید امروز در سطح ملی و بین المللی باید مسئله وحدت را دنبال کند و تنها گذاره ای که تاثیرگذاری امت اسلامی را به اثبات می رساند مسئله وحدت است. 

وی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی فکری است که می تواند مسئله فلسطین را به سرانجام خوبی برساند،افزود:صهیونیست ها هم بر این باور هستند که اگر امت اسلامی متحد بودند قطعا نمی توانستند این جنایت های تاریخی را مرتکب شوند. 

حجت الاسلام لطفیان در پایان گفت: اگر بنا باشد جلوی این جنایت و خون ریزی تاریخی گرفته شود، تنها راه بحث وحدت و انسجام است و همه امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند تا دیگران جرات جسارت به امت اسلامی را پیدا نکنند.

کد خبر 1781944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha