ارزش‌های مشترک؛ گره‌گشای مشکلات از مسلمین

تنی چند از علما و اندیشمندان در جریان برگزاری پانزدهمین وبینار از سی‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تاکید نسبت به تقویت ارزش‌های مشترک میان مسلمانان بیان کردند: این مساله منجر به رفع مشکلات در جوامع اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: پانزدهمین وبینار از سلسله وبینارهای سی‌وهشتمین دوره از کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، امروز دوشنبه ۲ مهرماه برگزار شد.

رئیس هیات امنای دانشگاه ادیان و مذاهب قم: اگر همدلی و هماهنگی بین امت اسلامی بیشتر شود، تمامی مشکلات آنها حل می‌شود

حجت الاسلام «سید ابوالحسن نواب» در وبینار پانزدهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: امت اسلامی با وجود گستردگی که دارد، اما یک خانواده بزرگ به حساب می‌آید و می‌دانیم که اگر مشکلی در خانواده رخ دهد، انسجام بین اعضای خانواده بیشتر می‌شود.

رئیس هیئت امنا دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: زمانی‌که جنگ بوسنی اتفاق افتاد، مسلمانان آنجا گمان نمی‌کردند که دیگرکشورهای اسلامی به کمک آنها بیایند، اما بعد از کمک‌رسانی دل‌هایشان محکم شد و مقابل ظلم ایستادگی کردند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: در مورد مسئله غزه هم همین مورد صدق می‌کند، بعد از عملیات طوفان الاقصی مسلمانان غزه متوجه شدند که دیگر کشورهای اسلامی و حتی ملت‌های غربی و اروپایی برای حمایت از آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و این مسئله نشان می‌دهد که علیرغم همه فشارهایی که از سوی دشمنان به این ملت مظلوم وارد شد، امت اسلامی هنوز زنده است.

اگر همدلی و هماهنگی بین امت اسلامی بیشتر شود، تمامی مشکلات آنها حل می‌شود

وی خاطر نشان کرد: اگر همدلی، صمیمیت و هماهنگی در امت اسلامی بیشتر شود، قطعا تمامی مشکلات مسلمانان برطرف خواهد شد. مسلمانان جهان باید بدانند که ما دارای منابع با ارزش انرژی و سرزمین های پهناور هستیم اما لازمه وحدت این است که یکدیگر را بیشتر بشناسیم و از توانایی های یکدیگر استفاده کنیم.

حجت الاسلام نواب گفت: امت اسلام به فضل اللهی مشکلات جهان اسلام را با تکیه بر توانایی یکدیگر حل خواهند کرد. ما مسلمین ارزش‌های مشترک فراوانی داریم که ما را به یک خانواده منسجم و متحد تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه مناسک ما مسلمانان همانند خدا، پیامبر(ص) حج و نماز و ...یکی و به نحوی تدارک دیده شده است که بتوانیم با یکدیگر مراوده داشته باشیم، گفت: اگر امت اسلامی خودش را بشناسد، مسائلی که در چند دهه اخیر در جهان اسلام اتفاق افتاده است را هم می‌تواند برطرف کند.

حجت الاسلام نواب در پایان گفت:باید در فلسطین یک الگوی دموکراسی ایجاد و نتیجه هر آنچه که شد عملی  شود، کسانی که هویت و ملیت این سرزمین را دارند باید رأی دهند و طبق خواسته اکثریت آراء باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا: مقاومت مردم فلسطین بزرگترین ضربه را به پیکره اسرائیل زد

آیت الله «محمد حسن اختری» طی سخنانی در این وبینار اظهار کرد: نامگذاری هفته وحدت از آغاز انقلاب اسلامی ایران تا به امروز توانسته است قلبها و دیدگاه‌های  علما و اندیشمندان اسلامی را به هم نزدیک کند و همسویی و همفکری در بین امت اسلامی ایجاد کند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با بیان اینکه حدود یکسال از حادثه غزه می‌گذرد و ما شاهد بودیم که خواهران و برادران مسلمان ما در این سرزمین چه فداکاری‌هایی را از خودشان نشان دادند، گفت: همین مقاومت مردم فلسطین باعث شد بزرگترین و سنگین‌ترین ضربات مهلک بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد شود.

آیت الله اختری خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی بدترین دوران تاریخی خود را از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی و بین المللی می‌گذارند و متاسفانه باید بگوییم که برخی از کشورهای امت اسلامی در این یکسال نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند، که اگر غیر از این بود، امروز غزه با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی‌کرد.

آیت الله اختری تصریح کرد: در این مسیر امت اسلامی شهدای فراوانی را تقدیم کرد که یکی از آنان شهید «اسماعیل هنیه» بود که خود و فرزندان خود را فدای دفاع از آرمان فلسطین کرد. جهان اسلام باید در نشست‌ها و کنفرانس های خود به این فکر باشد که چگونه می‌تواند از ملت فلسطین و محور مقاومت دفاع کند.

وی با طرح سؤالاتی در این خصوص گفت: چرا امت اسلامی باید شاهد کشتار بیش از هزاران زن و کودک مظلوم و بی‌گناه باشد؟ چرا باید شاهد نابودی مدارس، دانشگاه ها، اردوگاه ها و ... باشیم؟ در غزه زیر بناهای اصلی زندگی مردم از بین رفته است و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی نتوانسته ‌اند گام‌های موثری را که بازدارنده این جنایات باشد، بردارند و جلوی اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس را بگیرند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا افزود: علما و اندیشمندان اسلامی باید بدانند که با صحبت کردن مشکلاتشان در جهان اسلام مرتفع نخواهد شد و سخن گفتن هیچ تاثیری نخواهد داشت، مگر اینکه بتوانند راهکاری پیدا کنند و تصمیمی عملی در این باره بگیرند.

مقاومت مردم فلسطین بزرگترین ضربه را به پیکره اسرائیل زد

آیت الله اختری در همین خصوص ادامه داد: مسلمانان باید اعلام آمادگی کنند و اقدامات عملی را در زمینه آزاد سازی فلسطین انجام دهند. کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی فرصت مناسبی است تا علمای جهان اسلام پیشنهادات خود را ارائه دهند و با رفت‌ و آمد و گفت‌وگو با یکدیگر بتوانند راه حل اصلی را دریابند. همه امت اسلامی باید بدانند که ما در مسئله غزه در برابر پیشگاه خداوند و رسول اکرم(ص) مسئول هستیم.

وی ادامه داد: این چه اسلامی است که برخی از روسا و سردمداران کشورهای اسلامی به داد مردم فلسطین نمی‌رسند؟ خداوند در آیات قرآن کریم بارها تاکید کرده است که در برابر دشمنان ایستادگی کنید و به یاد خدا باشید که وعده خداوند حق است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی امکاناتی دارند که می‌توانند به وسیله آن رژیم اشغالگر و آمریکای جنایتکار را مجبور کنند، آتش آبس را بپذیرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل کارگروه و کمیته‌های متعدد باید به کمک مردم فلسطین بشتابیم و فشار عمومی علیه رژیم اشغالگر قدس را بالا ببریم، گفت:تلاش کنیم تا در سازمان‌های بین المللی از حق مسلمانان فلسطین که بیش از ۷۰ سال است که تحت ظلم هستند، دفاع شود.

آیت الله اختری تصریح کرد: کشورهای مسلمان با امکانات اقتصادی که دارند باید رژیم اشغالگر قدس را تحریم کنند. اما متاسفانه شاهد هستیم که هنوز برخی از کشورهای اسلامی از رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: آیا کشورهای اسلامی نباید در برابر این رژیم اشغالگر فرمان جهاد و مقابله با آن را به عنوان یک حرکت واحد در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه تلاش کنند؟

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا تصریح کرد: وعده خداوند متعال حق مطلق است و رژیم اشغالگر قدس در حال زوال و نابودی است اما همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند تا اسرائیل ریشه کن نشود، جهان اسلام روی صلح و آرامش به خود نخواهد دید؛ بنابراین هرکه دوستدار صلح، آرامش و امنیت است، باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل جنایتکار، متحدانه و شجاعانه بایستد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: علمای اسلام، مودت را از جنبه عملی برای مسلمانان تبیین کنند

آیت الله شیخ «محمد جواد فاضل لنکرانی» نیز در این وبینار با طرح این پرسش که برای حل مشکلات مربوط به جهان اسلام و کشتاری که این روزها در غزه اتفاق افتاده است، در کنار قرآن کریم چه منبعی را داریم که ‌توانیم به آن اقتدا کنیم، سخنان خود را ادامه داد و با اشاره به آیه ۲۳سوره «شوری» افزود: به اتفاق همه مفسران دینی چه شیعی و چه اهل سنت از این آیه برای وجوب مودت استفاده می‌شود؛ سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا میان مودت و محبت فرقی وجود دارد؟  یا اینکه مودت عنوانی بالاتر از محبت است؟  

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مسلما مودت یک مرحله بسیار عمیق‌تر از محبت است، اما این عمق در درون قلب نیست، یعنی مودت بروز و ظهور محبت در مقام عمل است، در تعبیرهای دیگر از مودت به عنوان تبعیت هم یاد می‌شود.

وی گفت: پیامبر(ص) همواره از بشریت، تبعیت از اهل بیت (ع) را خواسته است. یعنی هم شیعه و هم سنی همگی باید به این آیه اقتدا ‌کنند و همه مکلف به مودت باشند.

علمای اسلام، مودت را از جنبه عملی برای مسلمانان تبیین کنند

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: در این آیه  منظور از «فی القربی» چه کسانی هستند؟ در منابع اهل سنت و شیعه، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن (ع) و امام حسین(ع) را جزء این دسته قرار داده اند. به این معنی که مودت با این عزیزان واجب است و ما مسلمانان باید جست‌وجو کنیم که ائمه (ع) برای حل مشکلات و امورشان در مسائل سیاسی، اخلاقی و... چه راهکاری را ارائه می‌دادند.

وی در همین خصوص ادامه داد: امروز علمای اسلام باید بر اساس این آیه شریفه همه مردم و حتی کسانی که در ادیان دیگر هستند را به مودت تشویق کنند. حدیث "انی تارکم فیکم الثقلین" ریشه در همین آیه سوره شوری دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان کرد: بر علما واجب است، در  این آیه دقت و تأکید فراوان کنند و مودت را از جنبه عملی آن برای مسلمانان تبیین کنند. مودت این است که انسان ببینند که ائمه چه چیزی از ما خواسته اند، امیدوارم به کلمه مودت بسیار دقت شود، بلکه راهکاری برای مشکلات جهان اسلام پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان: علمای جامعه اسلامی تلاش کنند وحدت به یک فرهنگ تبدیل شود

آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» طی سخنانی اظهار کرد: پیامبر(ص) مرجع و پناه همه مسلمانان است. مسئله وحدت مسئله‌ای نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد و یا شعاری  که به تازگی در میان مسلمانان مطرح شده باشد، بلکه از بطن قرآن برآمده و یک مسئله اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: ما مسلمانان باید همانگونه که نماز و روزه بر ما واجب است، مسئله وحدت را هم از اوجب واجبات بدانیم، چرا که نماز و روزه جزء مسائل شخصی است، اما مسئله وحدت به امت بر می‌گردد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: وحدت یک امر اعتقادی است و همه مسلمانان، متفکران و علمای جامعه اسلامی باید با تلاش روی آن کار کنند تا به یک فرهنگ تبدیل شود، همانطوری که نماز یک فرهنگ عمومی امت اسلامی است و از قرآن و سیره نبوی(ص) ریشه گرفته است.

امام جمعه گرگان افزود: جنایاتی که امروز رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌دهد، با پشتبیانی آمریکا، اروپا و انگلیس صورت می‌گیرد. کودکان فراوانی در این حملات به شهادت رسیدند و هنوزهم این حمله ها ادامه دارد.

علمای جامعه اسلامی تلاش کنند وحدت به یک فرهنگ تبدیل شود

آیت الله نور مفیدی تصریح کرد: اگر واقعا به توصیه قرآن کریم عمل کرده بودیم و دست در دست هم داده بودیم، هیچکس جرات انجام چنین جنایاتی را به خود نمی‎‌داد. اما امروز متاسفانه شاهد هستیم که برخی از کشورهای اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی کمک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه جنایاتی که امروز در غزه رخ می‌دهد، باید ما مسلمانان را از غفلت بیدار کند، گفت: ریشه همه این جنایاتی که در جهان اسلام رخ می‌دهد را باید دوری مسلمانان از یکدیگر و عدم اتحادشان بدانیم.

آیت الله نور مفیدی خاطر نشان کرد: وحدت یک ریشه قرآنی دارد و یک تکلیف اساسی اسلامی است؛ بنابراین باید به آن توجه ویژه داشت.با توجه به جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد و مظلومیت مردم فلسطین برای جهانیان بیش از پیش نمایان‌تر شده است، امیدواریم امت اسلام اختلاف را کنار بگذارد و به یکدیگر نزدیک شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان گفت: اگر می‌خواهیم در پیشگاه خداوند کرامتی داشته باشیم، باید از اهل بیت(ع)از پیشوایانمان و بزرگانمان الگو بگیریم و راه آنان را در دفاع از مظلوم پیش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان: وحدت سیاسی در برابر جبهه کفر/ مسئله غزه، مسئله تقابل با اسلام است

همچنین در ادامه «حبیب الله شعبانی» با بیان اینکه از صدر اسلام تا کنون همواره جبهه واحد سیاسی در برابر کفر شکل گرفته است، گفت: وحدت سیاسی جزو قواعد اصلی اسلام است. اسلام فراتر از تمامی اختلافات فکری موجود است. سنت‌های گذشته به ما نشان می‌دهد که در جریانات سیاسی و در جامعه اسلامی باید نگاه ما به بالا باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با اشاره به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند مسئله قدس، مسئله اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی نیاز به وحدت سیاسی صدر اسلام دارد. اگر زنان و کودکان بی‌گناه در غزه مورد حمله قرار می‌گیرند و به آنان ظلم می‌شود، اسلام مورد تعرض قرار گرفته است؛ نه شیعه و اهل سنت، چرا که امروز اسلام مورد هجوم قرار گرفته است.

وحدت سیاسی در برابر جبهه کفر/ مسئله غزه، مسئله تقابل با اسلام است

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که در سنت تمامی خلفا وحدت وجود داشته است، تاکیدکرد: اگر همه ما معتقد به سنت پیامبر اسلام هستیم باید برای مقابله در برابر کفر در کنار یکدیگر ایستاده و جبهه واحد امت اسلامی را تشکیل دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که امروز عمل ما به سنت پیامبر(ص) همان تشکیل امت واحد اسلامی جدای از مرزهای جغرافیایی است، افزود: علمای بزرگ اسلام در برابر سکوت خود در نسل کشی مسلمانان غزه باید پاسخگو باشند. 

امام جمعه بندر لافت قشم: برای رهایی از جنگ‌های تحمیل شده علیه اسلام راهی جز وحدت نیست

در ادامه شیخ «سید احمد پوازی» طی سخنانی اظهار کرد: ما در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که هجوم دشمنان اسلام و اسلام ستیزی زیاد شده است و آن چیزی که ما را از این مخمصه نجات می‌دهد، توجه به اصل اسلام است؛ اسلامی که خداوند آن را به عنوان دین رحمت، شفقت و محبت در قرآن معرفی می‌کند و بهترین پیامبر را به عنوان پیامبر اسلام (ص) معرفی می‌کند.

امام جمعه بندر لافت قشم افزود: ما از طرف خداوند دستور داریم که باید به ریشه‌مان یعنی رسول گرامی اسلام(ص) که رحمة للعالمین است، نگاه کنیم و درگیری‌ها و مشاجراتی که ما را از بین می‌برد، ابهت ما را می‌شکند و ما را دچار سردرگمی در جهان اسلام می‌کند، کنار بگذاریم و از رسول خدا(ص) به عنوان اسوه حسنه الگو بگیریم.

شیخ پوازی خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها و فرق اسلامی دیدگاه‌های خاص خود را دارند، اما در اصل و چکیده به منبع قرآن و اسلام و  پیامبر می‌رسند و همه با عقیده و دیدگاه خاص خودشان قابل احترام هستند.

وی ادامه داد: بنابراین توجه به اصل مطلب که وحدت و همدلی است، باید سرلوحه زندگی و عملکرد مسلمانان قرار گیرد تا از مخمصه‌ای که جهان اسلام دچار آن شده است، یعنی اختلاف، نجات پیدا کنیم.

امام جمعه بندر لافت قشم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسلمانان را به بصیرت سفارش می‌کند. بصیرت به این معنی است که اگر مطلبی را نمی دانستید، بعد از آگاهی دیگر حق اختلاف در آن را ندارید.خداوند هم به مسلمانان می‌گوید خود را با قبل از اسلام مقایسه کنید؛  شما قبل از اسلام آگاهی نداشتید، یکدیگر را می‌کشتید، راهزنی می‌کردید، مال و ناموس همدیگر را زیر پا می‌گذاشتید، اما اسلام آمد و بین شما الفت داد.

وی افزود: اسلام پرگاری است که وحدت به عنوان میان و وسط این پرگار است و پایه مسلمانان باید بر روی آن باشد و نباید از آن دایره خارج باشد. هرکس اختلاف کند، از دایره اسلام خارج است و در این صورت، اختلاف مساوی با کفر و بی‌دینی و مشاجره و کشتار می‌شود.

برای رهایی از جنگ‌های تحمیل شده علیه اسلام راهی جز وحدت نیست

شیخ پوازی گفت:ما در اسلام چیزی به نام گفتمان مسالمت آمیز داریم و خداوند به ما فرمان می‌دهد که با دیگران بر مبنای حکمت بحث کنیم. علمای ما  که بر وحدت و تقریب فرق اسلامی تأکید دارند، توجه و تلاش خاصی برای ایجاد وحدت در کشور دارند و اگر ما در کشور خود وحدت داشته باشیم، می‌توانیم حرفی برای جهانیان داشته باشیم و الگوی آنها شویم.

شیخ پوازی گفت: امروز اگر جنگ‌هایی را داریم که علیه اسلام تحمیل می‌شود، راهی جز وحدت برای برون رفت از آن نداریم، در مورد قضیه فلسطین هم اگر همه ما وحدت داشته باشیم، کار دشمن تمام است.

وی ادامه داد: برای اینکه دشمن را متوجه این نکته کنیم که ما هستیم و زنده‌ایم، خداوند متعال می گوید که «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة» شما باید اسلحه‌هایی در اختیار داشته باشید که دشمن فکر حمله به شما را نکند و اینقدر در بین خود امنیت داشته باشیم  تا در وحدت و محبت، الگویی برای دیگران باشیم.

امام جمعه بندر لافت قشم تصریح کرد: امروز اگر جنگ‌هایی علیه مسلمانان داریم، مثل داعش که ابرقدرت‌ها درست کردند، به خاطر این بود که کشورهای غربی می‌خواستند ملت هایشان به سمت خوبی اسلام گرویده نشوند، بنابراین با ایجاد گروه‌های تروریستی کاری کردند که اسلام را در کشور خود غریب کرده و بیزاری از اسلام را جایگزین آن کنند؛ اما این کار شدنی نیست، زیرا خود خداوند گفته است که اسلام، دینی جهانی است.

وی در پایان گفت: با رهبری و الگوهایی که ما در کشور خود داریم و همچنین با کمک نهادهایی مثل مجمع جهانی تقریب، شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و ... می‌توانیم مردم را دور هم جمع کنیم و امید داریم خداوند به ما توفیق دهد تا الگویی برای دیگران باشیم.

امام جمعه اهل سنت نصرآباد تربت جام: همدلی راز پیشرفت و رمز قدرت جامعه اسلامی است

مولوی «احمد صارمی» نیز در این وبینار اظهار کرد: اخوتی که خداوند متعال به ما یادآوری کرده نعمت بسیار مهمی است و خداوند سبحان در آیات قرآن کریم به این مسئله تأکید کرده است.
 
امام جمعه اهل سنت نصرآباد تربت جام افزود: مهمترین عامل وحدت، همدلی و همگرایی و هم افزایی است؛ این عوامل موجب از بین رفتن تنش ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و دیگر  شاهد غده سرطانی به نام اسرائیل نخواهیم بود.
 
صارمی افزود: همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است. خداوند منان علاوه بر دعوت به وحدت، جامعه بشری را به اخوت فرا خوانده است. همدلی راز پیشرفت و رمز قدرت جامعه اسلامی است.
 
این عالم اهل سنت ادامه داد: امروز درد تفرقه و جدایی در دنیای اسلام یکی از دردهای بزرگ به شمار می رود و محور وحدت مسلمانان جهان می تواند مشترکات دینی به ویژه وجود مبارک رسول اکرم (ص) باشد، زیرا این مشترکات علاوه بر اعتقاد، یک پیوند عاطفی و معنوی در بین مسلمانان ایجاد کرده و دلهای آنها را به هم متصل می کند.
 
وی تصریح کرد: وضعیت دگرگون مسلمانان فقط در سایه تفاهم و همدلی و همیاری و یکپارچگی بارور خواهد شد. بر این اساس و طبق آیات قرآن و ارشادات نبوی، همگان باید وحدت را سرلوحه خویش قرار داده و از پراکندگی و خودرأیی بپرهیزیم.
 
مولوی صارمی با اشاره به جنایات رژیم جعلی اسرائیل که مسلمانان مظلوم فلسطین و غزه را به خاک و خون می کشاند و تمام امت اسلامی امروز عزادار شهدای مظلوم غزه هستند، گفت: این رژیم که از نسل فرعونیان است، نماد افساد فی الارض و ریختن خون بی گناهان است.
 
وی ادامه داد: درگیری حق و باطل در کربلا پایان نیافته بلکه در غزه که فضای کربلا را تداعی می کند، امتداد یافته است. امروز غزه، کربلای دیگری برای امت اسلامی است؛ کربلا بر شمشیر پیروز شد و در تاریخ جاودانه ماند. غزه هم ان شاء الله پیروز خواهد شد و نامش جاودان خواهد ماند.
 
صارمی خاطرنشان کرد: کشتار وسیع مردم بی دفاع، بمباران بیمارستان ها، مساجد و مدارس و کشتن اطفال معصوم، به کار گیری بمب های فسفری و سلاح های ممنوعه، بستن راه کمک رسانی به این مردم مظلوم و جنایات دیگر ثابت کرد که غریزه وحشیگری و جنایت در سران دولت جعلی صهیونیستی با دهه های آغازین فاجعه فلسطین هیچ تفاوتی نداشته و همان خوی درندگی و بی رحمی که فاجعه های دیر یاسین و صبرا و شتیلا را به وجود آورد، امروز هم بر دل این طاغوت های زمان حاکم است؛ اما امروز با بهره گیری از پیشرفت فناوری، دایره جنایت آنها گسترده تر و فاجعه بارتر شده است ولی صهیونیست ها بدانند جنایاتشان در تاریخ ثبت خواهد شد و نسل های آینده آنها را لعن و نفرین خواهند کرد.
 
وی اظهار کرد: باید تمام ملت ها و کشورها در موضع‌گیری خود در حمایت از آرمان فلسطین استوار باشند و با همه روش های حمایتگرانه مادی و معنوی از این ملت مظلوم دفاع کنند و آرمان فلسطین را مسئله ملی خود بدانند.
 
مولوی صارمی در پایان تأکید کرد: بی تردید خون به ناحق ریخته شده هفت دهه مقاومت برای آزادی سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمانان دیر یا زود گریبان این خیانتکاران به آرمان فلسطین را خواهد گرفت و حکومت اسرائیل به پیش بینی قرآن کریم دوامی نخواهد داشت.

کد خبر 1782468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha