خانواده سنگ بنای آموزش و پرورش فرزندان در جامعه

آیت‌الله دژکام در سخنانی تأکید کرد که محوریت آموزش و پرورش در خانواده قرار دارد و والدین مسئولیت اصلی تربیت و آموزش ادب به فرزندان خود را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز به اهمیت خانواده در فرآیند آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «محوریت آموزش و پرورش در خانواده است و والدین مسئولیت تربیت و آموزش ادب به فرزندان خود را دارند.»

وی در ادامه، با کلامی از امام صادق(ع)، بر لزوم افزایش علم و ادب در خانواده تاکید کرد و ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام صادق(ع)، سال تحصیلی جدید را فرصتی برای شروع یادگیری‌های اخلاقی و علمی عنوان کرد.

وی ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع)، وضعیت آموزشی در سال تحصیلی جدید را فرصتی برای آغاز فصل یادگیری دانست و به ویژگی‌های مهم آن اشاره کرد.

آیت‌الله دژکام ضمن تشکر از اقدامات مجموعه اوقاف استان در زمینه اطلاع‌رسانی درباره وقف، به اهمیت شفاف‌سازی در این حوزه پرداخت و بیان کرد که این شفاف‌سازی موجب اعتماد بیشتر جامعه به وقف‌های جدید و قدیمی می‌شود.

وی در ادامه به بیان حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت که بر اهمیت آموزش علم و ادب در خانواده تاکید می‌کند.

او گفت: «ایمان واقعی در توسعه علم و ادب در خانواده‌هاست و اگر یک خانواده به علم و ادب توجه نکند، به سمت سقوط می‌رود.»

آیت‌الله دژکام همچنین به روند آموزش و پرورش اشاره کرد و تأکید کرد که خانواده‌ها نقشی کلیدی در تربیت فرزندان دارند.

او تاکید کرد: «مسئولیت دانش و ادب فرزندان در ابتدا بر عهده والدین است و معلمان تنها نقش کمکی دارند.»

این عالم دینی با ذکر آمار پیوستن بیش از ۱.۶ میلیون کودک به دبستان‌ها در کشور، بر اهمیت توجه به ادب در دوره ابتدایی تاکید کرد و افزود: «در این سنین، آموختن ادب بسیار مهم‌تر از آموختن دانش است، چرا که اگر کودک بی‌ادب باشد، حتی با وجود دانش زیاد، به دردسرهای زیادی در زندگی مواجه خواهد شد.»

او در پایان از والدین خواست که به کودکان خود آموختن ادب را آموزش دهند و همچنین روی استفاده مناسب از فضای مجازی در رشد اخلاقی و فردی فرزندان توجه داشته باشند.

آیت‌الله دژکام با مرور روی ضرورت همکاری جامعه برای افزایش توانمندی‌های آموزشی، از همه مردم خواست که در این مسیر به همنوعان خود کمک کنند تا فرصتی برای تحصیل بهتر فراهم آورند.

کد خبر 1781971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha