دفاع هشت ساله ایران تجلیگاه فداکاری عمومی مردم در همه ادوار تاریخ است

امام جمعه شهرستان تکاب گفت: دفاع هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهرستان تکاب، امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از مصادیق تقوا امداد رسانی و یاری کردن دیگران در معیشت و سلامت و فرهنگ است و از جمله گروه ارزشمند و تلاش گر که به مردم کمک و یاری میرسانند؛ کارکنان اورژانس و فوریت های پزشکی است و برخود لازم میدانم از زحمات و تلاش های این عزیزان در امدادرسانی به همشهریان که سلامتشان به خطر می افتد، قدردانی و تشکر کنم. در شهرستان تکاب هفت پایگاه فوریت های پزشکی احداث شده و این کار ارزشمند و قابل تحسینی است.

وی ادامه داد: از جمله نکاتی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بادی به آن توجه کنند این است که خودرو و آمبولانس های شهرستان هایی مثل تکاب که هم از لحاظ تجهیزات پزشکی و درمانی ضعیف است و هم کوهستانی و روستاهای صعب العبور دارد با کیفیت باشد و ماشین های فرسوده نباشد و برای تعمیر آمبولانس ها اعتبار لازم  را تهیه کند.

امام جمعه تکاب با بیان این که  در حال حاضر برای خود شهر تکاب دو آمبولانس است و یکی از آن ها خراب شده بود و  برای تعمیر در تبریز برده شده، گفت: ظاهرا هزینه تعمیر موجود نیست و این ایراد بزرگی است و بنده از دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین تکاب و خیرین می خواهم به بیمارستان و بهداشت و درمان شهرستان تکاب کمک کنند.

وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است. این رویداد ماندگار و جاویدان، با وجود خسارات آن، مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است؛ و تجربیات گران‌بهایی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده، و الگویی برای ایستادگیِ درس‌آموز مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می‌رود. 

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: دفاع هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به‌گونه‌ای که چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌گردد.

وی ادامه داد: برخی شواهد ۵۰ پروژه مهم در دستور کار اتاق جنگ نرم دشمن قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین پروژه تحریف وقایع و حقایق جنگ و تولید ضد روایت برای گسترش جریان تحریف در این عرصه است.

امام جمعه تکاب ادامه داد:  جنگ هشت ساله نه جنگ میان دو کشور ایران و عراق و نه یک جنگ عربی - فارسی بود که جنگ تحمیلی بر دو ملت عراق و ایران، از سوی نظام قبیله‌ای  بعثی حاکم بر عراق با حمایت کشورهای عربی و غربی و با هدف مهار هم‌زمان ظرفیت بالای دو ملت و دفع تهدید آن برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عربی! بود  و صدام منتخب مردم عراق نبود و طبیعتاً نمی‌توانست نماینده مشروعی برای سیاست‌سازی کشورش باشد. لذا با توجه به این نکته و با توجه به تغییر دولت عراق، تحول در ادبیات دفاع مقدس در درون ایران یک ضرورت جدی است. 

وی اضافه کرد:  تلاش طرف‌های غربی و عربی برای احیای خاطرات این جنگ بدون تمرکز بر حزب بعث و شخص صدام در عراق، در سالهای اخیر نیز، بیشتر با هدف واگرایی میان شیعیان دو کشور و خلق پروژه جنگ عربی - فارسی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام کوهی بیان داشت: یکی از خطوط ضدروایت اتاق عملیات جنگ رسانه‌ای دشمن در سال‌های اخیر، جلوه دادن اداره غیرعقلانی، احساسی و عاطفی جنگ در کشور می‌باشد؛ مدیریتی که خسارت‌هایش بیشتر از منافع آن بوده و از همین رو منجر به کشته‌شدن بی‌فایده ده‌ها هزار رزمنده ایرانی شده است. این در حالی است که این نخستین جنگی بود که علی‌رغم آن‌که در برابر یک قدرت مورد حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی و مجهز به تمامی تسلیحات مدرن روز بود اما حتی وجبی از خاک کشور از دست نرفت. آیا این می‌تواند محصول مدیریت هیجانی و احساسی باشد؟!

وی افزود: یکی دیگر از تحریف هایی که دشمن در مورد دفاع مقدس بیان میکند به دروغ تبلیغ میکنند که روحانیت و طلاب و علما در جنگ دفاع مقدس نبودند درحالی که تعداد شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر سه هزار و 417 نفر بوده است که 5.15 درصد کل روحانیان کشور در همان زمان است. در واقع در طول جنگ تحمیلی از هر هزار نفر طلبه، چهل نفر به شهادت رسیده‌اند؛ حال آن‌که طبق آمار، در بقیه اقشار از هر هزار نفر، چهار نفر شهید شده است.

امام جمعه تکاب در پایان به سالروز ولادت نبی اکرم و امام صادق علیهماالسلام اشاره کرد و گفت: به صراحت و جرأت می‌توان گفت در عصر حاضر در جهان اسلام و در بین امت رسول الله صلی الله علیه و آله، بعد از امام راحل هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای برای مسأله حیاتی و راهبردی وحدت اسلامی دغدغه و جوش و خروش ندارد. تا آنجا که حتی ایده شکل‌گیری هفته وحدت و جشن‌گرفتن مشترک شیعه و سنی در آن برای نخستین‌بار پیش از انقلاب به پیشنهاد ایشان در دوران تبعید در شهر ایرانشهر سیستان و بلوچستان مطرح و اجرا شد.

کد خبر 1781989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha