مرزبندی شفاف با جریان طاغوت وکفر سیره سیاسی امام صادق(ع) است

حجت الاسلام رادمرد گفت: از اصول اساسی در سیره سیاسی امام صادق علیه السلام مرزبندی شفاف با جریان طاغوت وکفر به مسیر و اندیشه آنهاست، و می‌بینیم با اینکه برای سرنگونی امویان بسیار تلاش دارد اما لحظه‌ای به طاغوت عباسیان تمایل نداشت که چون آنها دشمن امویان هستند با آنها همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین رادمرد امام جمعه شهر ماهدشت در خطبه های نماز جمعه ۳۰ شهریور گفت: از اصول اساسی در سیره سیاسی امام صادق علیه السلام مرزبندی شفاف با جریان طاغوت وکفر به مسیر و اندیشه آنهاست، و می‌بینیم با اینکه برای سرنگونی امویان بسیار تلاش دارد اما لحظه‌ای به طاغوت عباسیان تمایل نداشت که چون آنها دشمن امویان هستند با آنها همکاری کند.

امام جمعه ماهدشت افزود: از معروف‌ترین سندهای مرزبندی حضرت با طاغوت، مقبوله عمر بن حنظله است. عمر بن حنظله می‌گوید از امام صادق علیه السلام درباره دو نفر از شیعیان که در مورد قرض یا میراث نزاعی بینشان بود، و به قُضات حکومت طاغوت مراجعه کرده بودند، سؤال کردم که آیا مراجعه به قُضات رواست؟ حضرت صریحا فرمودند: اینگونه مراجعات چه حق باشد و چه باطل، در حقیقت مراجعه به طاغوت است(مَنْ تَحاکَمَ إلَیْهِمْ، فی حَقٍّ أَوْ باطِلٍ، فَإنَّما تَحاکَمَ إلَی الطّاغُوتِ(وسائل الشیعه، ج۱۸، ص۹۹))؛ به همین جهت هر منفعتی را که به حکم طاغوت به دست آورند، در حقیقت به طور حرام گرفته‌اند؛ گرچه آن منفعت حق او باشد؛ زیرا که آن را به حکم و رأی طاغوت -یعنی آن قدرتی که خدا دستور داده به آن کافر شوند- به دست آورده است.

وی می افزاید: خدای تعالی می‌فرماید: «یُرِیدُونَ أَنْ یَتَحَاکَمُوا إِلَی الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ»(نساء:۶۰)- می‌خواهند طاغوت را به داوری بطلبند با اینکه به آنها دستور داده شده به طاغوت کافر شوند ، در روایت دیگری حضرت امام صادق علیه السلام تصریح کردند اساسا دین‌داری ذیل ولایت طاغوت، دین‌داری حقیقی نیست: «لاَ دِینَ لِمَنْ دَانَ اَللَّهَ بِوَلاَیَةِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اَللَّهِ.»(الکافی، ج۱، ص۳۷۵) در واقع ظاهر المتدیننی که کاری با عرصه‌های سیاسی ندارند و سکولارمآبانه و کفر به طاغوت ندارند، باید در تدین خود تردید و بازنگری جدی نمایند.به تصریح کسی که بنابر مقبوله عمر بن حنظله، ولیّ جامعه اسلامی است یعنی رهبری معظم انقلاب در سال ۹۵ فرمودند: «آنهایی که سیاستهای آمریکا را در این منطقه اجرا می‌کنند و برطبقِ میل و نظر و سیاست‌های آمریکا -که طاغوت اعظم آمریکا است، شیطان اکبر آمریکا است- عمل می‌کنند، متمسّک به طاغوت‌اند، کفر به طاغوت ندارند... اینکه ملّت ایران در مقابل زیاده‌خواهی و زیاده‌گویی آمریکا ایستاده است، این نقطه‌ی اصلیِ اقتدارِ ملّت ایران است... این آن چیزی است که امّت اسلامی به آن احتیاج دارد: کفر به طاغوت و ایمان بِالله؛ اگر این شد، «فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی»

دشمنان دین در راستای قدرت‌طلبی و سلطه‌جویی با اسلام و مغز آن -یعنی فقه جعفری سلام الله علیه-، مبارزه و پایه‌های ایمانی جامعه را متزلزل می‌کنند و جامعه را به نفس‌پرستی و دنیاپرستی دعوت می کنند. هرچه که تاریخ می‌گذرد درگیری جبهه حق و باطل جدی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.تعبیر پرتکرار «کما ملئت جورا و ظلما» که در روایات آمده به‌معنای این‌است‌که طاغوت ولایت و حاکمیت خود را به همه زندگی مردم می کشانند و امروز جبهه استکبار و طاغوت با صدای بلند می گوید قانون خدا که همان فقه جعفری است، نباید در زندگی اجتماعی دخالت کند و آموزه‌های امام صادق علیه السلام- که ریشه و سرچشمه حیات طیبه انسانی است- نباید در زندگی مردم حضور داشته باشد. تنها عامل مقابله با حکومت و جریان طاغوت، کیمیای صبر و بصیرت است: «وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ.» صبر و بصیرت توأمان، خصوصیتی است که از التزام عملی به آموزه‌های امام صادق علیه السلام سرچمشه می‌گیرد و این امکان را فراهم می‌کنند در راه حاکمیت فقه جعفری، اگاهانه و روشن‌بینانه همراه ولیّ حق حرکت کنیم و در مواجه با مشکلات و فتنه‌انگیزی دشمنان، راه و هدف را گم یا فراموش نکنیم. حیات طیبه و موحدانه در گرو ایمان بالله و کفر به طاغوت می باشد.

اگر الان هم دشمن را می بینید تحرکاتی دارد در همین راستاست ، فتنه هایی که براه می اندازد ، تکمیل کننده همین راه و مسیری است که از ابتدا حرکتش داشته ، برخی متاسفانه خیال می کنند ، سالها که گذشته در رفتار آمریکا تغییر ایجاد شده که آنها را برخی ممکن است برادر خطاب کنند ، آنکه آنها را کدخدا می دانستند ، نتوانستند بواسطه دشمنی آنها کاری بکند ، اینها که برادر می دانند ، نمیدانم به کجا خواهد انجامید کارشان .

دفاع مقدس ما مفاهیمی را به عرصه جامعه آورد که مطابق قرآن کریم و دستورات اهل بیت علیهم السلام بود و البته تحقق این مفاهیم بخاطر وجود رهبری امام راحل و میدان داری علمای دین براساس تفکرات و ارشادات امام عزیز بود ، تجربه کردیم اگر ایمان بالله و اجتناب از طاغوت را از بن دندان معتقد باشیم بر دشمن تا دندان مسلح پیروز می شویم و او را نمی گذاریم به اهدافش برسد ، کسی مانند صدام که در عراق قبل شروع جنگ مصاحبه کرد که یک هفته دیگر در تهران مصاحبه دوم را انجام خواهم داد ، ۸ سال در برابر مقاومت رزمندگان ایمانی انقلاب اسلامی نتوانست کاری بکند و یک وجب نتوانست تحت حکومت خودش قرار دهد. دفاع مقدس یک گنجینه است برای ما که همه بهره ها را می تواند از آن برد و یک دانشگاه تربیتی است برای همه سنین و همه ی قشر ها و همه ی سلیقه ها ، همه در برابر اقدام رزمندگان و شهدای عزیز سر فرود می آورند ، این توجه را باید قدر دانست و ارزش گذاری آن را در سطح جامعه خصوصا نسل جوان باید بالا برد. یاد و خاطره امام عزیز و شهدای گرانقدر را ارج می نهیم و خواستار طول عمر با عزت و سلامت برای رهبر حکیم و فرزانه مان و همه رزمندگان و جانبازان و آزادگان گرانقدر.

آغاز سال تحصیلی به عنوان یکی دیگر از مناسبت هاست که بسیار مهم و قابل توجه است که ضمن تشکر از تلاش تمامی مدیران و معلیمن و مسئولان آموزش و پرورش چندنکته را عرض می کنم : اول اینکه سند تحول آموزش و پرورش به عنوان سک سند پرافتخار و متعالی است و متناظر با آن حتما برش های استانی داریم باید برای ما روشن باشد که چند درصد در مسیر تحقق آن پیش رفتیم و در این سال تحصیلی چه گام هایی را باید برداریم ، که لازم است مسئولان در شورای عالی آموزش و پرورش استان به آن توجه ویژه ای داشته باشند ، دوم ما در ماهدشت در حوزه سخت افزار مدرسه دچارمشکل هستیم ، هم بلحاظ ساختمانی و هم به لحاظ تجهیزات از مدیرکل محترم نوسازی مدارس تقاضا داریم ، توجه ویژه ای داشته باشند چند مدرسه تخریبی داریم که در برنامه باید بیاید جهت نوسازی هنوز اقدامی نشده ، در جهت ساخت مدرسه مسئولان شهری زمین هایی را تحویل داده اند اما هنوز بعد گذشت چندین سال اقدامی نشده ، در حوزه تجهیزات هم که کمبودهای فراوانی است که واقعا مدارس با سختی گذران سال تحصیلی را می کنند و نکته سوم حوزه پرورش و تربیت را جدی تر از سال گذشته بگیرد و با برنامه وارد مدارس شوید و کارهای برنامه محور و مناسبت محور خیلی اثرگذار نیست هرچند پرداختن دقیق و درست هم لازم است اما یک کار مداوم و مستمر در طول سال را در دستور کار قرار دهید. ان شاءالله که خدای متعال عنایت کند که بهترین دانش آموز و آینده ساز این مملکت تربیت شود و خانواده های محترم هم مدارس را کمک بیشتری کنند که در اهداف تربیتی و آموزشی شان موفقیت بیشتری داشته باشند.

متاسفانه در لبنان در امتداد اقدامات تروریستی در غزه و فلسطین شاهد بهره برداری رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی از تجهیزات الکترونیکی در دستکاری و انفجار آنها و دها تن شهید و نزدیک به ۳۰۰۰ مجروح شدند ، رژیم صهیونیستی وحشیگری را به نهایت رسانده و و حشی تر از آنها آمریکا و سران اروپا هستند که حامی این رژیم پیلید هستند ، اگر مسلمین نتوانند اتحاد خودشان را به نمایش بگذارند و حمایت از فلسطین را نتوانیم به موقع خودش انجام دهیم ، این رژیم بر وحشیگری خودش اضافه خواهد کرد ، بر ترور های خودش خواهد افزود ، اقدامی باید بشود که دیگر او نتواند دست به این وحشیگری ها بزند ، آن رژیمی که باید کلا خلع سلاح شود ، رژیم صهیونیستی است ، سلاح در دست وحشی و انسان احمقی که بوی از انسانیت ندارد ، همین نتیجه را دارد ، تحت حاکمیت اسلام و قرآن این مهم که نابود طاغوت و طاغوتیان است ، محقق می شود.

نکته آخر رئیس جمهور محترم شعاری را برای دولت چهاردهم معین کردند که هنوز تعریف و چارچوبی برایش تعریف نکردند ، وفاق ملی یعنی چه و چه برداشتی از آن دارند؟ آنچه در عمل دیده می شود در برخی موضوعات بسیار جای تأمل دارد ، برخی که محکومیت داشتند در فتنه ۸۸ و فتنه ۱۴۰۱ منصوب شدند در شورای اطلاع رسانی دولت و اگر استعلام در استخدام ملاک است ، خب شما داعیه عدالت دارد برای همه باید باشد ، حضرت آقا هم در ملاک ها فرمودند سوء سابقه نداشته باشد ، این همه جوان مستعد و پای کار انقلاب ، فقط همان ها میتوانند ما را در مسیر اسلام و انقلاب و شهداء حرکت دهند ، آیا آنها مسلط بر ما شدند می توانند از احکام دین حمایت کنند ، برخی کسانیکه در فتنه زن زندگی آزادی بودند و مخالف حکم اسلام عمل کردند ، میتوانند اهداف اسلام و انقلاب را محقق کنند؟! لااقل برای زیر دستان وفاق را ترجمه و معنا کنید که بدانند به کجا بروند و چگونه مدیریت کنند؟ همین فرضا تخصص دارد مگر کفایت می کند؟ کارشناس بدون تعهد به اسلام و انقلاب می تواند کار را به مقصد برساند؟

اینها گفته می شود از سردلسوزی ، همه ی ما باید متمرکز در حوزه اولویت های کشور بشویم اما صریح و شفاف از آرمان های اسلام و انقلاب حرف بزنیم همانطور شهید عزیز جمهور شهید رئیسی عزیز داشتند و حضرت آقا هم تایید کردند ، چند روز دیگر بناست در سازمان ملل صحبت کنید البته در حوزه دفاع از فلسطین و مقاومت موضع خوبی گرفتند که جای تشکر دارد اما به این نکات هم باید توجه شود ، ما معتقدیم همان نکته حضرت آقا که موفقیت دولت چهاردهم ، موفقیت همه ی ماست بخاطر همین این نکات را تذکر می دهیم. ان شاءالله روزبروز بتوانیم بیش از گذشته همه ما در مسیر اسلام و انقلاب و شهدای عزیز حرکت کنیم و ثابت قدم و عاقبت بخیر باشیم .

کد خبر 1781974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha