اصحاب رسانه حقایق دفاع مقدس را هنرمندانه روایتگری کنند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: با بیان اینکه دشمن بر جنگ روایت ها تمرکز کرده است، تصریح کرد: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی باید از ظرفیت ها و حقایق انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس را هنرمندانه و به خوبی روایتگری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت با اشاره به ۹ مهرماه روز سالمندان، گفت: یک اصل مهم و مشترک بین همه ادیان توحیدی و الهی رعایت حق والدین بر فرزندان است.
امام جمعه جیرفت افزود: خداوند پس از اصل توحید به بحث احترام، اکرام و احسان نسبت به سالمندان و والدین پرداخته است.
وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس، امت ایران براساس احساس وظیفه ای که داشتند و به فرمان امام خمینی (ره) وارد عرصه جهاد شدند و این در حالی بود که تمام دنیا، شرق و غرب در مقابل انقلاب اسلامی نوپا و تازه به دوران رسیده بود ایستادند و با تمام توان به ابن مرز و بوم حمله کردند اما ملت ما جهاد وار وارد نبرد با دشمن شدند. 
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه جهاد تنها دفاع نظامی نیست، اظهار کرد: جهاد یعنی کار و تلاش همیشگی و مستمر در مقابل دشمن است بنابراین باید دشمن را بشناسیم و بدانیم که امروز و فردا با چه حربه ای وارد کار زار با ما می شود و این کارزار بیشتر در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است.
خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: در جنگ نظامی به خواست خدا و با توانمندی نیروهای مسلح سپاه و ارتش و سایر نیروهای امنیتی دشمن شکست خورد و امروز دشمن به طور کامل از نبرد نظامی با این مردم و نظام ناامید است زیرا به توانمندی ها و رشادت های مردم این مرز و بوم کاملا واقف است.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس که کشور ما توانمندی اندکی در عرصه نظامی داشت اما توانست دشمن را شکست دهد امروز که به کشوری قدرتمند و توانمند در عرصه نظامی و دفاعی در منطقه تبدیل شده است دشمن از رویارویی نظامی با آن در حراس است زیرا می داند پاسخ جمهوری اسلامی قاطع و از بین برنده است.
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه امروز کشور ما با تهاجم فرهنگی، اقتصادی و جنگ نرم دشمن مواجه است، اظهار کرد: امروز دشمن تلاش می کند تا در باورها و اعتقادات ما نفوذ کند و تفکرات و سبک زندگی ما را تغییر دهد بنابراین طبق فرموده مقام معظم رهبری باید با جهاد تبیین به مقابله با جنگ دشمن رفت.
امام جمعه جیرفت اظهار کرد: امروز جوانان و مردم ما باید در مقابله با  تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و جنگ رسانه ای دشمن، آمادگی کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه دشمن بر جنگ روایت ها تمرکز کرده است، تصریح کرد: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی باید از ظرفیت ها و حقایق انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس را هنرمندانه و به خوبی روایت گری کنند.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نباید بگذاریم ضد انقلاب برای ما روایت سازی کند پس باید روایت های ضد انقلاب را با روایت های درست خنثی کنیم.
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به حادثه تلخ معدن در طبس که منجر به کشته شدن چند تن از کارگران معدن انجامید، عنوان کرد: این حادثه تلخ تنها مختص ایران و معدن طبس نیست بلکه حوادثی مشابه این حادثه در تمام دنیا رخ داده و رخ‌ خواهد داد.
وی بیان کرد: در جنگ روایت ها، ضد انقلاب با بازخوانی حوادث معدن و خدمت رسانی ایران به مجروحین لبنان به دنبال این بود که بگوید زیرساخت های معدنی در ایران ایمن نیست و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی به مجروحین لبنان بیش از کارگران خودشان توجه بیشتری دارند.
حجت الاسلام تارم اظهار کرد: حوادث اینچنینی در تمام دنیا رخ می دهد البته در ایران بخشی از این حوادث به دلیل تحریم های ظالمانه ای است که آمریکا به ما تحمیل کرده است.
امام جمعه جیرفت با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به لبنان، افزود: این حملات وحشیانه منجر به کشته شدن مردم بی گناه، زنان و کودکان مظلوم لبنان شد اما گروه های مقاومت حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی به طور همزمان و هماهنگ با موشک های نقطه زن نقاط حساس اسراییل را هدف قرار دادند.
وی تاکید کرد: امروز میلیون ها اسراییلی در پناهگاه ها زندگی می کنند و جنگ با لبنان چیزی جزء شکست و افتضاح دیگری برای اسرائیل در پی نخواهد داشت.
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه به فرموده امام راحل فلسطین آزاد خواهد شد و دولت تشکیل خواهد داد، گفت: براساس حقایقی که خداوند مقدر کرده خاورمیانه جدید که خاورمیانه ای اسلامی خواهد بود تشکلیل خواهد شد، فلسطین تجزیه نخواهد شد و به آغوش مردمش باز خواهد گشت و اسراییل به فضل الهی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

کد خبر 1783029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha