جذب جوانان به مسجد؛ حسنه‌ای ماندگار

حقیقت تحقق و رسیدن به آرمان مسجد محوری و توجه  ویژه به فرهنگ و هنر در مسجد را، ازاهداف ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  عنوان کردوگفت: میتوان مهمترین وبا ارزش ترین کار در مسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمد امین حقیقت در نشست با مدیر مدرسه روایت استان سمنان با بیان اینکه اقتضائات و ظرفیت های مختلفی در مساجد وجود دارد  گفت: اگر بتوانیم در مساجد در حوزه فرهنگ، هنر و تربیت یک برنامه ریزی خوبی داشته باشند می توانیم شاهد رونق بیشتر در مساجد باشیم.

 مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد افزود: می توان با اراده ارکان مسجد از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی تأکید کرد: بچه های مسجد یک سامانه جامع همراه با ارائه خدمات مختلف از جمله دوره های آموزشی‌، طرح های مختلف کتابخوانی، برنامه های هنری در حوزه سرود، نمایش، مسجد سینما و ... را ارائه می دهد که اهالی مساجد با هماهنگی مدیر کانون می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

حقیقت با اعلام  آمادگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با مدرسه روایت در خصوص همکاری  برای برگزاری کارگاه های آموزشی در مساجد اعلام کرد وگفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند.

در ادامه مدیر مدرسه روایت گفت: این مدرسه با با هدف روایتگری بومگرایانه در دو بخش تولیدات فرهنگی هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف رویات قابلیت‌های گوناگون استان سمنان حتی در بخش گردشگری روایت  فعالیت می‌کند.

به گفته وی در این مدرسه با فعالیت بومگرایانه روایت‌های انقلاب اسلامی با زبان هنر ماندگار خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه در این مدرسه دوره های مختلف آموزشی برگزار می شود اضافه کرد: روایت انقلاب اسلامی با زبان هنر رمز ماندگاری آن است و مدرسه روایت این راهبرد را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: مدرسه ملی روایت خلاصه در انقلاب و دفاع مقدس نیست و رویکرد بوم‌گرایانه نیز در این مدرسه مورد توجه است و سمنان میراث‌دار بزرگانی، چون شیخ علاءالدوله سمنانی، بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی است و با تکیه بر میراث‌داری و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی، این دیار برای راه‌اندازی مدرسه ملی روایت انتخاب شد.

خانه تاریخی خطیبی در تملک شهرداری سمنان است که با مرمت مشارکتی این بنا برای چندین سال در اختیار حوزه هنری قرار گرفته و مکان مدرسه ملی روایت است.

کد خبر 1782408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha