تجربه تابستان بانشاط در ۱۸۶ مسجد استان اصفهان

جوانان و نوجوانان استان اصفهان در قالب طرح «مسجد کانون نشاط» ۱۸۶ باب کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد تابستان بانشاط را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، طرح «مسجد کانون نشاط» امسال برای دومین سال در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا شد که ۱۸۶ باب از این مراکز استان اصفهان میزبان این رویداد بودند.

جوانان و نوجوانان با شرکت در برنامه های فرهنگی این طرح توانستند علاوه بر کسب مهارت بر نشاط و شادابی خود بیفزایند و تجربه زیبایی را در خاطرات خود ثبت کنند.

بچه های مسجد در قالب طرح «مسجد کانون نشاط» از کلاس‌های آموزش اعتقادی، فرهنگی، هنری، علمی و فناوری اطلاعات بهره مند شده‌اند و مدیران کانون‌های مساجد برنامه‌های فرهنگی، مسابقه و اردو برای جوانان و نوجوانان اجرا کردند.

تجربه تابستان بانشاط در ۱۸۶ مسجد استان اصفهان

بچه‌های مسجد در برنامه های آموزشی، فرهنگی و رقابتی تابستانی متفاوت را تجربه کردند که تنوع برنامه‌ها متناسب با هر کانون متفاوت بوده که بچه‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

تعداد کانون های مجری طرح اوقات فراغت در استان اصفهان گستردگی زیادی داشته اما ۱۸۶ باب از این مراکز در سامانه بچه های مسجد اطلاعات خود را ثبت کرده اند و در رقابت بین کانون شرکت کرده اند.

تعداد کانون های مجری طرح اوقات فراغت در استان اصفهان گستردگی زیادی داشته اما ۱۸۶ باب از این مراکز در سامانه بچه های مسجد اطلاعات خود را ثبت کرده اند.

همراهی خیرین در اجرای برنامه‌های طرح «مسجد کانون نشاط» اهمیت خاصی دارد و مدیریت شهری، دهیاری‌ها و نهادهای اجتماعی نیز به وسع خود کمک کرده‌اند که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز قطعا از مراکز برتر تجلیل و حمایت خواهد کرد.

تجربه تابستان بانشاط در ۱۸۶ مسجد استان اصفهان

ثبت بالغ بر ۱۱۰۰ کلاس آموزشی

بالغ بر ۱۱۰۰ کلاس آموزشی در قالب طرح «مسجد کانون نشاط» در استان اصفهان به ثبت رسیده که شمار تعداد برگزاری جلسات کلاس برگزار شده به حدود ۲۰ هزار مورد می‌رسد.

جمعیتی بیش از پنج هزار نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند که بعضی در چند رشته حضور داشته و برخی هم تنها در یک رشته شرکت کرده‌اند.

مخاطبان این طرح در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت خوبی است که می تواند منجر به رونق فعالیت های این مراکز خواهد شد.

لزوم ماندگاری در برنامه‌های طول سال

شرکت در طرح اوقات فراغت تابستان یک فرصت برای کانون های فرهنگی و هنری در جذب محسوب می شود ولی ایجاد بستر برای ماندگاری در فعالیت های کانون از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نوجوان با جذب در کلاس ها و فراگیری مفاهیم می تواند یک فرد موثر برای آینده باشد که زمینه سازی آن از سوی مدیران و تیم اجرایی کانون های مساجد از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در این خصوص گفت: حفظ یار و ماندگاری اعضا بسیار اهمیت دارد که برنامه محوری و آینده نگری در برنامه های کانون های مساجد در این خصوص نقش دارد.

تجربه تابستان بانشاط در ۱۸۶ مسجد استان اصفهان

محمدتقی محمدیان با بیان اینکه جذابیت برنامه‌های فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: ایجاد بستر برای مشارکت در فعالیت‌ها و نقش آفرینی به ماندگاری عضو کمک می کند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اصفهان تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مراکز فعال بوده و فعالیت های آن ها در بستر سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده که ۱۸۶ باب طرح «مسجد کانون نشاط» را اجرا و گزارش کرده اند.

محمدیان خاطرنشان کرد: سال گذشته تعدادی از کانون های فعال در این طرح، توانستند رتبه کشوری به دست آورند که امسال نیز این ظرفیت وجود دارد.

کد خبر 1782315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha