آینده روشن و زیبای کشور در گرو تصمیم‌گیری صحیح دانش آموزان امروز است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در عرصه تعلیم و تربیت روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستیم، گفت: آینده روشن و زیبای کشور در گرو تصمیم گیری‌های صحیح دانش آموزان امروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در مراسم بازگشایی مدارس زنجان، با اشاره به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت قدم‌های خوبی در استان برداشته شده است افزود: امیدواریم با اقدامات بیشتر شاهد کسب موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان در کنکور سراسری و رتبه‌های تک رقمی و برتر باشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار پیغمبر، هدایت انسان‌ها را بر عهده داشتند ادامه داد: بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی انبیا برای کارخانه آدم سازی آمده اند.

وی با بیان اینکه انبیا آمدند تا گنجینه‌های نهفته در درون انسان ها را شکوفا کنند، گفت: انسان ظرفیت‌ بسیار بالایی دارد و به عبارتی کانون و آتشفشان استعدادهاست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در حد توان اقدامات و کارهای مفیدی در این عرصه انجام شده است ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت کوتاهی صورت نگرفته است و در این عرصه روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستیم و در این میان آینده روشن و زیبای کشور در گرو تصمیم گیری های صحیح دانش آموزان امروزی است.

وی به قدمت هشت هزار ساله ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورمان در دوران‌ مختلف دستخوش تغییرات و قسمت‌هایی از آن جدا شد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه یکی از توطئه‌های استکبار جهانی این است که ملت‌ها را از اصالت و ریشه دور کند ادامه داد: دشمن تلاش دارد با بی هویت کردن ملت ها بر آنها مسلط شوند.

آیت الله خاتمی همچنین به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این استان در جنگ سه هزار ۵۳۵ شهید تقدیم انقلاب کرد و این در حالی است که رزمندگان اسلام نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان از سوی دشمن تصرف شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز در سخنانی اظهارکرد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه در قالب ۸ هزار و ۱۶۴ کلاس درس در سطح استان میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ثبت‌نام دانش‌آموزان در میان‌پایه‌ها بودیم، ادامه داد: بالغ بر ۱۵ هزار کادر آموزشی اعم از معلمان، کادر اجرایی، نیروهای پشتیبانی در مدارس از اول مهرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرهای مثل زنجان و ابهر که تراکم جمعیت دانش‌آموزی زیاد است برخی مدارس به‌صورت دو نوبت فعالیت خواهند کرد، افزود: امسال ۱۷ پروژه جدید مدرسه‌سازی در قالب ۱۶۰ کلاس درس تا آخر مهرماه توسط اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

کد خبر 1782222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha