حمایت از مردم فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است

حجت الاسلام مرادپور با بیان اینکه حمایت از فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است، گفت: امت اسلامی بودن به این معنی است که باید رنج امت در هر نقطه جهان رنج ما نیز باشد که اگر این اصل در بین امت‌های اسلامی جاری باشد دشمن نمی‌تواند ما را در هم شکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تبریک آغاز بهار علم و دانش اظهار کرد: خداوند متعال و دین مبین اسلام  علم‌آموزی اهمیت زیادی داده است.


وی ادامه داد: در روایات آمده طالب علم، مسیری که در طلب علم طی می‌کند، مسیر ورود به بهشت است. ملائکه بال‌هایشان را زیر پای طالب علم پهن می‌کنند، تمام موجودات آسمانی و زمینی برای او استغفار می‌کنند، حتی ماهی در دریا.


امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه گاهی شاهد هستیم که برخی از خانواده‌ها ترکیبات و فرمول‌هایی می‌دانند که آن را به هیچکس نمی‌گویند و در واقع علم خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند افزود: این امر در حالی است که اسلام بر آموزش علم تاکید دارد و هرچه انسان  دانسته‌هایش را در اختیار دیگران قرار دهد بر علمش افزوده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه به هر بهانه‌ای تعطیلات علمی زیاد داریم توضیح داد: این امر یک افت است و نباید به هر بهانه‌ای مدارس و علم‌آموزی را تعطیل کرد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای آخر هفته وحدت قرار داریم متذکر شد: مقام معظم رهبری در دیدار با علمای اهل سنت و تشیع به مطالبی تاکید کردند که یکی از تاکیدات ایشان بحث امت اسلامی است که امام راحل نیز به این مسئله توجه ویژه‌ای داشتند.


حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه دشمنان ما بین مسلمانان مرزهای فیزیکی کشیده‌اند تصریح کرد: این امر در حالی است که ایمان آورندگان به پیامبر یک امت واحد هستند. 


امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه باید امت اسلامی را در تمام بلادها تبلیغ کرد یادآور شد شاهد هستیم که برخی تفکرهای افراطی در حال در تلاش برای جدا کردن مسلمانان از یکدیگر هستند که تنها کسانی که از این موضوع سود می‌برند آمریکا و اسرائیل هستند.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل است گفت: بنا به تاکید قرآن باید به ریسمان الهی چنگ زده و گرد آن وحدت داشته باشیم.


امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که وحدت ستیزان باید مقابله کرد که این موضوع یک اصل قرآنی نیز به شمار می‌رود تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حقیقتاً جامعه اهل سنت ما وحدت ستیز نبودند و اکثریت آنان وحدت را تبلیغ می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه راستای امت اسلامی بودن مقام معظم رهبری تاکید دارند که حمایت از فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است یادآور شد: امت اسلامی بودن به این معنی است که باید رنج امت در هر نقطه جهان رنج ما نیز باشد که اگر این اصل در بین امت‌های اسلامی جاری باشد دشمن نمی‌تواند ما را در هم شکند.


وی با اشاره به اینکه فهم ادبیات کفر بسیار مهم است عنوان کرد: گاهی در جامعه شاهد هستیم که برخی گول کلمات دشمنانی را می‌خورند که تنها ادعای بشردوستی دارند کسانی که غزه را بمباران می‌کنند راه آب و غذار را بر آنها می‌بندند اما در عمل شعار  کمک‌های بشر دوستانه دارند.


امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همان رژیمی است که با محاصره غزه مردم آنها را در رنج و بیماری قرار داده است افزود: این رژیم یک رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار است.


حجت‌الاسلام مرادپور با یادآوری اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی به واسطه موشک‌های که می‌خورد در فشار شدیدی به سر می‌برد گفت:  امیدواریم با خیزشی که در داخل فلسطین شروع شده شاهد تحقق وعده امام عزیز مبنی بر نابودی اسرائیل باشیم.

کد خبر 1781982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha