مستمری جانباختگان معدن به فوریت برقرار می‌شود

میدری گفت: مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس به فوریت برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد میدری شامگاه یکشنبه (۱ مهر) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس که با محوریت حادثه معدن معدنجو در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه ۲.۵ درصد حوادث ناشی از کار در معادن رخ می‌دهد اظهار کرد: باید کارهای انجام شود که این حوادث کاهش پیدا کند و با همکاری وزارت صمت تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی افزود: در بحث برقراری مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس، این اقدام به فوریت برقرار خواهد شد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای آرامش خانواده‌های متوفیان و مصدومان ‌به کار خواهیم گرفت، ادامه داد: این معدن تمام ضوابط ایمنی را رعایت کرده و طبق بررسی‌های صورت گرفته به جزء گروه تخصصی معدن، ماه گذشته نیز از معدن بازرسی لازم صورت گرفته و هیچ‌گونه مشکلی نداشته است.

میدری با اشاره به اینکه این حادثه، یک اتفاق ناگهانی بوده و قطعا هیچ قصوری در کار نبوده است، تصریح کرد: همانگونه که در پیشرفته‌ترین معادن دنیا نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، اما با این حال بررسی‌های تخصصی ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طبس با توجه به وجود معادن زغال‌سنگ می‌تواند عسلویه معادن کشور باشد، افزود: سالانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار واردات زغال‌سنگ داریم و میزان تولیدات ما می‌تواند ده‌ها برابر تولید کنونی باشد.

وی بیان کرد: اصلاح تکنولوژی و قیمت‌ها در دستور کار  قرار خواهد گرفت تا بتوانیم مانند کشورهای دیگر که تا ۶۰ درصد برق آنان از زغال‌سنگ است امیدواریم بتوانیم از زغال‌سنگ استحصالی در اینجا یا مناطق دیگر نیروگاه‌های گازی یا سایر فرآوری‌ها را داشته باشیم.

کد خبر 1782310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha