حضور در اجلاس سازمان ملل، فرصتی برای دفاع از مواضع ایران

رئیس‌جمهور گفت: حضور در اجلاس سازمان ملل فرصتی برای حضور و دفاع از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است تا در برابر دیدی که به دروغ از ما ساخته‌اند، بگوییم اگر انسانید و وجدان دارید، همه انسان‌ها را درست ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، دکتر مسعود پزشکیان که برای شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، در گفت‌وگویی با اشاره به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و احتمال اعلام شمال غزه به عنوان منطقه جنگی، گفت: حتی موجودات زنده روی کره زمین هم حق حیات دارند. روندی که وجود دارد و آنچه بر سر مردم مظلوم غزه می‌آید و کشورهایی که ادعا حقوق بشر می‌کنند بدون توجه به ارزش انسانیت، جان انسان‌ها و حقوق بشر، جنایات رژیم صهیونیستی را نمی‌بینید.

رئیس‌جمهور گفت: چرا این مدعیان انسانیت و حقوق بشر، نسبت به وضعیتی که در غزه در حال روی دادن است، فریاد نمی‌زنند؟ خیلی اوقات هم با پر رویی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی دفاع هم می‌کنند و دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند؛ این‌ها تناقض، غیرقابل قبول و دروغ است.

وی در تشریح فرصت و هدف حضورش در این نشست، خاطرنشان کرد: در این سفر دنبال باورها، اعتقادات و ارزش‌هایی هستیم که سازمان ملل مدعی است می‌خواهد برایش کاری انجام دهد. می‌خواهیم در این سفر بگوییم اگر راست می‌گویید در عمل نشان بدهید، نه در شعار.

پزشکیان افزود: حضور در اجلاس سازمان ملل فرصتی برای حضور و دفاع از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است تا در برابر دیدی که به دروغ از ما ساخته‌اند، بگوییم اگر انسانید و وجدان دارید، همه انسان‌ها را درست ببینید.

کد خبر 1782373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha