جانباختگان حادثه معدن طبس به ۳۰ نفر رسید

قناعت گفت: از ۴۷ نفری که در بلوک B معدن طبس مشغول کار بودند متاسفانه ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یکشنبه (۱ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد.

وی افزود:  از زمانی که خبر این حادثه رسید شاهد استقرار مدیران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در محل حادثه بودیم و امکانات و لوازم مورد نیاز برای امدادرسانی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور گروه امداد و نجات اچ اس ای معدن در منطقه گفت: ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور از طبس تأمین می‌شود و حدود هشت تا ۱۰ شرکت بزرگ معدنی در این منطقه مشغول کار هستند که یکی از این شرکت‌ها، شرکت معدنجو است که از سال ۷۵ تاکنون در طبس مستقر می‌باشد و در حال استخراج زغالسنگ است که متاسفانه دیشب این حادثه تلخ رخ داد.

قناعت با اشاره به وقوع حادثه انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C معدن طبس، تصریح کرد: عملیات امداد و نجات از همان ساعات اولیه شب گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هشت تیم تخصصی پنج نفره در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند، گفت: ابتدا باید گاز از تونل‌ها خارج و پس از آن امدادرسانی شود.

استاندار خراسان جنوبی آمار جانباختگان حادثه معدن طبس تاکنون به ۳۰ نفر افزایش یافت، عنوان کرد: حدود نیم ساعت قبل کار بلوک B تمام شد که از ۴۷ نفری که در این بلوک مشغول کار بودند متاسفانه ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

قناعت با بیان اینکه اکنون عملیات امداد و نجات در بلوک C معدن طبس در حال انجام است، افزود: در این بلوک تراکم گاز متان بسیار زیاد است و ابتدا باید گاز تخلیه شود لذا برآورد می‌شود طی سه یا چهار ساعت آینده وضعیت بلوک C هم مشخص شود و امداد و نجات و رهاسازی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از صبح امروز شاهد تماس وزیر کشور و وزیر صمت و معاون اول رئیس جمهور بودیم که آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده را جویا شدند و همچنین رئیس جمهور در مسیر فردوگاه برای سفر به نیویورک تماس گرفتند و آخرین تذکرات و سفارشات را به استان داشتند که امدادرسانی سریع و دقیق به حادثه‌دیده‌گان انجام شود.

استاندار با اشاره به دستور رئیس جمهور برای همکاری و مساعدت با خانواده‌های داغدار این حادثه تلخ، افزود: ستاد مدیریت بحران استان صبح امروز با حضور مدیران استان و شهرستانی برگزار شد اما اگر بلوک C تعیین تکلیف شود، عصر امروز هم با حضور وزیر کشور، وزرای صمت و تعاون و کار و رفاه اجتماعی هم ستاد مدیریت استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1782166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha