پاسخ نابودکننده از طرف مقاومت در انتظار رژیم صهیونیستی است

امام جمعه کرمان گفت: سران رژیم غاصب بدانند به فضل خدا پاسخ کوبنده، پشیمان کننده و نابودکننده را خواهند دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۳۰ شهریور) در ادامه مباحث خطبه‌ هفته قبل مبنی بر تربیت از منظر قرآن کریم؛ گفت: در این زمینه هم شخصیت‌سازی و وجود شخصیت‌های مفید، موثر و الگو در جامعه موثر است و هم شخصیت پردازی؛ یعنی شخصیت‌هایی که دارای رشد و پیشرفت معنوی هستند درست به جامعه معرفی شوند تا به عنوان الگوی جامعه اسلامی مورد توجه قرار بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان یکی از الگوهای مورد توجه قرآن کریم را " اَبرار" دانست و با برشمردن ویژگی‌های این افراد از جمله کامل بودن اعتقادات ایشان؛ افزود: نسبت به جامعه اطراف خود به ویژه رسیدگی به خویشاوندان نیازمند، ایتام و...حساس هستند و به کمک جامعه می‌شتابند و نیازی به تشویق و ترغیب ندارند.
وی کمک به پیشرفت عبادی جامعه و گسترش احکام الهی، وفای به عهد، صبر و شکر در سختی‌ها و مشکلات، را از جمله ویژگی‌های ابرار از منظر قرآن کریم، فهرست کرد و گفت: وقتی ابرار در اکثریت قرار بگیرد، آن جامعه، جامعه مومنین و در آرامش است.
امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم پس از گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا؛ سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق علیه‌السلام را تبریک گفت و افزود: جهان بشریت تا زمان میلاد رسول اکرم شخصی در تراز ایشان تا آن لحظه ندیده و در آینده هم نخواهد دید.
وی ادامه داد: آن شخصیت ممتاز و برجسته‌ای که در بین انبیای الهی و اولیای خدا از همه برجسته‌تر و بالاتر است همه توان خود را صرف دو محور مهم کرد و سال‌های نبوت و رسالت خویش را پای آن گذاشت که اولین آن عبودیت خدای تبارک و تعالی و دوم مبارزه با زورگویان عالم است.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه پیامبر راهبرد اساسی رسیدن به این دو هدف را معرفی کردند؛  از ویژگی‌های امت اسلامی را وحدت و همدلی و یکرنگی و برادری دانست و گفت: جهت امت اسلامی از دیدگاه پیامبر دفاع از اخلاق و معنویت و عدالت است.
وی دشمن‌ستیزی، توجه امت اسلامی به دشمن و غفلت نکردن از او و عدم اختلاف که هفته وحدت را رقم می‌زند، از دیگر ویژگی‌ها عنوان و بیان کرد: این هفته، جهان اسلام را در راستای امت اسلامی بسیج می‌کند.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ انجام وظیفه را مقدس دانست و با اشاره به دستاوردهای زیاد آن؛ روحیه حاکم بر جبهه‌های جنگ از جمله روحیه عبودیت و انسان‌سازی را مورد توجه قرار داد و گفت: جوانان ما توانستند غرور ملی را در کنار غیرت دینی به تابلویی درس‌آموز برای نسل آینده تبدیل کنند.
وی به فصل بازگشایی مدارس هم اشاره و بیان کرد: دست معلم تراز انقلابی را باید بوسید و عزت و احترام و تکریم این قشر باید از طرف تک تک افراد به ویژه خانواده‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
امام جمعه کرمان در همین رابطه بر شایسته‌سالاری تاکید و تصریح کرد: دولتمردان به دور از نگاه‌های تنگ جناحی، به لیاقت‌ها در بخش آموزش توجه داشته باشند زیرا دولت‌ها نباید به آموزش و پرورش نگاه جناحی داشته باشند و باید بستر را برای تعلیم و تربیت فراهم کرد.
وی با تبریک روز سرباز به ویژه بر سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سربازان فداکار جبهه مقاومت در برابر هیئت حاکمه وحشی رژیم جعلی ایستادند در حالیکه این رژیم امروز هم انسان را مورد هدف قرار داده و هم انسانیت را می‌کشد و حرکت اخیر آنان در لبنان این را نشان می‌دهد که به هیچ قاعده و قانون انسانی پایبند نیستند و خائنانه تلاش می‌کنند انسانیت را به مسلخ برده و شهروندان عادی را به وسیله ابزار آسایش آنان می‌کشند.
امام جمعه کرمان افزود: با کمال تاسف صدایی در دفاع از مظلومیت انسان در حقوق بشر بلند نمی‌شود؛ همان کسانی که صدای آنان برای حیوانات در می‌آید اما برای اشرف مخلوقات صدایی ندارند اما سران رژیم غاصب بدانند به فضل خدا پاسخ کوبنده و پشیمان کننده و نابودکننده را خواهند دید.

کد خبر 1781956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha