پیشگامی کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر در حمایت از نیازمندان

کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر از جمله کانون‌های فعال استان لرستان است که در کنار انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری ۲۰۰ نفر از نیازمندان محله را تحت پوشش قرار داده است.

خبرگزاری شبستان- لرستان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد نقش بسزایی ایفا می‌کنند و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری، دینی، قرآنی و...زمینه حضور پرشور نسل جوان و نوجوان به مساجد را فراهم می کنند.

کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر، مسجد جامع این شهرستان از جمله کانون‌های فعالی است که از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

پیشگامی کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر در حمایت از نیازمندان

علی یوسفوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، با بیان اینکه کانون شهدای الشتر طی پنج سال گذشته مقام های کشوری کسب کرده است، اظهارداشت: این کانون در سطح استانی نیز رتبه دوم فرهنگی را کسب کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر افزود: در این کانون بیش از ۲۰ رشته فرهنگی هنری ویژه جوانان و نوجوانان عضو کانون در نظر گرفته شده است و برنامه‌های اردویی، زیارتی و سیاحتی، گروه‌های سرود و همایش‌هایی با محوریت های مختلف در طول سال ویژه اعضای کانون برگزار می‌شود.

پیشگامی کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر در حمایت از نیازمندان

وی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد نوجوانان و جوانان محله عضو کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر هستند.

یوسفوند خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی با محوریت آموزش به نسل نو و هدایت به بازار کار برای علاقه مندان همچون کلاس های خیاطی، کامپیوتر، گلدوزی و... در این کانون برگزار می‌شود و پس از پایان دوره به مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان معرفی می‌شوند که بتوانند پایان دوره کسب نمایند، اکنون بسیاری از افرادی که در دوره‌های قبل شرکت کردند در سطح شهر مشغول به اشتغال هستند.

پیشگامی کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر در حمایت از نیازمندان

پیشگامی کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر در حمایت از نیازمندان

وی بیان کرد: از ظرفیت بچه‌های کانون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در بخش‌های مختلف کانون استفاده می‌شود و هم اکنون پنج نفر از همین افراد مسئول بخش دیجیتال کانون، ۲نفر مسئول کتابخانه و بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مربیان کانون شهدای الشتر نیز تربیت شده همین کانون می‌باشند.

یوسفوند گفت: کانون شهدای الشتر ۸۰۰ عضو ثابت دارد و نقش بسزایی در تقویت ارتباط بین جوانان و نوجوانان با مساجد دارد.

وی اظهارکرد: به صورت ماهانه برنامه‌های زیارتی ویژه اعضای کانون به همراه خانواده‌هایشان در نظر گرفته شده است.

یوسفوند با اشاره به فعال بودن مرکز نیکوکاری کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر اظهارکرد: در این مرکز ۲۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند تحت پوشش هستند و کمک‌های مردمی در طول سال بین این افراد توزیع می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر گفت: تهیه جهیزیه، کمک هزینه درمان بیماران، کمک‌های معیشتی، اهدای لوازم التحریر ویژه دانش آموزان و... از جمله فعالیت های مرکز نیکوکاری کانون شهدای الشتر است.

وی گفت: جلسات قرآن، نهج‌البلاغه، حفظ قرآن، صحیفه سجادیه و نشست های بصیرتی از دیگر برنامه های کانون می‌باشد که در طول سال به صورت مستمر برگزار می‌شود.

پیشگامی کانون فرهنگی هنری شهدای الشتر در حمایت از نیازمندان

کد خبر 1782302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha