روایتگری به موقع و صحیح بخشی از جهاد تبیین است

حجت الاسلام حسینی نسب روایتگری صحیح و به موقع را بخشی از جهاد تبیین و وظیفه مهم جبهه انقلاب دانست و گفت: در دنیای امروز با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم و هر کس بتواند روایت خودش را از حوادث و پدیده‌ها به موقع بیان کند، او حاکم است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل و جلسات دیگر و دیدارهایی که داشت، مواضع رئیس جمهور در مورد دشمنی دشمنان، محور مقاومت، توان دفاعی کشور و سیاست خارجی را خوب و البته بعضا ناپخته دانست و با بیان اینکه در مورد آمریکا گفته شد ما هم برادریم، گفت: شیطان و دشمن برادر نمی شود و خداوند هم در قرآن از دوست گرفتن دشمن منع کرده و از طرفی همین سخن باعث شد زبان آمریکا دراز شود.  


امام جمعه سلطانیه در این باره ادامه داد: امریکا به جای شرمندگی درباره عهدشکنی ها، تحریم ها، ترور شهید سلیمانی و انواع جنایت ها طلبکار شد و گفت ایران برادری خود را ثابت کند و هسته‌ای و موشک و حمایت از محور مقاومت را کنار بگذارد. و یا اینکه گفته شد اگر اسراییل سلاح خود را به زمین بگذارد ما هم همینطور... این لغزش کلامی معنایش این است که ایران دغدغه ای برای پاسخ به ترور رژیم صهیونیستی ندارد و فلسطین و لبنان نیز ربطی به ما ندارد و دشمن از این بی دقتی ها سوء استفاده می کند.

 
خطیب جمعه سلطانیه به انتصاب برخی افراد در پست های دولتی هم انتقاد کرد و گفت: به نام وفاق ملی به افرادی که در فتنه بودند و یا محکومیت داشتند پست داده می شود این در حالی است که با حضور این افراد وفاق ایجاد نمی شود و از طرفی خلاف فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند با خداوند خودتان عهد کنید که کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارد و لذا رهبر حکیم انقلاب نگران نفوذ می شود.  


امام جمعه سلطانیه روایتگری صحیح و به موقع را بخشی از جهاد تبیین و وظیفه مهم جبهه انقلاب دانست و با بیان اینکه چون در دنیا با یک جنگی مواجه هستیم به نام جنگ روایت‌ها و هر کس بتواند روایت خودش را از حوادث و پدیده‌ها به موقع بیان کند، او حاکم است، گفت: در فتنه زن، زندگی، آزادی چون روایات و گزارشها را دشمن به دست گرفت و گزارش دروغ داد توانست سوءاستفاده کند.  


وی با اشاره به حادثه دردناک معدن طبس، و با بیان اینکه در این حادثه نیز رسانه های ضد انقلاب با روایت و گزارش دروغ تلاش می کنند این طور القا کنند که مسئولان جمهوری اسلامی به این حادثه توجه ندارد، و یا مجروحان حادثه حزب الله لبنان مهمتر از مصدومان معدن طبس است و نظارتی بر مشکلات ندارند و زیر ساخت های معدنی ناامن است و در حالی که همه این گزارش ها دروغ دشمنان است، گفت: بعد از حادثه سه وزیر در محل حضور یافتند، امدادگران با تیم های فنی و تخصصی شبانه روز پیگیر بودند و از طرفی حوادث معدن در همه دنیا هست و اختصاص به ایران ندارد.  


حسینی نسب به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در انفجار پیجرهای مورد استفاده در لبنان اشاره کرد و گفت: انفجار پیجرها یک جنایت جدید بود و اگر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت شود وحشیگری بدتری انجام خواهد داد و البته این جنایات یک درس عبرتی هم دارد که مسئولان ایران اسلامی نسبت به بومی سازی قطعات حساس کالاها اهتمام داشته باشند.  


وی به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه این روز بمناسبت شهادت محمدالدوره نوجوان ۱۲ ساله فلسطین که در آغوش پدر به شهادت رسید، نامگذاری شده، گفت: کودک کشی شاخصه و دیوانگی صهیونیست‌هاست که بعد از عملیات طوفان افزایش یافته به طوری که بعد از این عملیات بیش از ۱۶ هزار کودک به شهادت رسیده و ۱۷ هزار کودک پدر یا مادر یا هر دوی آنها را از دست دادند و حدود ۳۵۰۰ کودک با قحطی غذا روبرو شدند.  


خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه کودکان مظلوم‌ترین قربانیان جنگ‌ها هستند و این مظلومیت در بین کودکان فلسطین بیشتر است و تنها جرمشان این است که در سرزمین مادریشان به دنیا می‌آیند، گفت: رژیم صهیونیستی از فرعون کودک کش عبرت بگیرد که او هم کودکان را می‌کشت تا موسی به دنیا نباید، رژیم صهیونیست هم کودکان را می‌کشد تا آنها رزمندگان دلاور مقاومت نشوند اما این فرعون بود که غرق شد.


حسینی نسب با گرامیداشت روز سالمندان و با بیان اینکه سالمندان پیامبران خانواده‌ها هستند و آموزه‌های اسلامی به ما یاد می‌دهد که از سالمندان هم حمایت کنیم و او هم او را تکریم و احترام نماییم، مشکلات معیشتی، بهداشتی و درمانی تنهایی و انزوا را از جمله مشکلات این عزیزان دانست که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: شهرستان سلطانیه پیرترین شهرستان در استان زنجان است و تنها راه حل مشکل، فرزندآوری، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان خصوصاً زوج‌های جوان، تقویت بیمه سلامت، دسترسی به مسکن ارزان قیمت، است و مسکن‌هایی که دولت می‌دهد پیش پرداخت های آن و اقساط ماهانه آن در توان جوانان نیست و باید در مورد این طرح بازنگری شود.

کد خبر 1783026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha