«پذیرنده اسلام» و «ولایت مدار بودن» آمادگی برای ظهور است

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه برای آمادگی ظهور ما باید پذیرنده اسلام و ولایت‌مدار باشیم گفت: انقلاب اسلامی ایران برکاتی مانند تربیت «نیروی پیرو ولایت»، «نیروی مدافع حرم» «نیروی مدافع کشور» و «نیروی جبهه مقاومت» داشته که مقدمه سازی برای ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری_کارشناس مباحث اجتماعی و دفاع مقدس در مراسم دعای ندبه صبح امروز(جمعه، ۶ مهر) که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ۳۰۰ شهید بخش سنگر و شهدای حرم و امنیت در مسجد جامع و در جوار مزار شهدای این شهر برگزار شد اظهار کرد: شهرهای شمال معمولا پهلوان خیز و کشتی گیران ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه وقتی یک شهر یک نفر قهرمان و مدال آور دارد کلی به آن مدال آور خود افتخار می کنند و اگر چند نفر داشته باشد در پوست خود نمیگنجد افزود: مردم این شهر باید یه خود افتخار کنند که دارای ۳۰۱ مدال آور آسمانی هستند.

ماندگاری با بیان اینکه چند مدال در زیارت شهدا ثبت شده که از جمله آن می توان به «دوستان خدا»، «برگزیدگان خدا»، «یاران اُحد پیغمبر»، «یاران جمل و صفین امیرالمومنین»، «یاران کوچه بنی هاشم» و... اشاره کرد و افزود: شهدا هم خودشان پاک شدند و هم زمینی که بر روی آن راه می رفتند را پاک کردند، پس مگر میشود من و شما را پاک نکنند.

وی با تاکید بر اینکه همگی می بایست آرزو کنیم که خداوند عاقبت همه ما را مثل شهدا ختم به خیر کند، گفت: همچنین در قرآن نیز به این مدال آوران اشاره کرده که یک جا میفرماید «شهدا مدال آوران تاریخند» و در جایی دیگر می فرماید «همه با مرگ می میرند ولی شهدا با مرگ نمی میرند».
 

ماندگاری تصریح کرد: شهدا بعد از مرگ خود باز خاصیت دارند، گره باز کرده و حاجت روا می کنند ولی بعضی ها زنده اند ولی خاصیتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه، همه از شهدا حاجت گرفته ایم و خیلی زود هم حاجت می دهند زیرا عزیز دردانه های خدا هستند، اذعان کرد: شهدا محبوب خدا شدند و خدا مشتری آنها شد و آنها را به قیمت بالایی خرید.

ماندگاری، شهادت را مرگ تاجرانه دانست و اضافه کرد: شهدا هم حیات و هم مرگشان تاجرانه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان، استان غیرت، مجاهدت و سردار جنگل است، گفت: استان گیلان نسبت به جمعیتی که داشته و شهدایی که تقدیم اسلام و انقلاب کرده است استان شهادت است، حتی شهدای مدافع حرم آن از استان های دیگر بیشتر است.

ماندگاری افزود: نگذارید گیلان را با پیشینه درستی که دارد به استان بی حیایی معرفیش کنند و این وظیفه شماست که می بایست اصالت این استان را حفظ کنید.
 

وی در ادامه اظهار کرد: برای آمادگی ظهور ما باید پذیرنده اسلام باشیم، زیرا امام زمان(عج) می آیند که اسلام را پیاده کنند و اسلام هم یعنی دستورات خداوند، ازین رو بنا بر فرمایش امام رضا(ع) بهتر است با «احتمال» رفتار کنیم که یا دستورات خدا هست یا نیست که اگر انجام دهیم مقداری خود را «محدود» کرده ایم و اگر انجام ندهیم خود را ازبهشت و رسیدن به قرب الهی «محروم» کرده ایم.

ماندگاری تصریح کرد: دستورات خدا در «بایدها» یعنی واجبات و «نبایدها» یعنی محرمات خلاصه می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای آمدن امام زمان(عج) می بایست ولایت مدار باشیم، بیان کرد: چون ولایتمداری شرط پیروزی است و پس اگر احتمال دادید حتما امتحانش کنید.

ماندگاری خاطر نشان کرد: این مملکت ۴۶ سال است که ولایتمداری را امتحان می کند و ممکن است دارای مشکلاتی هم باشیم اما آن دیدن نیمه خالی لیوان است زیرا نیمه پر آن چهار دستاورد برای انقلاب داشت که یکی از آنها «تربیت پیروان ولایت» است که پرچم ولایت را ۴۶ سال است بالا نگه داشته اند.

وی اضاقه کرد: برگزاری اعتکاف در ۴۰ کشور، پیاده روی اربعین، پر رونق شدن عزاداری سیدالشهدا در جهان، ظلم ستیزی و مرگ بر اسرائیل که جهانی شده، مظلوم باوری و حمایت از مردم فلسطین نه از سوی دولت ها بلکه مردم جهان و... همه از پرچم ولایت است.

ماندگاری، در ادامه با بیان اینکه کسب هر پیروزی هزینه دارد و سختی هایی که می بینیم همین هزینه است گفت: دوم اینکه، در ۲۰۰ سال گذشته هر جنگی در این مملکت شده یک تکه از سرزمین را قیچی کردند(نخجوان، قفقاز، هرات، بصره) ولی طی هشت سال بزرگترین جنگ را به ما تحمیل کردند که یک وجب هم، نتوانستند بگیرند.

وی اظهار کرد: ازین رو این انقلاب توانسته مدافع امام زمان تربیت کند و میداند که حفظ مملکت هزینه دارد و ۲۳۲ هزار شهید و ۱۲۰ هزار جانباز، و ۶۰ هزار آزاده و میلیون ها خانواده آسیب دیده اند تا این پرچم بالا بماند.

ماندگاری در مورد سوم نیز گفت: روزی در سوریه چادر از روی سر حضرت زینب کبری(س) کشیده شد اما به برکت این انقلاب، مدافع حرم بین المللی تربیت شد که هفت سال داعش خشن نتوانست یک آجر از حرم حضرت زینب(س) کم کند.

ماندگاری، در مورد چهارم به جنگ عرب و اسراییل اشاره کرد که اسرائیل توانست ۶ روزه موفق شود و افزود: اما یک سال است که اسرائیل با همه پشتیبانی غرب نتوانسته به جبهه مقاومت که تربیت شده انقلاب اسلامی است پیروز شود و این یعنی «نیروی پیرو ولایت»، «نیروی مدافع حرم»، «نیروی مملکت» و «نیروی جبهه مقاومت» تربیت شدند که همگی از برکات جمهوری اسلامی و مقدمه سازی برای ظهور است.

وی شهدا را بهترین مبلغ دین معرفی کرد و در خصوص حجاب، نماز، و... هم دادن احتمال عاقبت بخیری را موثرتر از پیروی نکردن از دستورات الهی دانست و اظهار کرد: می بینیم که تک تک گذاره ها را می توانیم برای ظهور تبدیل کنیم.

گفتنی است، این مراسم توسط هیات رزمندگان بخش سنگر با قرائت استاد حاج حسن رضائیان و با نوای مداحی حاج مهدی نظامعلی همراه بود.  

«پذیرنده اسلام» و «ولایت مدار بودن» آمادگی برای ظهور است

«پذیرنده اسلام» و «ولایت مدار بودن» آمادگی برای ظهور است

«پذیرنده اسلام» و «ولایت مدار بودن» آمادگی برای ظهور است

«پذیرنده اسلام» و «ولایت مدار بودن» آمادگی برای ظهور است

«پذیرنده اسلام» و «ولایت مدار بودن» آمادگی برای ظهور است

کد خبر 1783011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha