برگزاری نمایشگاه فرهنگ اسلامی در مسجد جامع «یانگزتاون» آمریکا

انجمن اسلامی «یانگزتاون» در ایالت «اوهایو» آمریکا برای آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ اسلامی اقدام به برگزاری نمایشگاه و دعوت از مردم برای بازدید از آن کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «wkbn»، انجمن اسلامی «یانگزتاون» در ایالت «اوهایو» آمریکا برای آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ اسلامی اقدام به برگزاری نمایشگاه و دعوت از مردم برای بازدید از آن کرده است.

این نمایشگاه در مسجد جامع «یانگزتاون» برگزار می‌شود و در آن انواع پوشاک و لباس‌های اسلامی و همچنین غذاهای حلال برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود و به فروش می‌رسد.

انجمن اسلامی «یانگزتاون» هر سال مراسمی را برای آشنایی افراد با دین اسلام و ارزش‌های آن برگزار می‌کند و برنامه‌های مختلف مانند برگزاری سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

امسال، بازدیدکنندگان از این مسجد می‌توانند غذاهای سنتی که به شیوه اسلامی و حلال تهیه شده است را امتحان کنند و از فروشندگانی که کالاهای اسلامی می فروشند، کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

انجمن اسلامی «یانگزتاون» در بیانیه‌ای اعلام کرد، این رویداد بزرگی است که هر ساله بسیاری از شهروندان مسلمان و غیرمسلمان منتظر آن هستند.

در این بیانیه آمده است که این رویداد به افراد جامعه فرصتی می‌دهد تا با همسایگان مسلمان خود ملاقات کنند و درباره اسلام بیاموزند.

این انجمن افزود: زمان برگزاری مراسم در مسجد جامع هر سال برای ما یک فرصت بسیار هیجان انگیز است. ما خوشحالیم که غیرمسلمانان با همسایگان خود ملاقات می‌کنند و درباره اسلام صحبت می‌کنند.

دکتر «رامسی احمد»، رئیس انجمن اسلامی «یانگزتاون» گفت: شهروندان «یانگزتاون» معمولا از این مراسم لذت می برند و تا کنون بازخوردهای خوبی از همه افراد در این زمینه دریافت شده است.

این رویداد قرار است روز ششم اکتبر (یکشنبه ۱۶ مهر) در خیابان «هوم وود» به طور رایگان برگزار شود.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه همچنین می‌توانند به طور رایگان از قسمت‌های مختلف مسجد برای آشنایی با مکان عبادت مسلمانان زیبایی‌های آن بازدید کنند.

احمدگفت: ما تمایل داریم که همیشه این مراسم را در ماه اکتبر داشته باشیم، زیرا برای ما مهم است که با همه افراد جامعه خود ملاقات کنیم و از آنها بخواهیم ما را ملاقات کنند تا کمکی به ابهام‌زدایی از دین اسلام شود.

وی افزود: این مراسم همچنین به شهروندان غیرمسلمان کمک می کند تا درباره ما به عنوان مسلمان و همچنین همسایگان خود در جامعه بیاموزند آگاهی‌هایی به دست بیاورند تا دیدگاه منفی که به دلیل تبلیغات سوء نسبت به مسلمانان دارند، تغییر کند.

کد خبر 1782635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha