یدیعوت آحارونت: حمله زمینی به لبنان، «تله مرگ» حزب الله برای اسرائیل است

درحالی ارتش اسرائیل از آمادگی خود برای حمله زمینی احتمالی لبنان سخن می‌گوید که رسانه‌های اسرائیلی تاکید دارند که آغاز حمله زمینی به لبنان، «تله مرگ» آماده شده توسط حزب الله برای این رژیم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت درگزارشی درباره حمله زمینی ارتش اشغالگر اسرائیل به لبنان نوشت: ارتش اشغالگر اسرائیلی در صورت شروع حمله زمینی به لبنان  در معرض «تله مرگ» آماده شده توسط حزب الله  قرار می‌گیرد.

 این گزارش پس از آن انجام شد که ارتش اشغالگر صهیونیستی آمادگی خود را برای حمله زمینی احتمالی به لبنان اعلام کرد و دو تیپ ذخیره را برای احرای آنچه «ماموریت‌های عملیاتی» در جبهه شمالی می داند، فراخواند.

 اما روزنامه یدیعوت آحارونوت تاکید کرد: با وجود انتقال نیروهای منظم و ذخیره در ارتش اسرائیل به مرزهای شمالی از جمله لشکر ۹۸، هیچ آمادگی فوری برای ورود زمینی به لبنان وجود ندارد.

در همین حال، بیشتر فرماندهان ارشد صهیونیستی براین باورند که اسرائیل دو بار پیش از این در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ در مورد ورود زمینی به لبنان مرتکب اشتباهی غم‌انگیز و تلخ شده است و نباید دوباره وارد شود.

 این روزنامه نوشت: رفتار امروز اسرائیل شبیه رفتارش در آغاز جنگ ۲۰۰۶ است که معتقد بود از طریق نیروی هوایی و بدون تهاجم زمینی حزب الله را شکست خواهد داد.

 وقتی اسرائیل شکست خورد و حزب‌الله به تیراندازی به شهرها و شهرک های اسرائیل ادامه داد، اسرائیل مجبور شد به لبنان حمله کند، حمله و جنگی که به هیچ یک از اهدافش نرسید.

کد خبر 1782969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha