شهداء گواهان الهی در روز قیامت هستند

آیت الله ردایی با اشاره به اهمیت گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: شهداء نزد پروردگار عند ربهم یرزقون هستند و آنان گواهان الهی هستند که باید هر یک از ما مراقبت اعمال و رفتارمان در محضر آنان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله ردایی با حضور در آئین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که پنجشنبه ۵ مهر در امامزاده محمد(ع) برگزار شد گفت: انسان در عالم برزخ مهمان عمل خود است. 

نماینده البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: همه انسانها در عالم برزخ زنده اند و روزی می خورند؛ اما روزی آنها مادی نیست بلکه ثمره و آثار افعال مادی انسان است، لذا فرق شهداء با سایر اموات در سیر صعودی برزخی انسان و آماده شدن برای جلوه آخرتی در همین نوع رزق است. 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شهداء اظهار کرد: شهداء ظرفیت گواه الهی هستند؛  شهداء نزد پروردگار عند ربهم یرزقون هستند و آنان گواهان الهی هستند که باید هر یک از ما مراقبت اعمال و رفتارمان در محضر آنان باشیم. 

به گفته وی، فرق سیر صعودی برزخی شهداء با دیگران این است که آنان به دلیل اینکه مقتول فی سبیل الله هستند و اینکه شاهد و گواه الهی هستند خدای تعالی آنان را مهمان به رزق الهی کرده است. 

حجت الاسلام ردایی در پایان خاطرنشان کرد: شهید با شهادت تضمین رزق خود را تا روز قیامت از طرف خداوند گرفته است این اصلی ترین فرق شهید با مردم عادی است. 

کد خبر 1782977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha