کانون‌های مساجد؛ پرچمدار ارزش‌های دفاع مقدس

مولوی با توجه به فرارسیدن هفته‌ دفاع‌مقدس گفت: کانون‌ها به‌عنوان یکی از فراگیرترین شبکه‌های جریان‌ساز و مردم‌محور در مساجد از زمان تأسیس خود توانسته‌اند اقدامات مؤثری را در پاسداشت از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهد.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌ عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «احسان مولوی» مدیر امور فرهنگی و تولید محتوای ستاد با توجه به هفته دفاع مقدس و نقش مساجد در انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مردمی گفت: مساجد به عنوان پایگاه محوری برای انسجام و هدایت جریان‌های مردمی، نقش مهمی در تربیت و هدایت جوانان جهت نقش‌آفرینی و حفاظت از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی ایران اسلامی داشته است.

وی افزود: انتصاب بیش از ۹۵درصد شهدای انقلاب به مسجد اثبات‌کننده نقش محوری مساجد در امر تربیت و هدایت است.

مولوی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تداوم مسیر جریان‌سازی و هدایت‌بخشی جامعه، بیان کرد: کانون‌ها به‌عنوان یکی از فراگیرترین شبکه‌های جریان‌ساز و مردم‌محور در مساجد در طی ۳۲ سال از زمان تأسیس خود توانسته است اقدامات مؤثری را در پاسداشت از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهد.

مدیر امور فرهنگی کانون اضافه کرد: اولین اقدام در راستای زنده‌نگه‌داشتن یاد شهداء نام‌گذاری کانون‌ها به نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است. تاکنون ۵هزار کانون در سراسر کشور مزین به نام شهداء شده است.  

وی با اشاره به طرح «ستارگان مسجد» در راستای پاسداشت نام شهداء، بیان کرد: شناسایی و معرفی شهدای کانون‌ها به نسل جوان، ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای، تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه و تأکید بر نقش مساجد و کانون‌ها در بصیرت‌افزایی نسل جوان از جمله اهداف این طرح بوده است.

مدیر امور فرهنگی ستاد در توضیح بیشتر طرح ستارگان مسجد، خاطرنشان کرد: این طرح از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و پس از شناسایی شهدای کانون‌ها و معرفی آن‌ها، اطلاع‌رسانی‌های گسترده برای اجرای «عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد» در مردادماه سال جاری صورت گرفته است.

مولوی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی، شعر، نقاشی، خوش‌نویسی، گرافیک و تصویرسازی را تا تاریخ ۱۵ آذرماه ارسال نمایند. همچنین، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح ستارگان مسجد و ارسال آثار خود می‌توانند به سایت بچه‌های مسجد به‌نشانی (https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed) مراجعه کنند.

کانون‌های مساجد؛ پرچمدار ارزش‌های دفاع مقدس

مدیر امور فرهنگی ستاد به بخش دیگری از فعالیت‌ کانون‌ها در ترویج فرهنگ شهادت اشاره کرد و گفت: تولید ۱۳۰ فیلم، ۱۷۶ نمایش، ۲۱۰ سرود تولیدی، ۴۹۷سرود تقلیدی، ۹۶۰ آثار تجسمی، ۱۲۱۹ آثار ادبی و انتشار آن برای بچه‌های مسجد، از جمله اقدامات بچه‌های مسجد در عرصه ایثار و شهادت است‌. در کنار تولید آثار هنری، اقدامات خودجوش گسترده‌ای توسط کانونهای مساجد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی در توضیح بیشتر فعالیت‌ کانون‌ها، خاطرنشان کرد: در سامانه بچه‌های مسجد تاکنون بیش از ۱۰هزار گزارش از فعالیت‌ کانون‌ها در عرصه‌های اجرای میدانی سرود، نمایشگاه آثار تجسمی، جلسه نقد و بررسی فیلم، برگزاری محفل ادبی، تفسیر قرآن، کلاس حفظ قرآن، جلسه نقد و بررسی نمایش و فعالیت‌های شبکه‌ای، اجرا و ثبت شده است

کد خبر 1782637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha