ارتقای سرانه آموزشی در آذربایجان‌غربی ضروری است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هرچند وضعیت سرانه آموزشی در آذربایجان‌غربی به طور کلی خوب نیست، اما اقدامات انجام یافته در راستای بهبود شرایط ستودنی بوده و ارتقای سرانه آموزشی در آذربایجان‌غربی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، در مراسم نواختن زنگ مهر و ایثار و مقاومت که در هنرستان توحید ارومیه برگزار شد، با اشاره به اقدامات درخشان دولت سیزدهم در حوزه مدرسه سازی، اظهار داشت: در طول ۳ سال دولت سیزدهم در تمام استان شاهد اقدامات عمرانی و مدرسه‌سازی بودیم که توانستیم با توجه به شیب افزایش جمعیت، میانگین سرانه آموزشی را ثابت نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند وضعیت سرانه آموزشی در آذربایجان‌غربی به طور کلی خوب نیست، اما اقدامات انجام یافته در راستای بهبود شرایط ستودنی بوده و امروز کلاس‌های جدید برای مدارس در سراسر استان ایجاده شده که دانش آموزان سال جدید تحصیلی خود را در این مدارس آغاز می‌کنند. ابراهیمی افزود: نگاه به آموزش و پرورش باید نگاهی متعالی باشد تا بتوانیم زمینه لازم برای بهبود شرایط را ایجاد کنیم. برای این امر همکاری تمام مردم با دولتمردان نیاز است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس موجب شادابی و نشاط می‌شود و از امروز بار دیگر شاهد تجلی نشاط در جامعه خواهیم بود.

وی بیان کرد: فعالیت عمرانی در بیش از یک هزار کلاس درس، پشتیبانی جدی از اقدامات موثر آموزش و پرورش به ویژه در حوزه توسعه هنرستانی، تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش استان با موضوعیت حمایت از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی آموزش و پرورش و نیز توجه به مناطق کمتربرخوردار در حوزه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین محورهای فعالیت بوده که موجب توسعه و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش نیز شده است.

ابراهیمی گفت: امیدواریم در دولت چهاردهم و سال‌های بعد شاهد بهبود شرایط و توجه بیشتر به آموزش و پرورش و مدرسه باشیم.

کد خبر 1782243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha