وحدت، ایمان و انسجام عامل پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه دشمنان انقلاب است

امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس وحدت، ایمان و انسجام باعث پیروزی علیه دشمنان انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید علی صالح موسوی اعظم» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی (ع) در وصیت به همه مومنان و امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید «این وصیت‌نامه برای همه کسانی است که آن را می‌بینند، می‌خوانند، می‌شنوند که در ابتدا توصیه به صیانت نفس، کنترل اعضا و جوارح، رعایت حقوق الهی، تقوا و پرهیزگاری است».

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: یکی از عوامل رشد و بقا که باعث فوز، سعادت و رستگاری افراد جامعه می‌شود، محاسبه نفس است.

وی با اشاره به اینکه انسان باید برای خود حساب و کتاب داشته باشد و اعمال روزانه خود را مورد دقت قرار دهد، افزود: به تعبیر امام موسی بن جعفر (ع) «هدف اصلی ما را برنامه زندگی اخلاقی و عبادی ما را درک نکرده‌اند کسانی که هر روز برای خود محاسبه نفسی نداشته باشند».

حجت الاسلام موسوی اعظم بهترین زمان برای محاسبه نفس را در اوایل شب دانست و بیان کرد: باید در این زمان کارهای خیر و همچنین اعمال بد خود را مورد بررسی قرار داده و به دلیل انجام کارهای نیک و پسندیده، خداوند را شکر و سپاس گوید.

امام جمعه موقت شهر یاسوج خاطرنشان کرد: خدای ناکرده اگر انسان گناه و معصیتی مرتکب شد باید تلاش کند که از درگاه پروردگار الهی طلب آمرزش و مغفرت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال توبه پذیر است، یادآور شد: خداوند تبارک و تعالی پیامبران را برای سعادت مند شدن بندگان خود مبعوث فرموده که همه آنها دارای عصمت و از علمای زمان خود عالم‌تر هستند.

حجت الاسلام موسوی اعظم اظهار کرد: کسانی می‌توانند راه سعادت و کامیابی را به طور حتم و دقیق به دست بیاورند که محاسبه نفس داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه شهر یاسوج اعمال را بر دو قسم یعنی اعمال صالح که از ابرار، اخیار، انسان‌های متقی و پارسا سر می‌زند و اعمالی که از انسان‌های شرور، بی بندوبار، چشم چران، حرام خوار و رباخوار سر می‌زند دانست.

وی یادآور شد: انسان در سرای دیگر هر کاری را که در این دنیا انجام داده اثر آن را خواهد دید و پاداش عمل زشت، قبیح و شنیع همان یک عمل است و اگر انسان به معنای واقعی کلمه توبه کند، خداوند تبارک و تعالی چنین انسانی را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان اینکه ما باید بدانیم هر کاری را که انجام می‌دهیم در سرای دیگر او را حاضر می‌بینیم، گفت: پس همه ما در گرو اعمال خود هستیم و اگر انسان فرزندان خوبی داشته باشد، چنین فرزندانی می‌توانند برای والدین طلب مغفرت کنند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه لقمان سخن حضرت لقمان را بیان می‌فرماید و سخنی که از روی حکمت باشد مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرد، ادامه داد: حضرت لقمان می‌فرماید «پسرم، اگر این خردل در درون سنگ باشد یا در آسمان‌ها، یا هر جایی از این کره زمین، خداوند تبارک و تعالی آن را می‌داند، می‌بیند و روز قیامت آن را حاضر می‌کند».

وی اذعان کرد: ما کمتر به مسائل تربیتی و اخلاقی فرزندان خود پرداخته‌ایم و کمتر برای مسائل فرهنگی کار کردیم، کمتر نسبت به مسائل دینی توجه و عنایت داریم و متاسفانه جنبه حیوانی ما بر جنبه فرهنگی و دینی ما غلبه دارد.

حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: بیشتر به فکر خوردن، خوابیدن، آشامیدن و رفاه زندگی از هر راهی و هر مسیری که باشد هستیم و همین باعث به وجود آمدن مشکلات امروز جامعه است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرماید «زاهدترین فرد عالم، کسانی هستند که وقتی حلال و حرام بودن یک چیزی را نمی‌دانند، آن را انجام نمی‌دهند».

وی خاطرنشان کرد: معامله های ربوی و داد و ستدهای حرام و شبهه ناک باعث بی اعتقادی در جامعه شده و ضرورت دارد انسان به تمام معنا رعایت این مسائل را داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی اعظم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس که به واسطه فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی، عمر، آبرو و حیثیت در راه خدا رزمندگان ایران اسلامی خلق شد، ادامه داد: در دفاع مقدس وحدت، ایمان و انسجام باعث پیروزی علیه دشمنان انقلاب بود.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با اتحاد علیه ملت ایران یکپارچه شدند، افزود: کسانی که پیش از انقلاب به خاک و خون کشیده شدند، از رزمندها، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، تیپ ۴۸ فتح، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان یاد می کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برنامه فاخر کنگره ملی دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد و همچنین از مواضع خوب و مقتدر ریاست جمهوری، ادامه داد: وی به آمادگی برای مذاکره تأکید داشتند و اعلام کردند ما تحقیر را نمی‌پذیریم.

حجت الاسلام موسوی اعظم ضمن تقدیر و تشکر از رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای موضع مناسب و تعلیق دیدار با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: کارشناسان اعتقاد دارند نابودی رژیم صهیونیستی در بمب‌های ایران است.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه امروز کشور یمن با بمب‌های خود به مبارزه با رژیم صهیونیستی می‌رود، ادامه داد: برخی به دلیل انحرافات کشور موضوعاتی در خصوص اسرائیل دارند، اما باید بدانند آنها در جنایات آنها شریک و سهیم خواهند بود.

وی با بیان اینکه وقتی استانداری می‌رود و فردی دیگر می‌آید نباید تنها خودمان را ببینیم، افزود: آقای استاندار استان به جاده ریلی نیاز دارد.

حجت الاسلام موسوی اعظم به وجود چاه های نفت در شورم، کشته های جاده های مواصلاتی استان و ... اشاره کرد و خطاب به استاندار جدید، یادآور شد: آقای استاندار بدانید اگر کارهای فرهنگی و تعلیم و تربیتی حل شود، بی بند و باری ها حل می شود.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به اینکه فردی در قزوین موقوفه ای ۷۰۰ ساله دارد و همه کارهای خیر در این مکان در پرونده اعمال او نوشته می شود، گفت: بر این اساس باید در حوزه ساخت بیمارستان، خانه محرومان و... اقدام و وقف کنیم.

کد خبر 1783023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha