بیمه پای کار مراکز درمانی خیریه و موقوفه بیاید

غرویان با اشاره به چالش های موجود در بیمارستانهای خیریه و موقوفه گفت: قیمت تمام شده عمل جراحی در بیمارستانهای دولتی ۲ و نیم برابر بخش خصوصی است که از محل مالیات تامین می شود، برای رفع مشکل این مراکز درمانی بیمه باید پای کار بیاید.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، رضا غرویان، رئیس بیمارستان خیریه قمربنی‌ هاشم نیشابور در رابطه با چالش ها و ظرفیت های مراکز درمانی خیریه و موقوفه گفت: یک دیدگاهی در این زمینه وجود دارد که کار خیر یعنی کار ارزان قیمت و رایگان اما واقعیت این نیست، کار خیر یعنی ما خدماتی را که در دسترس مردم قرار می دهیم بهترین کیفیت و قیمت مناسب داشته باشد.  
وی اظهار کرد: بر این اساس ۴۰ سال قبل یک بیمارستان ۷۰ تخت خوابی در زمان جنگ تحمیلی در نیشابور راه اندازی شد و فعالیت این بیمارستان تاکنون ادامه دارد. ۱۰ سال قبل که تقریبا ورشکسته شده بود، ۵ نفر از پزشکان را دعوت کردند و گفتند مسئولیت اداره بیمارستان را برعهده بگیرید. با همکاری اوقاف فعالیت این بیمارستان از سر گرفته شد.
غرویان عنوان کرد: در کل استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، این تنها بیمارستان خصوصی است که راه اندازی شدهو  در این بیمارستان در سال ۸ هزار عمل جراحی انجام می شود؛ یعنی ۴۰ درصد عمل جراحی این شهرستان در یک بیمارستان موقوفه انجام می شود. به عبارتی در شرق ایران، شهرستانی که بیشترین متخصصان در آن بیش از ۲۰ سال ماندگار شده اند شهرستان نیشابور است و بخاطر این بیمارستان که وجود دارد مردم به پزشکان با تجربه دسترسی دارند.  
وی با اشاره به چالش های موجود در بیمارستانهای خیریه و موقوفه افزود: قیمت تمام شده عمل جراحی در بیمارستانهای دولتی ۲ و نیم برابر بخش خصوصی است که از محل مالیات و ... تامین می شود. برای رفع مشکل این مراکز درمانی بیمه باید پای کار بیاید و قیمت تمام شده باید تفهیم شود.  
رئیس بیمارستان خیریه قمربنی‌ هاشم نیشابور گفت: سهم سلامت از ۹ درصد ارزش افزوده مشخص است و این سهم سلامت درصدی است که به وزارت بهداشت و درمان داده می شود و باید به شهرستان برگردد اگر در این بیمارستان ۱۷ درصد تخت شهرستان را داریم، قطعا در سلامت مردم سهم داریم، بنابراین باید عدالت اجرا شود. متاسفانه سهم سلامت بیمارستان در ۹ درصد ارزش افزوده را نمی توانیم دریافت کنیم.  
وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت یک مجمع مردمی بود که از یک زمانی به بعد دولتی شد و خیرین سلامت را دولتی کرده اند، اینها چالشهای مراکز درمانی خیریه و موقوفه است، امیدواریم با جلسات کارشناسی این مشکلات برطرف شود. خیر در جمع است حتما اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 1782989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha