گردشگری دینی، محملی برای ترویج فرهنگ ملی و اسلامی است

به گفته حجت الاسلام زاهدی پور، گردشگری زمانی به نفع فرهنگ؛ اقتصاد و سیاست کشور است که با برنامه‌ریزی دقیق، محملی برای ترویج فرهنگ ملی و دینی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق گردشگری مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی، گفت: گردشگری زمانی به نفع فرهنگ؛ اقتصاد و سیاست کشور است که با برنامه‌ریزی دقیق، محملی برای ترویج فرهنگ ملی و دینی کشور باشد. اگر گردشگری همراه با انفعال فرهنگی و پذیرش فرهنگ مبتذل برخی جوامع دیگر باشد، جز خسارت، پیامد دیگری به دنبال نخواهد داشت.


وی به جمعه ۱۶ ربیع الاول؛ سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم (ص) بعد از هجرت به اقامه نماز جمعه می‌پردازند، نماز جمعه نماد حاکمیت دینی است.  


وی به ساخت مسجد قبا همزمان با ورود پیامبر به مدینه اشاره کرد و گفت: این مسجد از روز نخست بر پایه تقوا ساخته شد و لذا سزاوار است تا رسول خدا (ص) در این مسجد نماز بگزارد. به سبب نزول این آیه در شأن مسجد قبا، در آن زمان، مسجد یاد شده را به نام «مسجد التقوی» می‌شناختند.  


امام جمعه خرمدره با تکریم هفته دفاع مقدس و تبیین مبانی دفاع گفت: به تعبیر امام راحل ما در مقابل دفاع از کشور خودمان و دفاع از اسلام عزیز در مقابل هر مهاجم ایستاده‌ایم؛ مهاجم می‌خواهد ابرقدرت باشد، می‌خواهد قدرت کم، فرقی در نظر ما نیست. برای‌مان واجب است از نوامیس اسلام و نوامیس خودمان و از کشور اسلامی خودمان دفاع کنیم و تا مادامی‌که در حال دفاع هستیم، با هر قدرتی که بخواهد بر ما هجمه کند، مقابله می‌کنیم و هیچ هراس نداریم.  


حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به پرتاب ماهواره چمران با ماهواره‌بر بومی قائم افزود: پرتاب ماهواره چمران، گامی دیگر در مسیر انقلابیگری و باور به توانمندی‌ها بود؛ نگرانی غربی‌ها به ویژه آمریکا را درک می‌کنیم؛ نگرانی آن‌ها مایه اطمینان خاطر ماست؛ چرا که نشان می‌دهد ما در مسیر اهداف تعیین شده انقلاب حرکت می‌کنیم.  


وی با تأکید بر وحدت در امت اسلامی و همه عرصه‌های اجتماعی، گفت: مفهوم امت اسلامی، رمز اصلی وحدت است که تأکید امامین انقلاب بر آن است؛ وحدت به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نه تاکتیک که بلکه یک مفهوم راهبردی است.  


به گفته امام جمعه خرمدره یکی از دلایل مهم دفاع از فلسطین هم، اعتقاد به وحدت و همدلی است؛ اگر چه می‌دانیم که بخشی از اهل سنت اعتقاد به وحدت ندارند، ولی تکلیف ما موقوف به عملکرد آن‌ها نیست. ما وحدت را یک اصل و یک دستور قرآنی می‌دانیم.  


حجت الاسلام زاهدی پور اضافه کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم همانند عقربی است که از ترس کشته‌ شدن دست به خودکشی می‌زند؛ تعبیه مواد انفجاری در پیجرها و کشته و زخمی کردن چندین نفر و محکومیت قاطعانه آن در مجمع سازمان ملل با رأی مثبت ۱۴۴ کشور، نشان دهنده این است که این رژیم روز به روز در جامعه جهانی منزوی‌تر و مطرودتر می‌شود.  


وی با تبریک آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تأکید بر مسئولیت آموزش و پرورش و آموزش عالی، گفت: بالاترین و اصلی‌ترین مأموریت آموزش و پرورش، پرداختن به تربیت انقلابی است؛ آن چه که امروز تأمین کننده عزت جامعه اسلامی بوده و دشمنان اسلام و ایران را ناکام می‌گذارد، تربیت انقلابی است.  


به گفته وی، تربیت انقلابی نه به معنای توجه صرف به مهارت‌ها که بلکه به معنای تأکید بر مبانی معرفتی انقلابیگری است که باید از زمان تولد نوزاد در خانواده به صورت ناخودآگاه و نیمه آگاه آغاز شده و در مدرسه به خودآگاهی کامل انقلابی تبدیل شود. تربیت انقلابی زمانی به اهداف خود رسیده است که جهت‌گیری جامعه با تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی مبتنی بر انقلابیگری باشد.

کد خبر 1781966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha