برنامه های هفته وقف تشریح شد/ آزادی ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد از محل موقوفات

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با تشریح برنامه های هفته وقف از آزادی ۳۳ زندانی غیرعمد از محل موقوفات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم امروز(یکشنبه اول مهرماه) در نشست خبری که در امامزاده موسی مبرقع علیه السلام برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و امام جعفر صادق علیها السلام گفت:  به وقف های شش ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۳ وقف جدید ثبت شده است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی آمار قابل قبولی است البته این ها وقف های جدیدی است که در اداره ثبت شده است و بساری از مردم وقف می کنند و خود متولی آن می شوند و برای ثبت آن مراجعه نمی کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع گسترش وقف گفت:‌ در ۲ سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان دراین راستا هزینه شده‌است و تا پایان امسال پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و افزایش عوائد موقوفات را در راستای نیت های واقفان خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در ارتباط با پروژه های ساختمانی اداری تجاری و مسکونی است و برخی دیگر در حوزه کشاورزی پیگیری می‌شود و در حوزه انرژی و پنل‌های خورشیدی و نیروی برق نیز اقداماتی انجام شده‌است.

اسکندری ادامه داد: در ۱۴بقعه امامزادگان استان سرمایه‌گذاری روی موضوع پنل‌های خورشیدی شده‌است و زمین‌هایی که موقوفه کشاورزی بودند و اما به دلیل کم آبی و بی آبی امکان کشاورزی در آن ها وجود ندارد به سمت پنل‌های خورشیدی پیش رفته ‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بقاع متبرکه باید فضاهایی متناسب با شان و منزلت مردم باشد که امکانات مورد نیاز زائران از جمله شبستان ها، صحن‌ها و نوسازی بقاع را شامل شود. سیاستی که پیگیری می‌کنیم سوق دهی فضاهای بقاع به سمت گردشگری و گذراندن اوقات فراغت مردم است که به عنوان نمونه چهار بقعه امامزادگان فردو اکنون به همت خیران فضای بسیار خوبی پیدا کرده و به مانند قطب گردشگری با ۲۰ میلیارد تومان هزینه تبدیل شده‌است.

وی در ادامه به موقوفاتی‌ که درآمد آن‌ها برای آزادی زندانیان غیر عمد هزینه می‌شود اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳ زندانی با ۹۰۰ میلیون تومان هزینه از محل این موقوفه ها آزاد شده اند.

اسکندری افزود: پس از این که طی ۲ سال متوالی مسابقات بخش معارفی قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را به صورت کشوری برگزار کردیم امسال باید این نوید را بدهیم که این مسابقات بین المللی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پاسخ به شبستان مبنی بر حل مشکلاتی که به راحتی توسط اوقاف امکان پذیر است از جمله سالمندان معلول که بخاطر مشکلات مالی در خانه سالمندان نگهداری می شوند به عنوان مثال پدران و مادرانی که به خاطر قطع عضو و نداشتن توان مالی برای تهیه پای مصنوعی امکان حضور در کانون گرم خانواده را ندارند قول داد: این موارد پس از معرفی به ما و بررسی کارشناسان پیگیری و حمایت خواهد شد.

خبرنگار شبستان مدتی است که پیگیر این موضوع بوده و ان شالله خبرهای خوش بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 1782297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha