مقاومتِ فکری فرهنگی، رسالت منتظران است

حجت‌الاسلام صدوقی با بیان اینکه خودسازی و دیگرسازی از وظایف منتظران است، گفت: یکی از مصادیق مقاومت، مبارزه فکری با دشمن در حوزه نظامی است باید در مقابل هجمه شدید دشمن از نظر فرهنگی، آستانه تحمل پذیری و مقاومت خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام «علی صدوقی» در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه  خبرگزاری شبستان با توجه به اتفاقات اخیر در لبنان و غزه به ضرورت تبلیغ برای تبیین فلسفه حرکت مقاومت اشاره و اظهار کرد:  توجه به این مهم که مقاومت چه رسالتی دارد و با چه موانعی روبرو بوده و راه عبور از این موانع چیست، ضروری است.
مشاور فرهنگی و تربیتی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه احتمال وجود چالش از نظر روابط بین‌الملل برای مشارکت از نظر نظامی وجود دارد، تاکید کرد: باید همه نیرو را گذاشت و برای جریان مقاومت در کشور نیروسازی و مقاومت فرهنگی را در کشور دامن زده و همه شرایط را آماده کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از مصادیق مقاومت، مبارزه فکری با دشمن در حوزه نظامی است، گفت: مهمتر از آن مقاومت فرهنگی است باید در مقابل هجمه شدید دشمن از نظر فرهنگی، آستانه تحمل پذیری و مقاومت خود را بالا ببریم.
 حجت الاسلام صدوقی از بزرگسالان خواست روی فرزندان و جوانان سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانند قدرت مقاومت در برابر هجمه دشمن را به صورت جدی توسعه دهند.
 وی خودسازی و دگرسازی به صورت مستمر در هر موقعیت را از رسالت های منتظران ظهور و تقویت جبهه مقاومت را زمینه ساز ظهور عنوان کرد و افزود:  در هر موقعیت و سنی الزاماً باید خود را به عنوان یک انسان وظیفه‌مدار قلمداد کرده و به خودسازی و دیگرسازی در هر موقعیت به طور مستمر بپردازیم.
این کارشناس مهدوی درباره انتقام ایران از رژیم صهیونیستی، گفت: ایران مدت‌هاست انتقام خود را آغاز کرده، پس از به شهادت رساندن فرمانده مقاومت، ایران انتقام خود را آغاز کرد و فرماندهی عملیات و حملات حزب‌الله لبنان پس از اربعین توسط ایران انجام شده‌است.
 وی با اشاره به شلیک موشک با برد دو هزار کیلومتری توسط یمن، بیان کرد: ایران تسلیحات نظامی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار داده و به صورت غیرمستقیم عملیات‌ها را رهبری می‌کند.
مشاور فرهنگی و تربیتی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تاکید کرد: رهبری مقاومت توسط ایران انجام می‌شود و عملیات انتقام در دو بعد تأمین تدارکات، تسلیحات نظامی، پشتیبانی و زمینه‌سازی برای نیروی مقاومت به عهده ایران است و ایران رسالت خود را در این زمینه انجام می‌دهد برخی معتقدند باید شلیک در داخل خاک صورت گیرد  در حالی که برای شلیک در خاک باید شرایط استراتژیک منطقه در نظر گرفته شود هرچند زمان شلیک توسط ایران، در زمان خود نیز انجام خواهد شد.
 حجت الاسلام صدوقی یادآور شد: در شرایط فعلی اسرائیل بین زمین و هوا مانده و متحمل خسارت‌های سنگین اقتصادی، سیاسی، اجتماعی شده است این خود نوعی ترفند است که می‌توان از آن به عنوان انتقام نام برد.
 وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در این خصوص دو وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: تبیین ماهیت مقاومت و اینکه چرا مقاومت تشکیل شده و چرا باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب قدم برداریم از وظایف نهادهای فرهنگی است و باید به تنویر افکار عمومی بپردازند. 
کد خبر 1782995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha