اوقات فراغت در مسجد با چاشنی درآمدزایی

امیدی از موفقیت نوجوانان مسجد روستایی در نقاشی خبر داد و گفت: حضور در کلاس‌های اوقات فراغت مسجد راهی برای درآمدزایی و انجام کارهای فرهنگی توسط اعضای کانون شده است.

محسن امیدی، مسئول کانون فرهنگی هنری حوض کوثر روستای ده کوثر شازند با اشاره به فعالیت های این کانون در بخش های مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کانون های فرهنگی هنری روستایی در ایام تابستان همچون کانون های شهری برنامه های مختلف دارند اما به دلیل پیشه اهالی روستای بیشتر کشاورزی و دامداری است، اعضای کانون زمان کمتری برای حضور در مسجد و کانون دارند.

وی بیان کرد: کمبود امکانات و عدم توان برای پرداخت حق الزحمه مربی نیز از دیگر مشکلات کانون های روستایی در انجام فعالیت است که امید است مسئولان ستاد بیش از پیش به این مهم توجه داشته باشند.

امیدی اضافه کرد: با تمام این مشکلات کانون روستای حوزه کوثر فعالیت خود را متوقف نکرده و در زمان های مختلف و با حمایت های شورا و دهیاری روستا و نیز همکاری دانشجویان دلسوز ساکن روستا به اجرای فعالیت می پردازد.

امیدی با بیان اینکه امسال در ایام تابستان کلاس های بسیاری را برنامه ریزی کردیم، بیان کرد: به دلایل مذکور تنها سه کلاس ما به نتیجه دلخواه رسید.

از حضور در کلاس‌های اوقات فراغت مسجد تا درآمدزایی هنری

مسئول کانون فرهنگی هنری حوض کوثر، روستای ده کوثر شازند، اظهار داشت: برگزاری کلاس هنر و خلاقیت، زبان انگلیسی و روخوانی قرآن کریم از برنامه های شاخص کانون در تابستان سال جاری بوده است.

وی با اشاره به موفقیت بچه های کلاس هنر، خلاقیت و نقاشی، بیان کرد: کلاس های نقاشی که به همت خانم جعفری برگزار شد و خوشبختانه مورد استقبال گسترده قرار گرفت به طوری که دو نفر از اعضای کانون در رشته نقاشی استعداد یابی شدند و توانستند با آموزش های عالی خانم جعفری مهارت افزایی کرد، به طوری با کسب این مهارت توانسته اند با زدن پیج کاری به درآمد هم برسند و خود نیز به آموزش نقاشی بپردازند.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: نازنین زهرا و نازنین صفری پور دو نوجوان کانون هستند که مهارت سیاه قلم را به خوبی آموزش دیده و ازجمله آثار برتر این دانش آموزان می توان به ترسیم تصاویر شهدا، سردار سلیمانی و ... اشاره کرد.

از حضور در کلاس‌های اوقات فراغت مسجد تا درآمدزایی هنری

امیدی همچنین به برگزاری کلاس های قرآن و زبان نیز اشاره کرد و گفت: شاگردان این کلاس ها نیز روخوانی قرآن کریم را تحت نظارت مربی توانا سرکارخانم هاشمی و مکالمه به زبان انگلیسی را همت سرکارخانم طاهرزاده به خوبی فرا گرفته اند.

مسئول کانون فرهنگی هنری حوض کوثر، روستای ده کوثر شازند، اضافه کرد: امید است مسئولان ستاد در پایتخت فعالیت های کانون های روستایی را نیز دیده و به کمک و یاری آنها بپردازند تا بچه های روستایی نیز بتوانند از خدمات این ستاد در سایه مساجد بهره مند شوند و این مهم سبب حضور هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان به مساجد شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما در مساجد برنامه های فرهنگی و جذاب نداشته باشیم دیگر نسل جوان و نوجوان میلی به حضور در مساجد ندارند.

امیدی اضافه کرد: با تمام این مشکلات کانون روستای حوزه کوثر فعالیت خود را متوقف نکرده و در زمان های مختلف و با بهره گیری از خود بچه ها و اهالی روستا به اجرای فعالیت می پردازد.

کد خبر 1782815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha