جریان نفوذ به دنبال ضربه زدن به وحدت در سیستان و بلوچستان است

امام جمعه زاهدان گفت: تعامل و وحدت بین شیعه و سنی در استان وجود دارد اما این وحدت را دشمنان بر نمی تابند جریان نفوذ به دنبال ضربه زدن به وحدت در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه زاهدان بیان داشت: نباید انسان ظلم پذیر باشد بلکه به دنبال احقاق حق خودش باشد.

وی با بیان اینکه نه ظلم کنید و نه ظلم پذیر باشید و این از دستورات اسلامی است، افزود: نباید انسان در برابر ظلم بی تفاوت و در برابر اتفاقات جامعه احساس مسئولیت پذیر   و در جبهه حق و طرفدار مظلوم باشد.

 امام جمعه زاهدان   با تاکید بر اینکه مبارزه با ظلم وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی است، یادآور شد: نسل کشی  رژیم صیونیستی یک ظلم روشن در برابر جامعه اسلامی است و  ما باید در برابر این ظلم  آشکار به وظیفه خودمان عمل کنیم.

محامی با اشاره به اینکه وحدت حول محور اسلام، قانون، عدل و انصاف است، گفت: سیستان و بلوچستان که به عنوان پایتخت وحدت اسلامی است همواره دشمن به دنبال فتنه در این استان است. گفتمان امامین انقلاب وحدت امت اسلامی است.

امام جمعه زاهدان گفت: تعامل و وحدت بین شیعه و سنی در استان وجود دارد، اما این وحدت را دشمنان بر نمی تابند. جریان نفوذ به دنبال ضربه زدن به وحدت در سیستان و بلوچستان است.

محامی بیان داشت: در سطح ملی باید وحدت عملی داشته باشیم و اختلافات سلیقه ای را کنار بگذاریم و برای خدمت گذاری دست به دست هم دهیم و  شب و روز کار کنیم.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه زاهدان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:  در هفته دفاع مقدس یک دوره سختی برای کشور ما گذشت اما با همه سختی ها، نورانیت، حلاوت و شیرینی خودش را داشت.

امام جمعه زاهدان  یادآور شد: علی رغم محدودیت ها و کمبودها و سرزنش ها داخلی، رزمندگان اسلام در برابر ابرقدرت های غرب و شرق در دوران دفاع مقدس ایستادند و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

محامی تاکید کرد: باید فضای معنوی دوران دفاع مقدس را حفظ و به نسل آینده منتقل دهیم تا برابر شهدا و ایثارگران احساس شرمندگی نکنیم.

کد خبر 1783020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha