مروری آماری بر شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

«ستارگان مسجد»؛ پیرو شهدای دفاع مقدس
مروری آماری بر شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان و سیستان و بلوچستان با ۶ شهید بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و استان های خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی و چهارمحال و بختیاری با ۴ شهید در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۳۲ سال فعالیت خود، شهدای گرانقدری را به عنوان مدافعان حرم و سلامت ، امنیت و حتی ترور تقدیم انقلاب نموده و بدین سبب خود را  با قافله نورانی ایثار و شهادت همراه  کرده اند. شهدایی که زندگی ایشان با مسجد پیوند یافته و در برنامه های مسجد فعالیت مرشوری داشته و همواره نامشان بر تارک ایران زمین نقش بسته است و می‌درخشد  وظیفه امروز ماست که با زنده نگه داشتن یاد ایشان ضمن قدر شناسی از فداکاری شهدای بزرگوار با معرفی سلوک اخلاقی و سیره علمی و عملی ایشان الگویی دست یافتنی را برای نسل نوجوان و جوان امروز ترسیم کنیم

این روزها اولین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «ستارگان مسجد» در حال برگزاری است. به همین مناسبت و نیز فرارسیدن هفته دفاع مقدس نگاهی آماری به شهدای عظیم‌الشأن کانون های فرهنگی هنری مساجد داریم.

فرآیند شناسایی شهدای کانون از مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد که طی آن اطلاعات بیش از ۷۵ شهید بزرگوار توسط مدیران کانون های فرهنگی هنری در سامانه بچه های مسجد ثبت شد. پس از بررسی اولیه، اطلاعات تعداد ۶۳ تن از این شهدای بزرگوار تایید شد که اطلاعات این شهدا در سامانه "بچه های مسجد" قابل مشاهده است.

طی این بررسی میانگین سن شهدای کانونی حدود ۳۴  سال بوده است؛ از مجموع شهدای کانون ۲۷ نفر شهدای امنیت، ۲۴ نفر شهدای مدافع حرم، ۱ نفر مدافع  سلامت، ۹ نفر از شهدای ترور و ۲ نفر از شهدای منا هستند. از این تعداد  ۱۵ شهید از کانون های روستایی و ۴۸ شهید از کانون های شهری بوده‌اند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان و سیستان و بلوچستان با ۶ شهید بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و استان های خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی و چهارمحال و بختیاری با ۴ شهید در رده های بعدی قرار دارند. از این تعداد ۱۵ نفر مدیر کانون، ۱۳ نفر از ارکان کانون و ۳۵ نفر عضو کانون هستند.

۶۱ نفر از این شهدا مرد و ۲ نفر از بانوان بودند.  همچنین از این تعداد  ۶۱ نفر از هم وطنان شیعه و ۲ نفر از برادران اهل سنت هستند. فرآیند شناسایی کانون ها از طریق سامانه بچه های مسجد ادامه دارد و لیست شهدا به صورت مستمر به روز می شود.

کد خبر 1782153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha