سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری سومین جشن مهر سینمای ایران در قم خبر داد و گفت: این مراسم در روز پنجشنبه ۵ مهرماه و در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه(س) در پردیس سینمایی بازار شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، امیرعلی عموزاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو دوره آیین مهر سینمای ایران در استان قم و سراسر کشور، گفت:  امسال نیز جشن مهر سینمای ایران با حمایت سازمان سینمایی به منظور تکریم اهالی سینما در استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در سه سال گذشته توجه به هنرمندان و فیلمسازان استانی بوده و بر این اساس، امسال در سومین سال برگزاری جشن مهر سینمای ایران قرار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف جشن مهر سینمای ایران در استان‌ها تقویت روابط بین هنرمندان و توجه به سینماگران استانی است.  

عموزاده تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال سومین جشن مهر سینمای ایران در استان قم با هدف تجلیل از سینماگران و فعالان سینمای استان برگزار می‌شود.

وی به نحوه انتخاب برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در استان قم اشاره کرد و گفت: در اولین جشن مهر سینمای ایران در قم سوابق و جوایز و افتخارات هنرمندان استان در چهار دهه از سوی اعضای هیئت انتخاب مورد ارزیابی قرار گرفت، در سال گذشته آثار تولید شده و دارای کسب عنوان در جشنواره‌های سینمایی در بازه زمانی یک ساله بررسی شدند و امسال در سومین دوره توجه پررنگی به برگزیدگان جشنواره‌های سینمایی شده و همچنین میزان تلاش و دیده‌شدن هنرمندان قمی در این رویدادها مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: امسال فعال‌ترین سینماگران استانی در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری، مستند، انیمیشن، فیلم کوتاه، مدرس سینما، سینمادار استانی، مؤسسه تولید فیلم و توسعه‌دهنده زیرساخت‌های سینمایی تجلیل می‌شوند.

عموزاده اضافه کرد: دو سینماگر پیشکسوت و ایثارگر نیز در سومین جشن مهر سینمای ایران در قم تقدیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مراسم سینماگر منتخب استان به منظور تجلیل در جشن ملی «مهر سینمای ایران» که در روز ۱۱ مهر با حضور هنرمندان و دست‌اندرکاران سینمای سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان با دعوت از همه سینماگران و  فعالان عرصه سینمای استان برای حضور در سومین جشن مهر سینمای ایران در قم، گفت: این مراسم در روز پنجشنبه ۵ مهرماه و در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در پردیس سینمایی بازار شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 1782405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha