مسیر صادرات محصولات رسانه‌ای ایران به غنا هموار شد

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا، با معرفی ظرفیت‌های محصولات رسانه‌ای کشورمان، مسیری هموار برای صادرات صنایع فرهنگی به این کشور ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا، با هدف افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی و تسهیل‌گری صادرات محصولات رسانه‌ای کشور، اولین نشست معرفی محصولات رسانه‌ای ایران در قالب «پویانمایی، فیلم، سریال و مستند» را با حضور شرکت‌ها، مؤسسات پخش و فعالان رسانه‌ای کشور غنا برگزار کرد.

امیر حشمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا در سخنانی، گفت: سینمای ایران با تاریخ طولانی و پر سابقه، به خاطر تکنیک‌های داستانی منحصر به‌فرد و بینش هنری خود شناخته شده است.

وی افزود: فیلم‌های ما از درام‌های دل‌انگیز تا ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را شامل می‌شود که هر کدام چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از زندگی و فرهنگ ایرانی ارائه می‌کنند.

حشمتی خاطرنشان کرد: انیمیشن‌های ایرانی نه تنها از نظر بصری خیره‌کننده هستند، بلکه از نظر خلاقیت نیز غنی بوده و محتوای تازه و جذابی را برای مخاطبان در هر سنی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به وجود تنوع در ژانرهای مجموعه‌های تلویزیونی ایرانی گفت: از درام‌های تاریخی گرفته تا کمدی‌های مدرن ایرانی، تضمین می‌کنند که چیزی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان در آکرا محصولات رسانه‌ای ایرانی را دارای پتانسیل جذب و سرگرم کردن مخاطبان در سراسر جهان دانست و از فعالان رسانه‌ای غنا دعوت کرد تا با تولیدکنندگان ایرانی تماس بگیرند.

وی این همکاری را موجب تقویت تبادل فرهنگی و بستری برای گفت‌وگوی فرهنگی هنری بین دو کشور ایران و غنا دانست و آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان را برای ایجاد بسترهای ارتباطی میان شرکت‌ها، مؤسسات پخش و فعالان رسانه‌ای کشور غنا و تولیدکنندگان آثار ایرانی اعلام کرد.

در این نشست، کاتالوگ‌های معرفی ده‌ها انیمیشن، فیلم‌ سینمایی، مستند و سریال‌ ایرانی به شرکت‌کنندگان نمایش داده شد.

شرکت‌کنندگان با نحوه برقراری ارتباط با تهیه‌کنندگان آثار ایرانی آشنا شدند تا روابطی را ایجاد کنند که به اشتراک‌گذاری، خرید یا دوبله محصولات رسانه‌ای ایران منجر شود

کد خبر 1782354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha