وقف امنیت اجتماعی به وجود می آورد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه وقف امنیت اجتماعی به وجود می آورد بر ضرورت عمل به نیات واقفان تاکید کرد و گفت: از عمده ترین عوامل عدم عمل به وقف، متولی ناصالح است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (دوشنبه، ۲ مهر) در دیداری که توسط حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و مدیران اوقاف استان به مناسبت هفته وقف انجام شد با اشاره به اینکه عدم آگاهی مردم به مسئله وقف ۲ فاجعه پیش آورده است گفت: یک اینکه نیات واقفین در موقوفات عمل نمی شود و دوم آنکه عده ای موقوفات را مصرف می کنند و نمی دانند حرام است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان سازمان اوقاف، متصرفات غیرقانونی موقوفات هستند افزود: ساماندهی موقوفات فریاد غاصبان را بلند می کند.

آیت الله فلاحتی همچنین ضرورت عمل به نیات واقفان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: وقف امنیت اجتماعی به وجود می آورد زیرا در وقف برای واقف آرامش، ثواب برای متولی و بهره مندی برای بخشی از جامعه است.

وی با بیان اینکه وقف ایجاد آرامش روحی برای واقف می کند، گفت: وقف میراث ماندگار است چون ایجاد امنیت و آرامش برای واقف به همراه دارد.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: در وقف، واقف و متولی دو عنصر اساسی هستند و از عمده ترین عوامل عدم عمل به وقف، متولی ناصالح است زیرا متولی صالح، آرامش برای وقف و جامعه هدف وقف فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در وقف متولی صالح وجود نداشته باشد وقف به ویرانه تبدیل می شود اضافه کرد: وقف باید طبق نیت واقف عمل شود و اگر نشود نظام به هم پیوسته واقف و موقوف علیهم و موقوف از بین می رود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در جایی هستید که برای واقف و موقوف علیهم ایجاد آرامش و شرایط جامعه را بهتر می کنید خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف متولی و مسئول در حفظ و حراست از موقوفات است و کارگزاران اوقاف در انتفاع بردن اهالی وقف از وقف هم مسئولیت دارند.

وی در ادامه همچنین در خصوص تبدیل به احسن موقوفات تاکید کرد و گفت: باید برای موقوفات که عواید ثابت دارند یا در معرض تخریب هستند منفعت بیشتر ایجاد کرد.

آیت الله فلاحتی افزود: بخشی از موقوفات در مناطق کوچک هستند که باید اطلاع رسانی بیشتری درباره عواید موقوفات و امامزادگان و طریق هزینه کرد آنها به مردم انجام شود.

وی اظهار کرد: خدمات رسانی به شهرستان ها متوازن و با رعایت اولویت و نیازها باشد.

وقف امنیت اجتماعی به وجود می آورد

کد خبر 1782440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha