عملیات امدادی به ۱۸ کارگر بلوک C معدن طبس ادامه دارد

آخوندی با اشاره به اینکه شمار جانباختگان حادثه وقوع انفجار در شرکت معدنی معدنجو به ۳۲ نفر افزایش یافته است، گفت: ۱۸ نفر دیگر همچنان در بلوک C هستند که باید خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی ظهر امروز یک شنبه (۱ مهر) به رسانه های گروهی اظهار داشت: با تلاش امدادگران و تیم های هلال احمر، بعد از اینکه غلظت گاز تونل ها به حد نرمالی رسید، با تخلیه گاز در بلوک B، تخلیه کامل اجساد و مجروحین انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مجروحان به بیمارستان طبس منتقل شده اند، افزود: هم اکنون بلوک B بطور کامل تخلیه شده است اما متاسفانه ۳۰ نفر در این بلوک جان خود را از دست داده و ۱۷ نفر مجروح شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امکانات امدادی به سمت بلوک C هدایت شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه انفجار در این بلوک رخ داده است میزان نشت گاز بسیار زیاد بوده است.

به گفته آخوندی، از ۲۲ نفری که در بلوک C  بوده اند، ۲ نفر از طریق بلوک B و ۲ نفر هم توسط امدادگران به بیرون منتقل شده و هم اکنون ۱۸ نفر دیگر در این بلوک هستند.

وی یادآور شد: تیم های مهندسی و امدادی در حال بازدید از معدن هستند و امدادگران تا مسیر ۸۰۰ متری مورب معدن یعنی عمق ۲۰۰ متری را پایین رفته اند و امیدواریم هرچه سریعتر افراد باقیمانده به بیرون منتقل شوند.

کد خبر 1782239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha