افزایش ضریب بیمه در کرمانشاه به ۲۵.۵ درصد رسیده است

یگانه گفت:ضریب نفوذ بیمه از ۹.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۵.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، افشین یگانه امروز پنجشنبه ۵ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت مدیریت بحران در کرمانشاه، گفت: یکی از شروط پایان کار ساختمان‌ها بیمه آنها است لذا بیمه ساختمان‌های اداری نیز اجباری می‌باشد.

مدیرکل  مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود:  یکی از اقداماتی که در کرمانشاه با جذیت دنبال شده را افزایش ضریب نفوذ بیمه در همه بخش‌های مختلف از جمله ساختمان‌های مسکونی شهری و روستایی، بخش کشاورزی، آبزی پروری است.

*بازسازی ساختمان‌های اداری زلزله‌زده بیش از ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی با اشاره به اینکه بازسازی ساختمان‌های اداری زلزله‌زده بیش از ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطر نشان کرد:هنوز تعدادی از ساختمان‌های اداری در مناطق زلزله زده کرمانشاه بازسازی نشده، و در مقطعی به اشتباه پایان بازسازی نقاط زلزله زده اعلام شد و  منجر به حذف ردیف بودجه برای بازسازی این ساختمان‌ها شد که پس از پیگیری جدی مدیران استان با همراهی تعدادی از نمایندگان برای اخذ اعتبار برای تکمیل این ساختمان‌ها مقرر شده هزار میلیارد تومان در این خصوص به کرمانشاه اختصاص یابد که امیدواریم هرچه زودتر با همراهی هیات دولت اجرایی شود.

یگانه اظهار کرد: طبق  آمار تعداد۱۴۹  ساختمان‌های اداری و نظامی بازسازی آنها باقی مانده است که بازسازی آنها حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی  با اشاره به اینکه زلزله سرپل ذهاب خسارات زیادی بعمل آورد و این به بیمه نبودن اموال منقول و غیر منقول در شهرستان سرپل ذهاب بوده است، تاکید کرد: به علاوه در کنار آن از سال گذشته بیمه کلیه اموال منقول و غیرمنقول اداری را اجباری و رصد کردیم و اکنون تقریبا تمامی این ساختمان‌ها بیمه هستند.

*ساماندهی نقاط باقی‌مانده رودخانه آبشوران مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: در راستای ساماندهی نقاط باقی‌مانده رودخانه آبشوران مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بند «م» بند ۲۸ توسط وزیر کشور تخصیص به سازمان برنامه بودجه داردی که به زودی در هیئت دولت طرح و مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به  امهال تسهیلات کشاورزان از محل بند «د»، گفت: ۲ هزار و ۱۶۷ پرونده به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان با بار مالی ۳۰ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان که از حوزه مدیرت بحران خسارت به کشاورزان دچار بلایای طبیعی مانند خشکسالی، سرمازدگی و حریق شده پرداخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تصریح کرد:  وضعیت حریق‌های رخ داده در شش ماهه امسال در کرمانشاه ۱۳ هزار و ۶۵ هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی استان دچار حریق شده که سهم اراضی منابع طبیعی ۹۱۴۴ هکتار، سهم ارضی تحت حفاظت محیط زیست ۳۰۹۶ هکتار و سهم  اراضی بخش کشاورزی ۸۲۵ هکتار بوده است که در بخش منابع طبیعی ۸۵ درصد مناطقی که دچار حریق شدند مرتعی و ۱۵ درصد مشجر و در بخش محیط زیست ۹۷ درصد مرتعی و سه درصد مشجر بوده است.

*۹۰ سورتی پرواز در نیمه اول امسال برای مقابله با حریق در نقاط مختلف کرمانشاه

یگانه افزود:  ۹۰ سورتی پرواز در نیمه اول امسال برای مقابله با حریق در نقاط مختلف کرمانشاه که عمدتا مناطق کوهستانی و صعب‌العبور بودند توسط بالگردهای هلال احمر و هوانیروز بود و برای اولین بار در تاریخ کشور از هواپیمای آبپاش برای مهار آتش سوزی در دو منطقه بوزین و مره خیل و گیلانغرب استفاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی برای شروع فصل بارش، گفت: همه دستگاه‌ها برای شروع فصل بارش آمادگی کامل دارند و  یکی از نقاطی که در سنوات گذشته در آن مشکل داشتیم تنگ کنشت بود که با اجرای طرح آبخیزداری  به روش قنات معکوس و احداث ۱۶ بند در آن، سالانه یک میلیون مترمکعب آب به سمت لایه های پایین زمین هدایت شده و جلوی آبگرفتگی شهرک‌های مجاور نیز گرفته می‌شود.

وی تصریح کردتمام رودخانه‌های استان لایروبی و در حال کار هستند و در هیچ نقطه‌ای مشکل جدی نداریم لذا  تنها نگرانی‌هایی درباره رودخانه الوند قصرشیرین و بخشی از آبشوران وجود دارد که از محل منابع مدیریت بحران اعتباراتی برای لایروبی آنها در اختیار آب منطقه‌ای قرار دادیم.

کد خبر 1782956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha