توزیع ۵هزار بسته مهر تحصیلی در مازندران/ مروج وقف مهدوی باشیم

حجت الاسلام حیدری جناسمی بابیان اینکه در راستای اجرای نیات موقوفات علمی ۵ هزار بسته مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان کم‌برخودار استان در قالب طرح مهر تحصیلی و از محل نیات موقوفات توزیع شد، گفت:همچنین ۸میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری جناسمی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در نشست خبری هفته وقف با بیان اینکه استان مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد امامزاده‌ها رتبه اول را در سطح کشور داراست، اظهار کرد: این خطه از شمال کشور دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ هزار رقبه آموزشی ۱۴ هزار رقبه تجاری و ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی است.

وی با بیان اینکه استان هزار و ۳۶۱ امامزاده، ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه دارد، افزود: طی ۳ سال اخیر ۳۶۲ وقف جدید در استان مازندران به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه موقوفات مازندران دارای تنوع نیت وقف شامل وقف‌های هسته‌ای، امور درمانی، نگهداری از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، امور خیریه، امور علمی و... است، برلزوم وقف مهدوی به نیت امام حی و حاضر حضرت مهدی(عج) تاکید کرد.


وی با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران طی ۶ سال اخیر  با به‌کارگیری دانش روز به سمت تولید محصولات کشاورزی رفته است، یادآورشد: گردو، کیوی، انار، آرد، برنج و انواع مرکبات مانند نارنگی، پرتقال و تامسون از جمله محصولات تولیدی زمین های وقفی استان می‌باشد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی ضمن یادآوری اینکه در راستای اجرای نیات موقوفات علمی ۵ هزار بسته مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان کم‌برخودار استان در قالب طرح مهر تحصیلی و از محل نیات موقوفات توزیع شد، گفت: این بسته های تحصیلی شامل البسه، کفش و لوازم‌التحریر است.

وی به اجرای طرح قرار دوازدهم در آستان مقدس تکیه پهنه‌کلا ساری اشاره کرد و از تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی هر کدام به قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مناسبت هفته وقف در تکیه پهنه کلای ساری خبر داد.  

حجت الاسلام حیدری جناسمی یادآورشد: به مناسبت هفته وقف ۲ هزار بسته معیشتی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران از محل موقوفات تهیه و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوقاف مازندران در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور داراست، گفت: ۶۰ درصد موقوفات مازندران دارای سند مالکیت شدند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی، اوقاف مازندران اقدام به موکب پذیرایی در شهر سامرا عراق نموده است، افزود: روزانه ۲۵هزار نفر از خدمات این موکب بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در  پنج سال اخیر ۳۶۴ وقف جدید در مازندران ثبت شد، گفت: نخستین وقف هسته‌ای کشور  و موقوفه‌ ای در ارتباط بادرمان زوج‌های نابارور در استان به ثبت است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات استان تجهیزات سی تی اسکن، ام آی آر، آمبولانس، هفت دستگاه تنفس، ۹ دستگاه برای کودکان نارس برای بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و هفت دستگاه تنفس برای تجهیز بیمارستان روحانی بابل خریداری شده است، یادآورشد: مدرسه فنی و حرفه ای موقوفه علی نقی کنی در قائمشهر نیز از جمله مجهزترین موقوفات استان است.
وی بیان کرد: در قالب مشارکت در ساخت مسکن برای افراد کم برخوردار و فاقد مسکن به مساحت ۴۸هزار متر مربع به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان در شهرستان های آمل، گلوگاه و میاندورود به اداره کل راه و شهرسازی مازندران اعطا شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از وقف قرآنی در شهرستان های محمودآباد، ساری، نور و جویبار خبر داد و گفت: این موقوفات در راستای رفع مهجوریت از قرآن کریم فعالیت دارند.

وی از ساخت، تکمیل و بازسازی ۱۲۷پروژه به مساحت ۷۸هزار و ۵۰۰مترمربع با اعتباری بالغ بر۵۳میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: همچنین ۵۷پروژه مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به مساحت ۱۶۰هزار مترمربع بااعتباری بالغ برهزار و ۲۰۰میلیارد تومان در استان اجرایی شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی یادآورشد: هشت میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان استان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی اعتبار تخصیص یافت.

کد خبر 1782361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha